Nu fick jag det ändrat från amazon.de till amazon.se. Tyvärr verkar det bara gå att ha svenska som språk på svenska amazon... I appen i alla fall.

Maxwells demon TotalControl skrev:
Nu fick jag det ändrat från amazon.de till amazon.se. Tyvärr verkar det bara gå att ha svenska som språk på svenska amazon... I appen i alla fall.
Så du väljer att kalla det svenska? :surprised:

Det fanns en orsak till att jag valde att formulera det som att jag ville byta till engelska... ;)

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Då har Amazons svenska site öppnat.
En mycket snabb titt på alla vårt favoritmärke bland batteridrivna verktyg säger att priserna ser ut att vara väldigt bra. Detta blir tufft för svenska handlare.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Börjar prisjakt indexera amazon.se är det kört :D

För övrigt må folk ha många åsikter om Amazon men det är det bolag som gett mig absolut överlägsen kundservice vid de få gånger det har strulat.

• Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
Appendix Appendix skrev:
Börjar prisjakt indexera amazon.se är det kört :D

För övrigt må folk ha många åsikter om Amazon men det är det bolag som gett mig absolut överlägsen kundservice vid de få gånger det har strulat.
Pricerunner indexerar redan

pacman42 pacman42 skrev:
Så du väljer att kalla det svenska? :surprised:

Det fanns en orsak till att jag valde att formulera det som att jag ville byta till engelska... ;)
En stötdrivrutin 18V är väl glasklart vad det är? Your Kung-Fu is weak!

Finns Ingen som slår dom på kundservice förhoppningsvis lär dom svenska konkurrenterna nåt som cdon och dom andra helt värdelösa på kundservice till och med dom fysiska butikerna i Sverige är så dåliga på kundservice

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Instämmer om kundservice, helt fantastisk. Amazon (y)

priserna må vara bra men kom ihåg att prisdumpningarna sker på bekostnad av lagerarbetarnas arbetsvillkor. även om det skulle visa sig att lagerarbetarna i sverige (mot förmodan) får vettiga villkor så är jag inte så sugen på att handla hos ett företag som gör stora pengar på att betala sina anställda i USA svältlöner.

• Gilla
  • Haha
FixarKarin och 11 till
  • Laddar…
Själv är man lite sugen på en borrförare och en svavelsåg. Makita borrförare och såg från en nätbutik med produktbetyg och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Själv är man lite sugen på en borrförare och en svavelsåg.[bild]
Drape översattes till Våldtäkt på flera olika varor...

major_tom major_tom skrev:
priserna må vara bra men kom ihåg att prisdumpningarna sker på bekostnad av lagerarbetarnas arbetsvillkor. även om det skulle visa sig att lagerarbetarna i sverige (mot förmodan) får vettiga villkor så är jag inte så sugen på att handla hos ett företag som gör stora pengar på att betala sina anställda i USA svältlöner.
tror du det är bättre oss nån svenskt företag har själv jobbat på lager riktigt skit jobb med dåliga löner inga fasta jobb dom flesta kommer från bemanningsföretag oftast från Östeuropa med riktiga slavlöner

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Jag sökte på makita och tänkte kolla in utbudet och priserna. Svårt att säga om det är bra eller dåligt - vad säger ni som har koll.

Skärmdump från Amazon visar felaktigt listat Makita märkt guldfärgat halsband istället för verktyg.

Skärmdump av en Makita högtryckstvätt HW 101 på en webbutikssida med pris och kundvagnsalternativ.
Skapa konto

Makita slipnål 165 mm listad på Amazon för 178,49 kr med fyra och en halv stjärnor i betyg och erbjudande om fri frakt.
Skapa konto

Skärmdump av en Makita skruvdragare på Amazon med pris och köpalternativ.
Skapa konto

Skärmdump från Amazon med sökresultat för Makita P-41517 våtkärna, visar pris och köpalternativ.

• Haha
  • Gilla
Lilllen och 10 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
tror du det är bättre oss nån svenskt företag har själv jobbat på lager riktigt skit jobb med dåliga löner inga fasta jobb dom flesta kommer från bemanningsföretag oftast från Östeuropa med riktiga slavlöner
jag menar inte att det är toppen att jobba på "vanligt" svenskt lager, det jag vill säga att det tar mig emot rent etiskt att handla hos ett företag som sätter det i system så som amazon gör. med det sagt så undviker jag även andra nätföretag där det höjs röster om dåliga villkor, som zalando till exempel. arbetsvillkor är skitviktigt, är förjävligt att det är så illa på svenska lager (eller inom vården osv), men villkoren i lagerbranchen kommer ju inte direkt bli bättre i.o.m amazons lansering. att vara upprörd/bry mig om en sak gör inte att jag skiter i annat.

alla gör givetvis sina egna ställningstaganden, och det här är var jag står : )

https://www.theguardian.com/technol...-protest-unsafe-grueling-conditions-warehouse

• Gilla
  • Haha
Tjrex och 6 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Sökte på Snöslunga:thinking:

[bild]
De menar förstås att 301,04 SEK för en snöslunga är ett klipp?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.