Airmee har tagit över alla hemleveranser i vårat område. Vad jag inte förstår hur det kan finnas någon ekonomi att köra ut grejer för några tior styck hem till dörren mitt i natten.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Magnus E K
Jag har förövrigt helt glömt bort att jag avsåg att bojkotta dem pga alla dåliga översättningar... Tror det tog ett par tre år från lanseringen innan jag handlade nåt i alla fall.

useless useless skrev:
Airmee har tagit över alla hemleveranser i vårat område. Vad jag inte förstår hur det kan finnas någon ekonomi att köra ut grejer för några tior styck hem till dörren mitt i natten.
Är det inte tidningsbärarna som tar det med sig när dom ändå är ute och kör?

Fairlane
P Prodigys skrev:
Är det inte tidningsbärarna som tar det med sig när dom ändå är ute och kör?
Nej, Airmee är inte samma sak som EarlyBird

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har aldrig varit i kontakt med dessa och ju mer jag läser om dem ju gladare blir jag av att jag slipper...
Jag tror det varierar beroende på var man bor.
Jag får nästan allt från Amazon med Airmee och det har aldrig varit något problem, de levererar alltid i tid eller tidigare. Blir det PostNord, Bring, DHL etc så tar det minst en dag extra. Ibland när jag beställer hem grejer (från andra ställen än Amazon) så får man välja leveransmetod och finns Airmee som ett av alternativen så väljer jag normalt dem.

Jag tycker också Airmee funkar bra. Man brukar få en notis när chauffören startar sitt pass (vid 17-18-tiden) tillsammans med en länk till en sida där man kan följa bilen på kartan och se hur lång tid det är kvar.
Alla saker jag har beställt har kommit fram.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
  • Ledsen
  • Haha
Bjober och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Kollade igår om det går att avsluta co kontot enkelt... Det verkar vara krångligt. Ska kolla närmare på den saken i det helgen.
Bara den grjjen att de säljer presentkort på webben. Som inte går att lösa in på webben år 2025 är en stor red flag.

• Wow
cpalm
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hemligheten kanske är goda villkor för chaufförerna och en väloljad organisation. 🙈

...Eller något annat....

[länk]
Budbee verkar ju de flesta tidningsbud vara riktigt glada över. Då det gör att man behåller tjänsterna och de har fortsatt jobb.

Däremot tycker jag att deras notifieringar lämnar en del att önska

För att vara on topic så levererar amazon bara med posten här ute. Eller Bring.
Det var ett tag de körde UPS och det var skrämmande dåligt. tror det var 1 paket av 10 som det inte var nått strul med...

useless useless skrev:
Jag tycker också Airmee funkar bra. Man brukar få en notis när chauffören startar sitt pass (vid 17-18-tiden) tillsammans med en länk till en sida där man kan följa bilen på kartan och se hur lång tid det är kvar.
Alla saker jag har beställt har kommit fram.
Jag tycker också att Airmee har fungerat bra här. De gör dock "reklam" om att leveransen sker med fossilfritt fordon, men de senaste gångerna har det varit en gammal dieselskåpbil så den punkten är ren bluff.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Unikt namn
Appendix Appendix skrev:
Budbee verkar ju de flesta tidningsbud vara riktigt glada över. Då det gör att man behåller tjänsterna och de har fortsatt jobb.

Däremot tycker jag att deras notifieringar lämnar en del att önska

För att vara on topic så levererar amazon bara med posten här ute. Eller Bring.
Det var ett tag de körde UPS och det var skrämmande dåligt. tror det var 1 paket av 10 som det inte var nått strul med...
Ups och dhl är sämst och har alltid haft dålig service för privatpersoner.

Hos mig funkar alla "nya" budfirmor bra. (Earlybird, bud och aimee).
Budbee har några ggr varit senare än utlovat leveransdatum, men annats har det funkat bra med alla, även post nord.
Det har varit främst airmee från amazon på sistone, men det varierar lite.

Men jag är lite fundersam över vilka arbetsvillkor som råder hos uppstickarbudfirmorna, vissa av gubbarna som får köra runt i privatreggade rostiga gamla caddys.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag tycker också att Airmee har fungerat bra här. De gör dock "reklam" om att leveransen sker med fossilfritt fordon, men de senaste gångerna har det varit en gammal dieselskåpbil så den punkten är ren bluff.
Den går förmodligen på hvo

• Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Hur var det med tull och moms?
Frun har beställt en grej via amazon.se som säljs och skickas av dom.
Nu har hon fått både tull och moms brev hemskickat, men visst ska väl det vara klart när man handlar av dom

• Gilla
john.h
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nu har hon fått både tull och moms brev hemskickat, men visst ska väl det vara klart när man handlar av dom
Ska lösa sig om man kontaktar kundtjänst, men ja, det ska vara klart. Har dock sett att på vissa produkter friskriver de sig att det kan tillkomma avgifter.

MultiMan
nino nino skrev:
Länka produkten. Amazon har börjat friskriva sig från deras A-Z-garanti på en hel del produkter, och där får man stå för alla avgifter själv. Det står då tydligt på produktsidan (normalt sett nedanför priset, men jag använder enbart dator, inte mobil).

Edit: Detta gäller även när Amazon är säljare, vilket förvånade mig rejält, men gäller t ex när de skickar från brittiskt lager. Exempel jag hittade:

https://amzn.eu/d/hKwW92r

Skärmbild av en Amazon-köpsida som visar priset 119,99 kr och detaljer om leverans och villkor för en produkt.
Produktbeställningssida från Amazon med alternativ att lägga till i kundvagn, antal och information om returpolicy och frakt.

Redigerat:
  • Arg
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.