109 198 läst ·
187 svar
109k läst
187 svar
Amerikansk veranda
Ok, våran trappa kan räknas till yngre generationen. Däremot så är det ingen huvudingång utan baksidan på huset.J justusandersson skrev:
Då vi är ute efter den amerikanska känslan så lutar det åt en med ledstänger, samtidigt som jag tror det skulle kunna bli snyggt med en trappa som bilden ovan + brädorna som klär in själva trappan ev ska vara vita, då även kjolen på verandan.
Mycket att fundera på, hehe
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Håller med om att det kan se snyggt ut. Planstegen liksom flyter i luften.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Varför inte? Lite för krusidulligt för min smak, men var konsekvent så brukar det bli bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 274146
Redigerat:
Har idag satt upp bärlinan till taket.
Här kommer nästa fråga=
Ska jag såga till takstolen vid hammarbandet (Främre balken) så att takstolen ligger plant mot balken eller ska jag såga till kilar och sätta in mellan takstol och balken??
Vad är bäst/rätt att göra?
Personligen tänker jag att kilar blir bäst då det inte blir något ingrepp i takstolen men jag tänker kanske fel?
Här kommer nästa fråga=
Ska jag såga till takstolen vid hammarbandet (Främre balken) så att takstolen ligger plant mot balken eller ska jag såga till kilar och sätta in mellan takstol och balken??
Vad är bäst/rätt att göra?
Personligen tänker jag att kilar blir bäst då det inte blir något ingrepp i takstolen men jag tänker kanske fel?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Kilar är klart bäst, även om en försiktig urjackning ofta är OK. Med kilar slipper du fundera över ingreppets storlek.
Detta skulle jag funderat på innan jag satte dit bärlinan till taketJ justusandersson skrev:
Får nog bli att såga till takstolarna istället, alternativt får man en annan lutning på taket.
Få kolla det i eftermiddag, om det går att lösa på nåt bra sätt.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag kommer inte ihåg dimensionerna på bjälkarna och främre bärlinan. Om du ger mig de uppgifterna samt taklutningen och taksprångets storlek, skall jag se vad det konkret kan innebära.