resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hur går det för dig?
Hyresvärden påstår att det inte finns något läckage kopplat till min lägenhet.
Jag har sagt att det isåfall måste vara fel på mätaren, men dom återkommer inte!

Angående möglet och fukten så har jag inte hört av hyresvärd eller entrepreneur när dom planerar att komma hit!
Helt knäpptyst i saken!

resting_in_mold
Fått ett dokument där hyresvärden kräver min underskrift ,på att INGA foton/bilder eller viideos får lov att tas på väggen i hallen under tiden dom ska reparera!

Någon som anser det är rimligt eller känner till vad som egentligen gäller?

• Wow
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
resting_in_mold resting_in_mold skrev:
Fått ett dokument där hyresvärden kräver min underskrift ,på att INGA foton/bilder eller viideos får lov att tas på väggen i hallen under tiden dom ska reparera!

Det låter helt absurdt.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
Intet Intet skrev:
Det låter helt absurdt.
Ja, jag känner mig helt slutkörd av detta.
Det är två punkter till som lyder; att tillträde av lägenheten måste ges av hyresgästen till Hyresvärden och entreprenörerna och att Hyresvärden och entreprenörerna tillåts utföra åtgärderna.

Som om JAG skulle yttrat det motsatta?

Jag gissar på att om jag ej skriver på så kommer Hyresvärden att se min uteblivna signatur som att jag INTE godkänt punkterna och med det skaffat sig ett skäl till att vräka mig.
Jag menar de vrider och vänder på allt. Det är ju rent mindfuck,

För tänker man ett steg längre så är det säkert precis detta Hyresvärden vill att jag ska haka upp mig på, eftersom att dom VET att jag vill fota möglet som bevis MEN egentligen så har ju mina foton på möglet hid upptäckten av angreppet hittills inte något värde eller betydelse för saken, så varför skulle nya foton ha något bevisvärde när möglet bara kommer målas över och sålänge entreprenörerna dvs sakkunnig INTE rapporterar och intygar möglet så är jag tillbaka på ruta ETT plus då att jag kanske hunnit blivit vräkt före pga det dokument dom säger jag ska skriva på...

Fairlane

Låter helt rimligt, om du har skyddsklassat i hallen, annars helt absurt.

• Haha
  • Gilla
Perplexus och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Skriv under att de får komma in i lägenheten och stryk över delen med foto/film.

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
på att INGA foton/bilder eller viideos får lov att tas på väggen i hallen under tiden dom ska reparera!
Låter väldigt udda minst sagt.

Det är två punkter till som lyder; att tillträde av lägenheten måste ges av hyresgästen till Hyresvärden och entreprenörerna och att Hyresvärden och entreprenörerna tillåts utföra åtgärderna.
Fast dessa är väl inte konstiga?

resting_in_mold
Alfredo Alfredo skrev:
Låter väldigt udda minst sagt.

Fast dessa är väl inte konstiga?
Nej, men Hyresvärden ignorerat mina felanmälningar om mögelagreppet jag upptäckte i mars 2025, de avslutar mina ärenden på nätet och på mail aktivt förmekat att det skulle finnas mögel i min lägenhet.
Varpå när jag bad Miljöförvaltningen om hjälp att få värden att agera så har de sedan I oktober medvetet förhalat processen och pushat de krav och yttranden och utredningar som Miljöförvaltningen begärt i rollen som Tillsynsmyndighet. Och skälen de skickar till Miljöförvaltningen består av förtal och lögner om hur det är jag som ibte samarbetar osv.
De har sagt så mkt skit att det är läskigt.
Så därför triggas jag ju av att dom skriver de punkterna och samtidigt säger till Miljöförvaltningen att de inte får tag på mig och situationen med hyresgästen är mycket problematisk på grund av hyresgästens agerande osv.. ( det kryllar av påhopp i handlingarna som jag får ta del av ( de är offentliga)
Så ja, då blir de punkterna jäääävligt konstiga eftersom att det e ju jag som vill qtt möglet saneras i mitt hem oavsett att jag hyr och betalar 9000 kronor i månaden
de har redan sagt att arbetet kommer faktureras mig alla omkostnader och el som kommer användas för utom då lönerna osv så när dom väl kommer så kommer dom väl stanna hela sommaren å skicka falturan till mig =(
vad är smartast eg att göra?
de har all makt

P
Jag gissar på att om jag ej skriver på så kommer Hyresvärden att se min uteblivna signatur som att jag INTE godkänt punkterna och med det skaffat sig ett skäl till att vräka mig.
Skriv ett eget dokument baserat på det du fick av hyresvärden, men stryk delarna om fotografering.
Skriv under och lämna till hyresvärden.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
resting_in_mold
Yes det har jag gjort

Låter som du bör skaffa en bättre hyresvärd. Eller bli din egen

• Gilla
resting_in_mold och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
P Perplexus skrev:
Låter som du bör skaffa en bättre hyresvärd. Eller bli din egen
Hyresvärden vill debitera mig för en helrenovering av lägenheten vid utflytt PGA vållandeskada som aldrig blivit utrett eller finns belägg för, estimerat belopp 500 00 till 800 000 kronor,
så det är väl det som jag inte känner är acceptabelt med tanke på allt ovanstående, jag anser att jag borde bli återbetald något av all den hyra på 15 månaders tid jag bott i svartmögel. betalar ändå 9000 i månaden.

Hyresvärden vill debitera mig för en helrenovering av lägenheten vid utflytt PGA vållandeskada som aldrig blivit utrett eller finns belägg för, estimerat belopp 500 00 till 800 000 kronor,
Vad handlar det om?? Vad menar han att du har ställt till med?

1778500932848.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet att det varit några turer här.

Men kan du förklara vad det är vi ser på bilden?
Och då menar jag _inte_ svartmöglet utan det som ser ut som en golvlist med spackel eller flera tjocka lager färg på?
Hur kan en lägenhet från 2014 se ut såhär?

återigen så är min fråga om det saknas tätskikt bakom kakelplattan.
det är lixom det tråden avser.
Det är ju något lurigt här ...
En lägenhet verkar helt massakrerad helt utan förklaring (trots frågor), en kommunal hyresvärd benämner hyresvärden som "problematisk" i officiell (?) korrespondens och ett antal yrkesmän av olika kategorier drar sig uppenbarligen för att försöka hjälpa till i TS lägenhet.
Samma hyresvärd menar att TS är ersättningsskyldig för någonting som heller inte förklaras.

TS själv förkunnar tydligt att tråden enbart ska handla om eventuellt tätskikt och besvarar inte frågor om andra skador i lägenheten (eller ens vad det är som han krävs på pengar för), samtidigt som han själv uppdaterar med små noveller om allt från inspektionsluckor till vem som sagt eller gjort vad i helt olika frågor som anses beröra eventuella "skador" som kanske inte ens finns.

Vad har egentligen hänt i den här storyn?
Eller ska vi vidhålla att det enbart är tätskiktet som ska avhandlas?

• Gilla
Kardan79 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.