resting_in_mold
B Barrväxt skrev:
Nä.. Är det en kommunal eller privat?
kommunalt e det

Suvi5700
resting_in_mold resting_in_mold skrev:
kommunalt e det
Så du menar att det är MKB?
Vad vill du ha,sagt med alla dina bilder?

resting_in_mold
det skrev jag i inlägget med bilderna

Suvi5700
det skrev jag i inlägget med bilderna
Jag tror att antingen trollar du med oss. Eller så är totalt okunnig och får för dig saker. Släpp alla dina konstiga tankar i så fall. Varför bryr du dig om hur det ser ut bakom väggen. Du har ju inte en aning om vad som är vad och hur det ska,se ut.
Bo i din lägenhet betal hyra och var nöjd. Rör ingenting som du inte kan någonting om. Använd inga verktyg, öppna inga inspektionsluckor.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag tror att antingen trollar du med oss. Eller så är totalt okunnig och får för dig saker. Släpp alla dina konstiga tankar i så fall. Varför bryr du dig om hur det ser ut bakom väggen. Du har ju inte en aning om vad som är vad och hur det ska,se ut.
Bo i din lägenhet betal hyra och var nöjd. Rör ingenting som du inte kan någonting om. Använd inga verktyg, öppna inga inspektionsluckor.
men det va ju andra i tråden som pratade om shaktet och att det skulle finnas en inspeltionslucka in till shaktet,
så jag undrade om detta var den luckan ?
jag delade bilderna för den personen
jag e totalt okunnig och jag har inte fått fär lig saker eftersom jag inte har påstått något.
inte vet väl jag hur det ska se ut där uppe, därför jag postade bilderna.
Jag förstår inte alls din approach över huvudtaget sä redogör gärna fär mig det du har vetskap om som kan vara nytta för mig utav tråden.
jag har endast förmedlat det jag vet och jag bollar ju med frivilliga som väljer att engagera sig och försöker bara få era kunniga åsikter.
du verkar sur och irriterad, jag har ingen aning om frågorna jag ställer är dumma så berätta för mig när frågorna är dumma.. jag tar emot precis allt och lägger ingen värdering i något personligen varken till eller från mig själv, jag vill vara ha kunskap om det jag inte har nån koll alls på men magkänslan säger mig att hyresvärden utnyttjar detta å jag e ensam i detta sä va precis slm du är men om du ändå läser så kan du väl skriva vad du vet och tror i fallet hade uppskattat det oavsett din attityd jag tar det inte personligt och dömer heller ej bån som inte delar med sig av sitt resonemang. men va e det som e way wierd som teor jag driver... hänger inte alls med, vad är det som skulle vara det som jag driver kring / med/ om

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Inne i schakten är det ingen skönhetstävling, det kan se ut lite hur som helst där inne. Skulle vilja säga att det var snyggare inför din lucka än det gör hemma hos oss.

Själv har jag lite OCD så där jag byggt om är det onödigt rent och prydligt inuti.

• Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Så du menar att det är MKB?
Vad vill du ha,sagt med alla dina bilder?
100% men kan du radera inlägget för det kommer upö först när/ om man söker på hyresvärden och jag vill ej skrova om någon / några på nätet som inte kan bemöta det som skrivs

men kan du radera inlägget
Man kan själv bara redigera eller radera inlägg upp till en timme efter det att det skapats. Klicka på anmäl och beskriv ditt problem så kan möjligen en moderator hjälpa till om det bedöms lämpligt.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
100% men kan du radera inlägget för det kommer upö först när/ om man söker på hyresvärden och jag vill ej skrova om någon / några på nätet som inte kan bemöta det som skrivs
Jag frågade bara om det var Mkb. Sedan har ju du gjort missen att svara att det är så.

Nästan alla trådar som börjar med en bild, ett klart scenario och sen i inlägg efter inlägg kommer det mer helt kritisk info är skrivna av spritt språngande galningar som gjort bort sig ordentligt men nu vill hitta stöd här för sin ståndpunkt.

Men för att sammanfatta, men rätta mig gärna om jag missförstått:
Du har borrat från hallen rakt genom tätskikt? Och sen misshandlat ditt kök såpass att mdfen sväller?
Vad jag ser på bilderna av gipset så har nog hyresvärden "skrivit av" ytskiktet i din lägenhet.
Tittar man sen i nederkant på din badrumsdörr så ser den fuktskadad ut också.
Varför är din lägenhet periodvis fylld med vatten på golvet?

Mer tur att du inte redan är vräkt som jag läser det. Men jag kan missförstått förstås.

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag frågade bara om det var Mkb. Sedan har ju du gjort missen att svara att det är så.
Mitt svar var ingen miss...

Alfredo Alfredo skrev:
Man kan själv bara redigera eller radera inlägg upp till en timme efter det att det skapats. Klicka på anmäl och beskriv ditt problem så kan möjligen en moderator hjälpa till om det bedöms lämpligt.
Inget innehåll i denna tråd är av olämpligt innehåll och ordet är fritt och ni ska skriva precis det som ni har lust till.

Tråden är skapad just för att jag hoppas de med kunskap vill dela med sig av sina åsikter och förhoppningsvis vilja föra en vidare dialog,

Jag har ställt frågor precis såsom jag undrar och jag har svarat utifrån det jag vet, utan att söka efter något specifikt utfall.

Och det enda jag egentligen undrar är om någon kan avgöra om det saknas tätskikt / fuktspärr på bilden ?!
så vad säger ni om den saken?

Motivera gärna svaren så att jag förstår .

Suvi5700
Mitt svar var ingen miss...

Inget innehåll i denna tråd är av olämpligt innehåll och ordet är fritt och ni ska skriva precis det som ni har lust till.

Tråden är skapad just för att jag hoppas de med kunskap vill dela med sig av sina åsikter och förhoppningsvis vilja föra en vidare dialog,

Jag har ställt frågor precis såsom jag undrar och jag har svarat utifrån det jag vet, utan att söka efter något specifikt utfall.

Och det enda jag egentligen undrar är om någon kan avgöra om det saknas tätskikt / fuktspärr på bilden ?!
så vad säger ni om den saken?

Motivera gärna svaren så att jag förstår .
Borde du inte haft folk hos dig vid detta laget?

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
resting_in_mold
O [old rusty] skrev:
Nästan alla trådar som börjar med en bild, ett klart scenario och sen i inlägg efter inlägg kommer det mer helt kritisk info är skrivna av spritt språngande galningar som gjort bort sig ordentligt men nu vill hitta stöd här för sin ståndpunkt.

Men för att sammanfatta, men rätta mig gärna om jag missförstått:
Du har borrat från hallen rakt genom tätskikt? Och sen misshandlat ditt kök såpass att mdfen sväller?
Vad jag ser på bilderna av gipset så har nog hyresvärden "skrivit av" ytskiktet i din lägenhet.
Tittar man sen i nederkant på din badrumsdörr så ser den fuktskadad ut också.
Varför är din lägenhet periodvis fylld med vatten på golvet?

Mer tur att du inte redan är vräkt som jag läser det. Men jag kan missförstått förstås.
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Borde du inte haft folk hos dig vid detta laget?
Jqg fick mail den 5/2 att entrepreneurerna inte vill bli filmade, trots att jag redan samma dag svarade o dementerade och förtydligade att min avsikt endast har varit att dokumentera mögelangreppet och hur mkt det har spridits, eftersom det trots allt gått 1 år sedan upptäckten och anmälan, fick jag det som svar igår eftermiddag plus att dom hör av sig nästa vecka, efter att inte hört ett ljud sedan då den 5e, dagen de planerat in att komma.
Inget annat än det , så svarade direkt att de borde kunna ge besked redan nu och jag inte förstår vad det är som dröjer.
så ja jag e alltså bra trött på detta och fattar ärligt inte vad dom håller på med.
har skickat kopia till anställda ovan de inblandade områdes förvaltarna, i hopp om info högre upp ifrån, så ji får se om det blir några svar därifrån.. fett trött på det här som sagt

Redigerat:
Vad får dig att tro att det eventuella mögelangreppet är så omfattande? Har du någon bild på symptomen?

resting_in_mold
H HJ-C skrev:
Vad får dig att tro att det eventuella mögelangreppet är så omfattande? Har du någon bild på symptomen?
jag har ingen åsikt om mängden eller omfattningen
men mögel sprider väl sig med tiden?
så med tanke på att det gått ett år utan åtgärd eller orsaken till fukten som orsakar möglet åtgärdats så gissar jag det har spridit sig i gipsskivorna?
Edet är ju organiskt så det oroar jag mig för att angreppet förvärrats eftersom det inte eliminerats? eller vad tänker du kring det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.