kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Men tiden det tar, Lund (The rock) blir bra denna gången också.
Trodde dom skulle ha ett bättre pris.
I länderna där amazon är etablerade sen länge går returen otroligt snabbt pengar tillbaka direkt

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det är iofs inte enbart översättningsfel dom har problem med... som den här "tryckluftsdrivna" maskinen i Milwaukees M18-system som "inte behöver batteri":
Skärmdump från Amazon med en Milwaukee M18 tryckluftsdriven maskin, felaktigt marknadsförd som inte krävande batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frånsett sånt här direkt prata-i-nattmössan-skräp så är jag förvånad över hur mycket av relevanta specifikationer som helt saknas på de flesta av verktygen. Prismässigt inget att hurra för heller i detta fallet.

• Haha
Henningelvis
  • Laddar…
Som "utomstående" (svensk i Tyskland) har det varit intressant att följa svenska mediers rapportering om Amazons entré på svenska marknaden. Den sammanfattande känslan är ganska negativ - det stora amerikanska monstret som vägrar betala skatt, utnyttjar sina anställda och kommer att sluka alla små, hederliga svenska detaljhandlare kommer att inta Sverige.

I Tyskland lever Amazon bredvid alla andra nätbutiker. De konkurrerar aldrig på pris, utan enkelhet, ett enormt sortiment, trygghet och suverän service om något skulle gå fel. Känslan är att de faktiskt representerar köparen gentemot leverantören. Man hittar vad man behöver i mobilappen, klickar och det dycker upp (Amazon Prime) framför dörren nästa dag. Och det funkar nästan alltid. Om inte, är det aldrig tjafs.

Ska bli mycket intressant att se hur det går i Sverige. Jag misstänker att det kommer att tvinga svenska nätbutiker att förbättra sin service (läs tex Byggahemma.se), snarare än att sänka sina priser.

• Gilla
  • Älska
hyggabus och 9 till
  • Laddar…
Problemet är ju att de översatt produktnamn och tillverkare. Skotillverkare som "New Balance" blir "Ny Balans" osv.
Någon som inte varit så noga med mappningen och vilka fält som ska översättas. Det kan vara ett genidrag då det skapat rätt mkt snack och organisk trafik men uselt hanterat rent generellt, ja.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
T
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har aldrig varit något fan av amazon. Känns mycket som kan strula vid returer och garantiärenden.
Min erfarenhet är precis tvärtom, aldrig något strul även när leveranser mystiskt försvunnit på vägen. De få gånger det varit trasiga prylar har de skickat ut en ny omgående och bett mig skicka tillbaka den trasiga.

• Gilla
TommyFIN och 4 till
  • Laddar…
Jobbar på en av de större byggvaruhuskedjorna och detta är ju inte precis lovande för oss med tanke på maskinpriserna.
Å andra sidan så har vi ju inte haft speciellt konkuranskraftiga priser till privatkunder.
Om man tar som exempel Makita DJV181Z som Amazon vill ha 1981:- för så tar vi under vår kampanj 2993:- för samma maskin.

• Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
*pratar lågt*... verkar gå att beställa dicotex...

• Gilla
  • Arg
duetten och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
H Harald Blåtumme skrev:
Det är iofs inte enbart översättningsfel dom har problem med... som den här "tryckluftsdrivna" maskinen i Milwaukees M18-system som "inte behöver batteri":
[bild]

Frånsett sånt här direkt prata-i-nattmössan-skräp så är jag förvånad över hur mycket av relevanta specifikationer som helt saknas på de flesta av verktygen. Prismässigt inget att hurra för heller i detta fallet.
Känner igen det från två stora byggvaruhus i Sverige, Bauhaus och Hornbach. De börjar få ordning på sina sidor, men de verkar ha som krav att ge minst tusen träffar på en sökning och skapar gärna tabeller med ointressant data om artikeln.

Som terapi kanske man skulle sätta sig ner och för varje träff ange hur den relaterar till sökordet. :rolleyes:

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Cheesen
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har aldrig varit något fan av amazon. Känns mycket som kan strula vid returer och garantiärenden.
Har haft några returärenden. funkat klockrent.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
C cpalm skrev:
P.s. fast Amazons vana trogen blev det så klart på något mystiskt sätt ett annat pris när man lägger den i varukorgen :mad::poop:
Det är momsen som på amerikanskt maner inte är inräknat i priset.

C
Cheesen Cheesen skrev:
Det är momsen som på amerikanskt maner inte är inräknat i priset.
Njae, så stor skillnad var det inte. Möjligen skillnaden mellan tysk moms och svensk moms.
Men det underliga tycker jag är det helt plötsligt bara står ett annat pris. OK om det ursprungliga priset kommer upp, och sedan moms eller vad det nu kan vara som en tillkommande post på en separat rad. Det händer dessutom inte konsekvent.

C cpalm skrev:
Njae, så stor skillnad var det inte. Möjligen skillnaden mellan tysk moms och svensk moms.
Men det underliga tycker jag är det helt plötsligt bara står ett annat pris. OK om det ursprungliga priset kommer upp, och sedan moms eller vad det nu kan vara som en tillkommande post på en separat rad. Det händer dessutom inte konsekvent.
Det är inte lagligt i Sverige oavsett anledning.

Redigerat:
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Japp, det är en momsjustering (tysk -> svensk) som gör att priset går upp.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Någon annan som har problem att ändra till svenska Amazon i appen? Den vill inte byta från .de.

Maxwells demon TotalControl skrev:
Någon annan som har problem att ändra till svenska Amazon i appen? Den vill inte byta från .de.
Jag har problem att byta till engelska på hemsidan (så att jag förstår vad det är för vara).

• Haha
vcx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.