MathiasS MathiasS skrev:
Funkar inte för mig heller. Köp från amazon.de istället, det blir nog lite billigare också.
Slutade med att jag köpte från Kjell & co istället. Några kronor dyrare men de levererade 😊

C
MathiasS MathiasS skrev:
Och här har jag nog inte sett Airmee med något annat än dessa små elskåpbilar.
Grejen med dessa mindre transportörer är väl att det bara har egen representation på de stora orterna, sen i övriga landet har de avtal med diverse småskuttar som kör sina egna oprofilerade fordon.

C cpalm skrev:
Grejen med dessa mindre transportörer är väl att det bara har egen representation på de stora orterna, sen i övriga landet har de avtal med diverse småskuttar som kör sina egna oprofilerade fordon.
Ja så är det säkert.

R roli skrev:
Det allra sista med en viss modifikation här, för de senaste gångerna (som jag har lyckats se leveransen) har det då inte varit elbil utan en gammal dieselskåpbil. Så var det med den fossilfria leveransen....

Får en leverans med Airmee i kväll så jag får försöka se om jag kan tajma leveransen för att se vad det är för bil denna gång.
Så är det här också, gammal skåpbil som går på diesel och även om det är HVO100 så tror jag inte chaufförens tobakrök är fossilfri.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Magnus E K
Tobak är väl biobränsle?

MathiasS MathiasS skrev:
Det gäller att bo på rätt ställe..... Nära deras stora lokala lager (Eskilstuna och Kungsängen tror jag) och i storstan. Annars kan säkerligen upplevelsen vara en annan. Här funkar det iaf svinbra. Och här har jag nog inte sett Airmee med något annat än dessa små elskåpbilar.
Det fungerar utmärkt här också eftersom de utgår från Sveriges näst största stad (den som ligger på framsidan...). Missade dock chansen att se vad de hade för bil idag då leveransen kom 33 minuter före utsatt tid. De brukar normalt komma på utsatt tid +/- 5-10 minuter.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Fairlane
Jag beställde från Amazon häromdagen, med leverans nu på måndag. Idag fick jag information från Airmee att de skulle leverera. Jag bor högst upp på berget, vid en återvändsgränd, så plogbilen tar oss sist, dvs inget plogbil idag och cirka 25 cm snö. Beräknad leverans 21.10 och de har levererat. Med PostNord hade jag nog fått vänta länge...

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Cheesen
Fairlane Fairlane skrev:
Jag beställde från Amazon häromdagen, med leverans nu på måndag. Idag fick jag information från Airmee att de skulle leverera. Jag bor högst upp på berget, vid en återvändsgränd, så plogbilen tar oss sist, dvs inget plogbil idag och cirka 25 cm snö. Beräknad leverans 21.10 och de har levererat. Med PostNord hade jag nog fått vänta länge...
Det tog Bring 5 veckor att köra från Luleå till Sävast (26km)... Posten ska man inte förringa...
Jag han få återbetalning från Amazon och en ny produkt med posten tre veckor innan Bring plötsligt knackade på...

• Ledsen
  • Arg
  • Wow
  • Haha
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
AXS
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det har nyligen släppts en film
"Battle of Oslo"
Och den finns att se på prime
[länk]

Såvitt jag förstår så är det ett bolag i amazon-sfären.

Har möjligheten att se dessa filmer något att göra med ifall man är så där "prime-kund"?
Ja, det ingår om du är prime-kund.

Finns även spel och säkert något mer.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Det verkar som att jag kan få en provmånad gratis.
Men så fort jag använd någon av funktionerna (fördelarna) så debiteras jag för månaden ändå.

Vilket får mig att tycka att det då inte alls är någon gratis provmånad, för vad ska jag prova som är gratis annars ... 🤔

• Gilla
nino
  • Laddar…
Jag har kört gratis provmånad flera gånger och det är gratis i 30 dagar så du behöver inte oroa dig. Måste vara dålig information/kodning bara.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det har nyligen släppts en film
"Battle of Oslo"
Och den finns att se på prime
[länk]

Såvitt jag förstår så är det ett bolag i amazon-sfären.

Har möjligheten att se dessa filmer något att göra med ifall man är så där "prime-kund"?
Var väl inte jättemycket att hänga i granen kan jag tycka... Visst lite historia om man är intresserad men inte en direkt spännande film enl mig, men som sagt lite historia.
Som jag fattat det så har man prime så är vissa filmer och serier gratis, sen får man vissa prova på i 7 dagar bla History och Skyshowtime, om det debiteras direkt för en månad eller inte har jag inte kollat då jag är dålig på att avbeställa 😬

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Jag ska kanske prova då.
Även om det skulle kosta mig en månad och det bara blev att kolla den filmen så kan jag leva med det.

AXS
69:- är inte direkt dyrt heller.

Inte riktigt värt för gratis leverans eller streaming i sig själva, men tillsammans så är de det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.