Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag ska kanske prova då.
Även om det skulle kosta mig en månad och det bara blev att kolla den filmen så kan jag leva med det.
Provar du så se till att titta igenom Clarksons Farm.

Skall du ha reklamfritt kostar det 20:- i månaden extra på Prime abonnemanget. Finns mycket bra på Prime Video.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Inte riktigt värt för gratis leverans eller streaming i sig själva
Handlar man några gånger i månaden tycker jag att enbart fri leverans motiverar "medlemskapet".

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Handlar man några gånger i månaden tycker jag att enbart fri leverans motiverar "medlemskapet".
Har de slutat med fri hemleverans över 349kr även för de utan Prime?

MultiMan MultiMan skrev:
Har de slutat med fri hemleverans över 349kr även för de utan Prime?
Vet ej.

MultiMan
Då förstår jag inte din kommentar om att det är värt Prime bara för den fria leveransen som man alltså har vid relativt låga belopp även utan?

Text som beskriver fri frakt från Amazon i Sverige vid köp över 229 eller 349 kr, beroende på leveransställe.

MultiMan MultiMan skrev:
Då förstår jag inte din kommentar om att det är värt Prime bara för den fria leveransen som man alltså har vid relativt låga belopp även utan?
Jag beställer ganska ofta för under 229/349 kronor.

• Gilla
MaKrBr och 1 till
  • Laddar…
Även om det är lite pinsamt att erkänna så gör jag också ganska ofta små beställningar med hemleverans, bara för att jag betalar för prime... 🫣

Alfredo Alfredo skrev:
...För övrigt hade jag nästan glömt bort att det fanns DVD-spelare.
Va säger du.. glömt?
...klart man ska ha en DVD-spelare hemma :P

Vi hade blixtnedslag här för 4-5 år sedan och den slog ut hela min hemmabioanläggning (inkl tv-antennen).. året efter köpte vi en ny dvd-spelare... och sa upp boxer-abb :P

Låt mig nämna att vi tittat på 2 filmer på vår nya fina dvd-spelare.. (och tv-antennen insåg vi att den inte användes så den sket vi i) hehe

Men till mitt "försvar".. jag har ju några hundra dvd-filmer står i hyllan och jag måste ju ha nån enhet som kan spela dessa (datorn har ingen längre..) .. om jag vill!

Har inte haft hjärta att slänga/ge bort/sälja dem än.. men troligen åker dvd-spelaren då med isf...(var smärtsamt nog att göra sig av med 400 vhs-filmer.. när man övergick/övergått till dvd...)

🤓

Alfredo Alfredo skrev:
Jag beställer ganska ofta för under 229/349 kronor.
Jag har aldrig beställt under gränsen (sparar alltid grejer på listan och beställer oftast först när fri porto passerats). Vad kostar det eg om man köper småsaker?

Jag har bet porto på ett par saker (portot var närapå dyrare än grejerna jag köpte! men dessa sakerna omfattas inte av någon gratis frakt alls.. så det gick liksom inte att kringgå)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Även om det är lite pinsamt att erkänna så gör jag också ganska ofta små beställningar med hemleverans, bara för att jag betalar för prime... 🫣
Du behöver inte skämmas. Även om du beställer fler saker skickar de allting i separata paket

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:

[bild]
Jag tycker poängen med Prime är att det går fort. Att det är "gratis" är förstås en bonus som gör att man kan impulsköpa saker när man känner för det.

S sjoelund skrev:
Du behöver inte skämmas. Även om du beställer fler saker skickar de allting i separata paket
Sist jag beställde fick jag frågan om jag ville vänta lite längre och få allt i samma leverans för att minska utsläppen, eller om jag ville ha allt i prime-fart. Det ville jag....

MathiasS MathiasS skrev:
Sist jag beställde fick jag frågan om jag ville vänta lite längre och få allt i samma leverans för att minska utsläppen, eller om jag ville ha allt i prime-fart. Det ville jag....
Jag brukar också få den och väljer allt i samma. Det kommer separat ändå

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vad kostar det eg om man köper småsaker?
Priset brukar synas när du beställer. 😉

• Wow
Snigla
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tycker poängen med Prime är att det går fort. Att det är "gratis" är förstås en bonus som gör att man kan impulsköpa saker när man känner för det.
Är det riktigt sant?
Det skiljde en dag i leverans när de erbjöd mig "prime".. och det var inte en dag snabbare till primes fördel.. 😳 Kändes ganska skumt då det iaf borde vara en dag åt "rätt håll"... kan jag tycka 🤔

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.