nino nino skrev:
Nu väntar jag på en presstång också innan jag kan börja men den kommer först nästa vecka..
Är en rätt stadig pjäs för att klämma 16 mm2 kabelskor. Blir till att ta i ordentligt.

J jonaserik skrev:
Är en rätt stadig pjäs för att klämma 16 mm2 kabelskor. Blir till att ta i ordentligt.
Nja, det går med en vanlig handjagare och löjligt lätt med en hydraulisk presstång.

J jonaserik skrev:
6-50mm2 ska den klara, 40cm lång
Jag har ingen aning om hur lätt eller tungt det går 😄

H HenrikHuslöse skrev:
Nja, det går med en vanlig handjagare och löjligt lätt med en hydraulisk presstång.
Klaer det går med en handjagare och det är en sådan som TS köper och inte en hydralisk.
nino nino skrev:
Jag har ingen aning om hur lätt eller tungt det går
Har en sådan lika och man får ta i rätt bra, men går. 16 mm2 är inte så värst hårt, men från 25 mm2 och uppåt, då tar det emot häftigt.

C
Någon här som är aktiv i att skriva produktrecensioner på amazon, och vad är er erfarenhet?

Har väl aldrig haft något direkt förtroende för deras betygssystem, men genom att skriva egna recensioner får man om inte annat en viss unik insyn i hur systemet faktiskt fungerar. Så testade att skriva en negativ men saklig recension härom veckan, men naturligtvis refuserades den i modereringen med någon goddag-yxskaft-malltext som motivation.

Var det bara "otur" eller kör de samma upplägg som andra sajter som som refuserar dåliga recensioner?

Jag har skrivit en som godkändes, sågade väl kanske inte produkten vid fotknölarna dock så kanske därför den gick igenom

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Cheesen
C cpalm skrev:
Någon här som är aktiv i att skriva produktrecensioner på amazon, och vad är er erfarenhet?

Har väl aldrig haft något direkt förtroende för deras betygssystem, men genom att skriva egna recensioner får man om inte annat en viss unik insyn i hur systemet faktiskt fungerar. Så testade att skriva en negativ men saklig recension härom veckan, men naturligtvis refuserades den i modereringen med någon goddag-yxskaft-malltext som motivation.

Var det bara "otur" eller kör de samma upplägg som andra sajter som som refuserar dåliga recensioner?
Har skrivit några, men gillar inte att recensionsdelen på Amazon i Europa skiljer sig såpass mycket från USA. Man kan exempelvis inte länka Youtube i Europa medans det går utmärkt i Usa.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
K
Samma erfarenhet, dom negativa publiceras aldrig.
Provade skriva en recension med både plus och minus, med stor övervikt på minus ofc. Men gav den okej betyg (kommer inte ihåg om det var 3 eller 4). Den publicerades.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Har också skrivit några, både positiva och negativa, har fått skriva om någon kanske, men kommer inte ihåg varför...

Frågan är väl hur stort inflytande säljaren har på recensionerna, det finns ju tre olika varianter när man handlar på Amazon; vem som säljer och fraktar varan...

Jag kollar ju alltid recensioner innan man köper något, och det finns ju nästan alltid enstjärniga som totalsågar produkten...

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Skrev ett par stycken vid de första beställningarna, någon blev refuserad andra gick igenom.
Sedan har jag slutat med att bränna tid på detta, vill inte "jobba" gratis åt Bezos.

Samma sak hos Jula, de kan vara rätt kinkiga med recensionerna. Det borde ge några bonuspoäng när man skriver en recension.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Det är fasen vanskligt så jag lutar mycket mer åt att tro på de som ger 1-2 stjärnor och kollar vidare. De generiska som ger högsta betyg känns ofta automatgenererade.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
K
OT men Bauhaus är värre på detta. Inte fått igenom en enda recension där jag inte tokhyllar produkten

• Wow
cpalm
  • Laddar…
Jag har fått igenom både positiva och negativa recensioner. Jag har dock varit noga med att hålla borta känslor och bara rabblat fakta i frågan när jag varit negativ.

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
C
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Frågan är väl hur stort inflytande säljaren har på recensionerna, det finns ju tre olika varianter när man handlar på Amazon; vem som säljer och fraktar varan...
Ja precis, det är ju en sak man funderar på och som man inte får insyn i förrän man försöker skriva egna.

Inget sådant antyddes i detta fall, men t.ex. prisjakt.se gav åtminstone förr handlarna möjligheten att "överklaga" recensionerna, vilket naturligtvis flitigt utnyttjades för negativa recensioner vilket i sin tur naturligtvis i sig leder till ett kraftigt positivt bias eftersom nästan ingen orkar hålla på att processa om en j-vla recension. Skicka in bevis på sina påståenden osv. Man recenserar ju saker i en förhoppning att det kan vara till hjälp för andra kunder, inte för att jobba gratis åt diverse sajter.

Då drar jag lite försiktigt slutsatsen att även amazons system är riggat, precis som många andra. Även om vissa negativa betyg uppenbarligen släpps igenom. Det är väl någon "algoritm" som styr antar jag.

Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Min recension låg "framme" på 5 plats, är väl inga massförsäljningar av produkten som gör det möjligt. Men synlig en stjärners recension (9% av totatlen) iaf.
Och vill man inte jobba åt Bezos så kanske man heller inte skall kasta pengar på han ;) Jag stödjer han så lite som "möjligt" :P
Jag betalade 477kr och senaste priset var 758kr :O För de priset hade jag kastat tillbaka skiten

Produkt:
OSRAM LEDinspect SLIM500 inspektionslampa i svart, med flexibel design, magnet och krok. Förpackning och olika produktbilder visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Recension:
Svart inspektionslampa monterad på en vägg med hjälp av magnet. Lampan är vinklad i 90 grader mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.amazon.se/dp/B098FBY2RY?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.