16 053 läst ·
210 svar
16k läst
210 svar
Angående Thermia Villa 75
Japp nu ser jag vilken modell du har.Om du lossar ställdonet och tittar på läget när du monterar ställdonet enligt instruktionen ser axeln ut att stå rätt?
Det är ju det där jag tycker är grekiska.. Alla säger olika om hur denna axel skall stå och detta blev ju bytt av en rörmokare i gårV växelventil skrev:
Så här stod den en sväng tidigare i dag när den gjorde värmeV växelventil skrev:
Luftat vet ja inte om han gjort.. Vet bara att han bytte ställdonet i går men han bytte ej ventilen, vet int varför men.. Vad troru detta kan bero på?V växelventil skrev:
Är ju som sagt problem med att vv tempen sjunker och jag tycker det verkar som pumpar har svårt att få upp framledningen och har tyngre att göra värme.
Känns som något tokigt blev det när rörmokare monterade ställdonet och får nog komma tillbaka och titta igen på din villa.sebbe_j skrev:
Luftat vet ja inte om han gjort.. Vet bara att han bytte ställdonet i går men han bytte ej ventilen, vet int varför men.. Vad troru detta kan bero på?
Är ju som sagt problem med att vv tempen sjunker och jag tycker det verkar som pumpar har svårt att få upp framledningen och har tyngre att göra värme.
Vi byte ju ställdonet för att vi trodde att det var felet.. Men blev inte bättre när vi bytt de.. Så frågan är ju va det sitter i? Kan det vara ventilen som inte blir tät? vet inte hur jag ska lösa dettaV växelventil skrev:
Kan du vrida ventilen fram och tillbaka när du som du visade tidigare när ställdonet var bortmonterat?sebbe_j skrev:
Jo men kör den från manuell test så den går i ändlägena och annars får du montera ner ventilhuset och kolla om du hittar något fel som din rörmokare borde gjort.sebbe_j skrev: