6 296 läst ·
57 svar
6k läst
57 svar
Anmäler granne för jobbig rök från braskamin
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Eftersom det är betalartikel så kan jag bara läsa det lilla innan och jag tolkar det lilla innan som att kommunerna själva beslutar om avgiften men förbunden kan besluta om annat.M MrDizzy skrev:
Jag har i infrastrukturprojekt jag varit projektledare i fått beslut av Söderåsens miljöförbund.
Jag är mest förvånad att du tror att ett miljöförbund som funnits sedan 2008 har gjort det på något hittepåsätt så att det inte finns lagstöd för deras beslut. Och så länkar du en gammal artikel om taxan, som är en helt annan sak än deras myndighetsbeslut som tillsynsmyndighet.M MrDizzy skrev:
Har aldrig hört talas om miljöförbund tidigare.C citronskal skrev:
Verkar vara nått såntdär sörlänningshittepå
Var o en blir salig på sin tro.
Och snabbkollade bara vad det verkade vara får något o den länken komme upp på 2:a 3:e plats...
Därvid är det ju bra att det finns folk som vet vad som faktiskt gäller, speciellt då man frågar efter det
En enda fråga. Du som tydligen är miljömedveten, eller i vart fall har problem med miljön.Ossian K Olsson skrev:
Vart tar du in tilluft till din bostad?
Inte när man har en FTX och grannen eldar blöt ved så att det kommer tjock vit rök ur skorstenen, röken i princip rinner nerför taket och fyller upp utanför mitt hus så att man nästan inte kan se bilen när man öppnar ytterdörren.Suvi5700 skrev:
Redigerat:
Ännu en "grannen eldar"-tråd. De brukar vara ganska underhållande att läsa där skribenterna är delade i två läger. Ena sidan är pyromaner som eldar allt från blöjor till asbest och den andra sidan är allergiska mot allt och har känsligare näsor än narkotikahundar 😃