240 309 läst ·
1 644 svar
240k läst
1,6k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 895 inlägg
Jag tror det varierar beroende på var man bor.Alfredo skrev:
Jag får nästan allt från Amazon med Airmee och det har aldrig varit något problem, de levererar alltid i tid eller tidigare. Blir det PostNord, Bring, DHL etc så tar det minst en dag extra. Ibland när jag beställer hem grejer (från andra ställen än Amazon) så får man välja leveransmetod och finns Airmee som ett av alternativen så väljer jag normalt dem.
Jag tycker också Airmee funkar bra. Man brukar få en notis när chauffören startar sitt pass (vid 17-18-tiden) tillsammans med en länk till en sida där man kan följa bilen på kartan och se hur lång tid det är kvar.
Alla saker jag har beställt har kommit fram.
Alla saker jag har beställt har kommit fram.
Hemligheten kanske är goda villkor för chaufförerna och en väloljad organisation. 🙈useless skrev:
...Eller något annat....
https://www.arbetaren.se/2023/08/10...-och-falska-fakturor-bland-airmees-budfirmor/
Budbee verkar ju de flesta tidningsbud vara riktigt glada över. Då det gör att man behåller tjänsterna och de har fortsatt jobb.Unikt namn skrev:
Däremot tycker jag att deras notifieringar lämnar en del att önska
För att vara on topic så levererar amazon bara med posten här ute. Eller Bring.
Det var ett tag de körde UPS och det var skrämmande dåligt. tror det var 1 paket av 10 som det inte var nått strul med...
Jag tycker också att Airmee har fungerat bra här. De gör dock "reklam" om att leveransen sker med fossilfritt fordon, men de senaste gångerna har det varit en gammal dieselskåpbil så den punkten är ren bluff.useless skrev:
Ups och dhl är sämst och har alltid haft dålig service för privatpersoner.Appendix skrev:
Budbee verkar ju de flesta tidningsbud vara riktigt glada över. Då det gör att man behåller tjänsterna och de har fortsatt jobb.
Däremot tycker jag att deras notifieringar lämnar en del att önska
För att vara on topic så levererar amazon bara med posten här ute. Eller Bring.
Det var ett tag de körde UPS och det var skrämmande dåligt. tror det var 1 paket av 10 som det inte var nått strul med...
Hos mig funkar alla "nya" budfirmor bra. (Earlybird, bud och aimee).
Budbee har några ggr varit senare än utlovat leveransdatum, men annats har det funkat bra med alla, även post nord.
Det har varit främst airmee från amazon på sistone, men det varierar lite.
Men jag är lite fundersam över vilka arbetsvillkor som råder hos uppstickarbudfirmorna, vissa av gubbarna som får köra runt i privatreggade rostiga gamla caddys.
Hur var det med tull och moms?
Frun har beställt en grej via amazon.se som säljs och skickas av dom.
Nu har hon fått både tull och moms brev hemskickat, men visst ska väl det vara klart när man handlar av dom
Frun har beställt en grej via amazon.se som säljs och skickas av dom.
Nu har hon fått både tull och moms brev hemskickat, men visst ska väl det vara klart när man handlar av dom
Ska lösa sig om man kontaktar kundtjänst, men ja, det ska vara klart. Har dock sett att på vissa produkter friskriver de sig att det kan tillkomma avgifter.nino skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Länka produkten. Amazon har börjat friskriva sig från deras A-Z-garanti på en hel del produkter, och där får man stå för alla avgifter själv. Det står då tydligt på produktsidan (normalt sett nedanför priset, men jag använder enbart dator, inte mobil).nino skrev:
Edit: Detta gäller även när Amazon är säljare, vilket förvånade mig rejält, men gäller t ex när de skickar från brittiskt lager. Exempel jag hittade:
https://amzn.eu/d/hKwW92r
Redigerat: