2 030 läst ·
26 svar
2k läst
26 svar
Är den här anslutningen rätt?
Den grå med klämma kanske ska anslutas på N1?
Klipp av en stump blå kabel som du byglar mellan N1 och N2 så blir det bra (du ser ju på orginalsladden att de är sammankopplade i andra änden)
Sen får vi hoppas att spisuttaget är fullkopplat annars funkar inte alla plattorna.
Sen får vi hoppas att spisuttaget är fullkopplat annars funkar inte alla plattorna.
Du borde även se över hur ändhylsorna ligger under (just nu på sidan om) skruvarna.
Jag tror det kommer bli ganska bra värmeutveckling med tiden, speciellt den bruna ledaren ser lite massakrerad ut och med isolering under skruvskallen. Syns inte så tydligt på bilden men det ser inte helt bra ut.
Jag tror det kommer bli ganska bra värmeutveckling med tiden, speciellt den bruna ledaren ser lite massakrerad ut och med isolering under skruvskallen. Syns inte så tydligt på bilden men det ser inte helt bra ut.
Se vad ARJU skriver i #23 det är viktigt att du får till anslutningarna bra särskilt när du byglar N som det ser ut vid plintarna-skruvarna där. Som sagt ser bruna särskilt dålig ut och om du tittar på hur det var i original får du lite vägledning för hur det bör se ut.U Ulrik Ring skrev:
Tack för goda råd. Jag gör om! Har iofs lagat en fisksoppa ikväll, det fungerar men det "knäpper" i spisen. Fixar i morgon. Återkommer med bild. Tacka alla, bästa forumet😃GK100 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 773 inlägg
Ja att kopplingen fungerar EN gång säger inget. Har du en dålig koppling, som det ser ut. Så kommer det att brinna, i nmäsyta vecka eller kanske om 3 år, går inte att säåga. Men det handlar om stora ströpmmar till en häll. Prova att rycka lite i trådarna efter inkoppling.U Ulrik Ring skrev:
Klicka här för att svara