16 683 läst ·
149 svar
17k läst
149 svar
Ångrar att jag köpt ny diskmaskin
Fungerar bra, har både variaterna i två maskiner att jämföra med. Lägger i bestick i ordning och sedan bara att t.ex. grabba tag i de diskade knivarna i en klump och lägga dem i lådfacket. Och mindre kletigt att fylla på än att släppa ned i bottenkorgen.useless skrev:
Är kanske en vanesak, men får jag välja ta jag hyllan. Men är sällan den som funderar så mycket på bra/dåligt utan, "jaha och hur gör jag på bästa sättet med denna funktionen".
När det gäller våra maskiner i hemmet så tycker jag de fungerar bra, men även där så är jag inte personen "det var bättre förr", utan utgår från "här och nu" vad som finns att köpa.
Redigerat:
Jag ser tre fördelar. Besticken ligger separerade och inte dikt mot varandra, vilket ibland händer i en korg. Man kan redan när man placerar besticken sortera dessa, vilket medför att det går mycket snabbt att tömma lådan. Ingen plats upptas av en bestickskorg längre ner i maskinen.useless skrev:
Men som sagt, smaken är som...
en liten tidsstudie visar att det tar cirka en minut att sortera in bestick från en korg. den eventuella tidsvinsten att mickla med försorterade bestick på en hylla kan alltså inte övergå en minut.
men att för varje person som kommer till diskmaskinen med sin talkrik och smutsigt bestick på behöva dra ut och skjuta in en extra hylla uppgår när hyllan väl är laddad till mångfalt den tiden.
lägg till det att vänstra hälften av hyllan inte lämpar sig för högerhänta och tvärtom. sen tar hyllan värdefull höjd i maskinen.
att ha tre hyllor som kan laddas endast en åt gången, är om man skulle jämföra med en manuellt växlad bil, som att det fanns en lucka framför varje pedal, att den först måste öppnas och att man sedan kan manövrera endast en pedal åt gången.
att kunna ladda porslin, glas och bestick på samma plan är när man prövat det en framgång i walk over-klass.
men att för varje person som kommer till diskmaskinen med sin talkrik och smutsigt bestick på behöva dra ut och skjuta in en extra hylla uppgår när hyllan väl är laddad till mångfalt den tiden.
lägg till det att vänstra hälften av hyllan inte lämpar sig för högerhänta och tvärtom. sen tar hyllan värdefull höjd i maskinen.
att ha tre hyllor som kan laddas endast en åt gången, är om man skulle jämföra med en manuellt växlad bil, som att det fanns en lucka framför varje pedal, att den först måste öppnas och att man sedan kan manövrera endast en pedal åt gången.
att kunna ladda porslin, glas och bestick på samma plan är när man prövat det en framgång i walk over-klass.
Är väl "ingen" som beräknar tiden för att hantera diskmaskin,😂 utan hur praktisk den är för eget användande. Vi har ju en av varje sorten och för oss passar den med bestickhylla bäst, där de senaste fick en hylla utan större fundering när den köptes och den Bosch-modellen hade det för tio år sedan.R rakt09 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 717 inlägg
Öppet köp?
Det framgick mycket tydligt i det @Lärospånet skrev att @Lärospånet inte tänkt på det utan anser att man bör överlåta till det till expertisen istället för att hitta på något själv.BirgitS skrev:
L Lärospånet skrev:
Redigerat:
Tja vad som är viktigaste området kan man diskutera. Men när det gäller fordon arbetar politikerna aktivt för att förkorta livslängden på fordon. Nu senast genom en premie för att skrota fullt fungerande trafikdugliga bilar.K Kane skrev:
Det låter bra. Men en bra bestickkorg kan man få samma funktionalitet. Separerade bestick. Sortera går då lika bra. Tömmer gör man fortare än med hyllan. Besticken blir renare i korgen. Den har alltså separata fack för varje bestick. Det fastnar lättare smuts på besticken som ligger i hyllan och de torkar långsammare. Eftersom vatten och luft inte kommer år lika bra som i korgen. Men det är små skillnader.Alfredo skrev:
Det är erfarenheter från en diskmaskin som har både hylla och korg.
Å andra sidan tar hyllan också upp plats, mer volym...Alfredo skrev:
Jo. Dessutom ha de flesta maskiner antingen eller. Då blir valet ganska lätt.Alfredo skrev:
I den maskinen som har både och är ofta hyllan urplockad ur maskinen, aldrig korgen. Då och då används båda.
Redigerat: