TIL vi har ett miljöförbund man kan anmäla saker till

Spännande med nya myndigheter som bara ploppsar upp

• Gilla
Emanuel01 och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:

Ja nånstans måste ju alla miljö aktivister jobba ;)
(viss satir kan förekomma)

• Gilla
  • Haha
Mats-S och 7 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Ja nånstans måste ju alla miljö aktivister jobba ;)
(viss satir kan förekomma)
Hade det varit satir hade jag skrattat.

Men det är väl få ställen där man anställer aktivister som just naturvårdsverket och nu säkert detta nya Miljöförbundet.

Hade det varit nått annat område hade man säkert ställt krav på saklighet och kompetens. Men vad gäller miljöarbetet så verkar aktivism och personliga åsikter vara mer meriterande.

• Gilla
  • Älska
Emanuel01 och 7 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:

Nu verkar detta vara ett kommunförbund där Ystad och närliggande kommuner samarbetar i miljöförvaltningen för kommunerna.
Antagligen för att kunna effektivisera veksamheten iom att kommunen har lika stora skyldigheter oavsett storlek.

• Gilla
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
Det kan ligga mycket bakom. Som feleldning eller dålig ved. Men troligtvis en granne som är miljöaktivist.
Att rök ska ta sig in i huset till andra är liten risk.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det kan ligga mycket bakom. Som feleldning eller dålig ved. Men troligtvis en granne som är miljöaktivist.
Att rök ska ta sig in i huset till andra är liten risk.
Fast här märks ju att du inte har någon koll. När mina grannar eldar sin surved (någon gammal altan luktar det som) så märks doften direkt i vårt hus. Vissa dagar luktar det så intensivt att jag tror det brinner på gatan.

Men visst, det är säkert någon miljöaktivist om det får dig att må bättre.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 20 till
  • Laddar…
Magnus E K
Alternativet till att anmäla är väl att storma in till grannen med brandsläckare och på så sätt lösa problemet. (Givet att mindre drastiska metoder som förhandling redan är uttömda.)

• Gilla
jawen
  • Laddar…
5
Appendix Appendix skrev:
Hade det varit satir hade jag skrattat.

Men det är väl få ställen där man anställer aktivister som just naturvårdsverket och nu säkert detta nya Miljöförbundet.

Hade det varit nått annat område hade man säkert ställt krav på saklighet och kompetens. Men vad gäller miljöarbetet så verkar aktivism och personliga åsikter vara mer meriterande.
Kan du ge exempel på aktivism på Naturvårdsverket eller aktivister som jobbar på Naturvårdsverket?

• Wow
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag har fasen jobbat med sådana ärenden åt en miljöförvaltning. Förekommer ofta grannar som klagar på vedeldning

Det finns folk som har ett ohälsosamt intresse för att elda grejer. Det kan bli lite jobbigt för omgivningen.

Vi har en granne som har nån slags vedeldad uppvärmning och det verkar inte riktigt som att de skaffar sig bra ved utan de eldas nog lite av varje. Säkert värst för dem själva på vintern då det nog inte blir så varmt inne. Men på sommaren är det helt sinnessjukt. Då samlar de ihop brädstumpar och halvruttna grenar och eldar på altan som nån slags mysgrej? Vi drabbas inte så mycket av det för vinden ligger oftast åt ett annat håll. Men när vi har haft otur så har det varit Lützen dimma när det är 30 grader varmt. Jag hade lätt klagat hos milförbundet i dessa stunder om jag trodde att det hjälpt. De har dock fått påhälsning av brandkåren ett par gång för folk trott att det är skogsbrand så de verkar ha lugnat sig lite.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Då samlar de ihop brädstumpar och halvruttna grenar och eldar på altan som nån slags mysgrej?
Är det de eldar torrt och utan målarfärg?

F fribygg skrev:
Är det de eldar torrt och utan målarfärg?
Ingen aning om vad de eldar.

H Harmagedon skrev:
Ingen aning om vad de eldar.
Men du vet likafullt att det är halvruttna grenar?

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.