10 233 läst ·
197 svar
10k läst
197 svar
Är det kaklat direkt på betongen?
Så varken HF eller ditt juridiska ombud, som du på ett eller annat vis betalar, har invändningar mot hyresvärdens agerande?resting_in_mold skrev:
Hyresgästföreningen står helt maktlösa. Jag har ett juridiskt ombud vars råd har varit att inte ifrågasätta hyresvärden trots jag motbevisat alla deras lögner och bristande utredningar som inte ens gjorts, utan Hyresgästföreningen sväljer olika hänvisningar till rapporter som varken någon av oss fått ta del av, och ibte ett enda underlag eller styrkande dokument eller dyligt har begärts in eller tilldelats ,utan Hyresgästföreningen sväljer allt som hyresvärden och dess allierade avtals-entrepreneurer påstår utan något krav på styrkande bevisning/underlag/dokument eller kopior på påstådda utredningar.
Det låter som att du kan ha lite uppförsbacke.
Jag fotade från inspektionsluckan i hallen, ocj tänkte dela med mig av bilderna, och hade gärna tagit del av era kunskaper kring hur det ska se ut,
min spontana reaktion är att jag inte ser någon enhetligt "byggande"
typ skorstenen eller den murade delen är ju inte murad varken hela vägen eller verkar fortsatta runt tegelstenen?
alltså är det vägen in till shaktet då? så vad e det för vit sprucken skiva som alla köksslangar är buntade i hop genom, å vart är badrumsslangarna?
och ja jag vet inte
Feel free att kommentera och säg om det är någonstans ni vill jag fotar...
min spontana reaktion är att jag inte ser någon enhetligt "byggande"
typ skorstenen eller den murade delen är ju inte murad varken hela vägen eller verkar fortsatta runt tegelstenen?
alltså är det vägen in till shaktet då? så vad e det för vit sprucken skiva som alla köksslangar är buntade i hop genom, å vart är badrumsslangarna?
och ja jag vet inte
Feel free att kommentera och säg om det är någonstans ni vill jag fotar...
vill du utveckla?Suvi5700 skrev:
är det skadan som är " obegriplig " eller
är det själva hanteringen av ex hyresvärd som är " ifrågasättande" " olaglig typ eller etc
eller är det hyresgästföreningen och miljöförvaltningens inblandade som brister eller går emot dina erfarenheter
eller alltså, vad är det som får dig att tänka så?
jag är tavksam för alla svar ,
jag har aldrig varit med om varken skador, eller problem med varken lägenheter eller hus eller sommarstugorna eller haft tvist eller snlitad advokat ( vilket jag börjar fundera på ev) för jag orkar knappt mer
så jättesnällt och du har lust att förtydliga för mig vad du tänker
se bilder föresten, laddade upp precis