resting_in_mold resting_in_mold skrev:
när det kommer välla fram mögel
Välla fram mögel??? Låter mer som något i en alienfilm än något som förekommer i verkligheten...

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
resting_in_mold
Intet Intet skrev:
Men om du säger till entreprenören att du behöver ta några foton på väggen allteftersom rivande fortgår, kan han knappast förvägra dig det. Givetvis skall han inte vara med på bild själv. Har det möjligen blivit något missförstånd här?
jamen precis, det e ju bara det jag hade tänkt!

resting_in_mold
Alfredo Alfredo skrev:
Välla fram mögel??? Låter mer som något i en alienfilm än något som förekommer i verkligheten...
det va så det började ju.. Men ja det finns väl andra ordval än välla,, men när det kom ut massa svart från väggen va känslan att det vällde fram iaf

resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Tror du driver med oss ändå.
är historien så otrolig ,eller vad?
Jag har aldrig haft liknande problem så vet inte vad som e troligt eller ej.
Men nä, jag driver verkligen inte!

Idag har jag inte hört av hyresvärden ens

K
Hyresgästföreningen står helt maktlösa. Jag har ett juridiskt ombud vars råd har varit att inte ifrågasätta hyresvärden trots jag motbevisat alla deras lögner och bristande utredningar som inte ens gjorts, utan Hyresgästföreningen sväljer olika hänvisningar till rapporter som varken någon av oss fått ta del av, och ibte ett enda underlag eller styrkande dokument eller dyligt har begärts in eller tilldelats ,utan Hyresgästföreningen sväljer allt som hyresvärden och dess allierade avtals-entrepreneurer påstår utan något krav på styrkande bevisning/underlag/dokument eller kopior på påstådda utredningar.
Så varken HF eller ditt juridiska ombud, som du på ett eller annat vis betalar, har invändningar mot hyresvärdens agerande?
Det låter som att du kan ha lite uppförsbacke.

resting_in_mold
K Kardan79 skrev:
Så varken HF eller ditt juridiska ombud, som du på ett eller annat vis betalar, har invändningar mot hyresvärdens agerande?
Det låter som att du kan ha lite uppförsbacke.
stämmer....

resting_in_mold
stämmer....
det juridiska ombudet är från Hyresgästföreningen

resting_in_mold
Jag fotade från inspektionsluckan i hallen, ocj tänkte dela med mig av bilderna, och hade gärna tagit del av era kunskaper kring hur det ska se ut,
min spontana reaktion är att jag inte ser någon enhetligt "byggande"
typ skorstenen eller den murade delen är ju inte murad varken hela vägen eller verkar fortsatta runt tegelstenen?
alltså är det vägen in till shaktet då? så vad e det för vit sprucken skiva som alla köksslangar är buntade i hop genom, å vart är badrumsslangarna?
och ja jag vet inte
Feel free att kommentera och säg om det är någonstans ni vill jag fotar...

• Insidan av inspektionsluckan med rör och en vit sprucken skiva, fråga om rör och konstruktion i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tegelstenar med ofullständig murbruk och närliggande rör ovanför inspektionslucka i en hall.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med rör och sprucken skiva, köksslangar buntade ihop genom ett vitt material, möjlig väg till schakt.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med synliga rör, en vit sprucken skiva och gröna sladdar i ett byggprojekt, fotad för att söka råd och insikter.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med utsikt mot ett vertikalt rör, sprucken vit yta och slumpmässigt bundna köksslangar.
    Skapa konto
  • Bild av insidan av ett inspektionsutrymme med utstickande tegelstenar, vit platta med sprickor och anslutna rör.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med vit, sprucken yta och metallkonstruktion, synliga köksslangar. Fråga om installationens korrekthet.
    Skapa konto
  • Ventilationsrör sett från inspektionslucka i hallen med tejp och buntband fäst över ett skarvställe.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med synliga ventilationsrör och skiva i taket, skivan uppvisar sprickor och flera köksslangar är synliga.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med tegelstenar och sprucken vit skiva, köksslangar synliga i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Bild av insidan av en inspektionslucka med rör, sprucken vit skiva och delvis murad tegelvägg synlig.
    Skapa konto
  • Kabelrör och en metallplåt med spruckna ytor syns genom inspektionsluckan i hallen, kopplat till byggprojektsdiskussion.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med synliga rör och vit sprucken skiva, köksslangar buntade ihop. Saknas murverk runt tegel, osäker installation.
    Skapa konto
  • Orange tegelsten med vit murbruk och sprucken skiva syns från inspektionsluckan, med kringliggande rörslang och metallkonsol med skruv.
    Skapa konto
  • Grå korrugerade slangar buntade tillsammans genom en vit sprucken skiva i ett inspektionsutrymme, del av ett byggprojekt.
    Skapa konto
  • Bilden visar flera gråa, korrugerade slangar som är sammanknutna och passerar genom en vägg tillsammans med ett rött rör.
    Skapa konto
  • Bilden visar en inspektionslucka med synliga rör och en glänsande yta, troligen del av ett ventilationssystem. Multipla slangar är också synliga.
    Skapa konto
  • Bild på insidan av inspektionslucka, visar gråa rör och en metallbox fäst i ett betongtak, med små sprickor synliga på ytan.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka med byggdetalj, tegelstenar, oisolerat rör och vit skiva. Frågor kring dess strukturella utformning och slangar.
    Skapa konto
  • Inspektionslucka i hall med synliga rör och kablar, osammanhängande murverk, och vit sprucken platta där kökslangar är fastbundna.
    Skapa konto
resting_in_mold
Genom kryssmarkerad lucka är bilderna tagna

• Kryssmarkerad lucka i taket ovanför dörr med spegel och väggprydnader i form av ljusslingor.
    Skapa konto
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Tror du driver med oss ändå.
vill du utveckla?
är det skadan som är " obegriplig " eller
är det själva hanteringen av ex hyresvärd som är " ifrågasättande" " olaglig typ eller etc
eller är det hyresgästföreningen och miljöförvaltningens inblandade som brister eller går emot dina erfarenheter
eller alltså, vad är det som får dig att tänka så?
jag är tavksam för alla svar ,
jag har aldrig varit med om varken skador, eller problem med varken lägenheter eller hus eller sommarstugorna eller haft tvist eller snlitad advokat ( vilket jag börjar fundera på ev) för jag orkar knappt mer
så jättesnällt och du har lust att förtydliga för mig vad du tänker
se bilder föresten, laddade upp precis

Vilken hyresvärd pratar vi om?

resting_in_mold
B Barrväxt skrev:
Vilken hyresvärd pratar vi om?
du hann se hoppas jag

Det var ju torrt däruppe. Så eventuellt läckage är längre ned...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
du hann se hoppas jag
Nä.. Är det en kommunal eller privat?

resting_in_mold
pacman42 pacman42 skrev:
Det var ju torrt däruppe. Så eventuellt läckage är längre ned...
ska man be grannen under kolla damma ställe fast hos sig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.