252 614 läst ·
1 775 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Ibland saknar man de mänskliga översättarna - men världen blir onekligen roligare med de dåliga maskinöversättningarna, som nu hos Amazon:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAA6vg/amazons-oppningserbjudande-massiv-kuk-och-misshandel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAA6vg/amazons-oppningserbjudande-massiv-kuk-och-misshandel
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Vad gillar ni denna spelkonsol: länk ?
Jag tycker den verkar lite otäck.
"Ergonomisk design: Huset är tillverkat av robust och miljövänlig plast. Matt yta, fingeravtrycksskydd, repbeständig. Efter en lång tid kan det stå emot barns våldtäkter. Vi garanterar att om det inte behövs något oväntat inom en månad, skicka oss ett e-postmeddelande så förnyar vi det."
"Ergonomisk design: Huset är tillverkat av robust och miljövänlig plast. Matt yta, fingeravtrycksskydd, repbeständig. Efter en lång tid kan det stå emot barns våldtäkter. Vi garanterar att om det inte behövs något oväntat inom en månad, skicka oss ett e-postmeddelande så förnyar vi det."
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Glöm inte att det ingår: 1 bruksanvisning (eventuellt inte på tyska).Fairlane skrev:
Vad gillar ni denna spelkonsol: länk ?
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Men priset på Bosch GSR 12V-35 FC Professional (2x3.0Ah) är väl 2199:- inkl frakt hos Proshop, inte 2657:-.Alfredo skrev:
De produktpriser jag har jämfört har Amazon inte varit billigast.
Renoverare
· Uppsala
· 2 174 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Hann tänka "va f-n" innan jag dubbelkollade och @Jonas Persson har rätt.Per Eskilsson skrev:
"Din":Jonas Persson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"Min":
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
EDIT: Bilden med 2653 är från när jag beställde. På fakturan står det 2657. Idag verkar den kosta 2638...
Redigerat:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Haha, vilka nollor. Någon borde göra en parodisajt med alla felöversättningar (korrekt) översatta till engelska. Kommer gå i konkurs inom nio månader. Aldrig i livet att någon handlar från någon som inte behandlar svenska språket med respekt.
Renoverare
· Uppsala
· 2 174 inlägg
Saken är väl att det inte går att lita på sökfunktionen när översättningarna är så undermåliga. Om du söker en vinkelslip och får upp en uppblåsbar anka, sju paket dambindor och Luthers lilla katekes så lär du ju inte spontanköpa någon av de produkterna om det är en vinkelslip du vill ha. Du lär ju gå någonstans där du faktiskt kan söka fram en vinkelslip och aldrig komma tillbaka till Amazon.Magnus E K skrev:
det där ger sig säkert med tiden. Jag tror att priset är avgörande för en stor del av de som näthandlar. Tror inte på någon konkursMagnus E K skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg