Såhär ser det ut hos mig. Som sagt, ingen sotare har klagat under 10år, men det kanske inte är korrekt, vad vet jag.

• Murad skorsten med parabol på hustak täckt av snö, stege synlig bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stefan6tio6
  • Laddar…
K Kane skrev:
Det var mer en fråga till ditt uttalande att sotaren inte skall gå sidledes.
På TAKET ska han inte gå sidledes och det var DET som åsyftades. Från tillträdesstegen till takstegen är det lättare att göra en sidoförflyttning. Och det är DET som är sagt ifrån början👍

N nombz skrev:
Såhär ser det ut hos mig. Som sagt, ingen sotare har klagat under 10år, men det kanske inte är korrekt, vad vet jag.
Helt klart en arbetsmiljöfråga för sotaren. Om sotaren går upp där är självfallet en bedömning som är subjektiv, men absolut att det är underlättande att gå efter regelverket och då blir det klart enklare för alla sotare. Om Inte det finns regelverk som styr så är det synd om de som blir tvingade att förhålla sig till knapphändiga lösningar. Men för din del så håller det så länge det håller. Tråkigt ifall en olycka skulle vara det som ändrar på tillträdet.

• Gilla
Stefan6tio6
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
På TAKET ska han inte gå sidledes och det var DET som åsyftades. Från tillträdesstegen till takstegen är det lättare att göra en sidoförflyttning. Och det är DET som är sagt ifrån början👍
DET var ju inte så tydligt.

S Stefan6tio6 skrev:
Hej!
Sotaren vägrar kliva upp på farstukvistens papptak pga.att det är för halt vid frost/vinter.

Är det ngn.som har tips på vad vi ska göra?

Fick en offert på 12.000kr att installera lösa steg intill de gamla samt en brygga till skorsten.

/ Stefan
Billigaste och smidigaste alternativet är att du bygger en ordentlig stege och hänger den över nocken som stöd. skulle aldrig betala 12k för att en sotare är så jävla lat och gnällig, vet inte vad som hänt med alla sotare, nästan så dom är i samma liga som fotbollsspelare när det kommer till gnäll... puh. Jobbat som pappläggare i 12år nu och det blir bara värr &värr. Alt nr2, ta dit en annan firma.. brukar lösa sig:)

• Gilla
Stefan6tio6
  • Laddar…
S Simswed skrev:
en sotare är så jävla lat och gnällig, vet inte vad som hänt med alla sotare
Arbetsmiljöregler är jag ganska säker på har hänt...

• Gilla
Joak och 3 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Arbetsmiljöregler är jag ganska säker på har hänt...
Ah, finns gränser :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.