Alltså något är fel när..
Folk kör i 80 km/h på 90 väg och ändå måste bromsa ner vid fartkamerorna.
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
T
....folk inte kan använda riktvisare (blinkers) när dom kör ut ur cirkulationsplatser:mad:

....när folk saktar ner till 70-80 på motorvägen när dom ska köra av motorvägen, likadant när dom kör ut på en motorväg och kommer ut i 70 km/h, IMBECILLER
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Orkar i ärlighetens namn inte läsa hela tråden men ni menar alltså på allvar att ni står ikassan och väntar 2014?
Själv kör jag självscanning i alla butiker där det går.
Väldigt mycket smidigare.
Aldrig förstått mig på de mindre vetande som står i kö när jag kommer in på Maxi och som står kvar när jag kommer ut :)
Det är faktiskt så att det lönar sig rent tidmässigt att ansluta sig på självscanning även i mindre frekvent besökta affärer.
Lät bli i Kiruna i somras men det var dumt för vi var där två gånger.....
 
tank77 skrev:
....folk inte kan använda riktvisare (blinkers) när dom kör ut ur cirkulationsplatser:mad:

....när folk saktar ner till 70-80 på motorvägen när dom ska köra av motorvägen, likadant när dom kör ut på en motorväg och kommer ut i 70 km/h, IMBECILLER
Dom har kanske inte så häftig superduperbil som du har?
Försöker med komma ut i stadgad hastighet men många gånger känns det som ren fjabbakörning att ligga i 100+ i kraftigaste högerböjen innan påfarten.
Men förstår hur du menar.
 
Nimajneb skrev:
Är det färgen på bilarna du hänger upp dig på? men visst så kunde snubben i den vita bilen som kommer varje helg med reklam ta med sig hela skiten för veckan som gått. Så länge jag får hämta mina paket på macken varje dag
OK, jag skall ta det långsammare, så du också förstår :)

Det kör TVÅ (2) bilar (cyklar, moppar, välj själv) samma runda varje dag.
Så varför inte slå ihop leveranserna till en?
Det är ungefär som förr, när ett tidningsbud bar ut DN och ett annat Svd.
Men det är nu rationaliserat till Tidningarnas Samdistribution:
http://www.premo.se/smart-samdistribution/

Och det kommer nog med Tidningarnas Samdistribution och Posten också snart:
http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2207834-lat-posten-och-tidningen-ga-med-samma-bud

Att jag nämnde färgen "gul" var för att det skulle vara lättare att förstå att jag menade Posten AB.
Blir det lättare om jag visar deras logotyp?
posten_logga.gif


Fattaru ;)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Blindnit skrev:
Orkar i ärlighetens namn inte läsa hela tråden men ni menar alltså på allvar att ni står ikassan och väntar 2014?

Ja, jag gör det för att det känns enklast.
Om det är år 2014, 2003 eller 1743 spelar ingen roll.

Jag har inget behov av att framstå som modern.
 
Hennke85 skrev:
Alltså något är fel när..
Folk kör i 80 km/h på 90 väg och ändå måste bromsa ner vid fartkamerorna.
Åkte med en taxichaffis mellan Västerås och Norrköping en gång som gjorde precis så.
Fattade inget och tog aldrig upp det med hanom då han var från ett annat land och mest luktade och pratade illa.
Men en sån borde ju ändå veta att det är OK att hålla lagstadgad hastighet förbi en kamera?

OT nu:
Nån som vet toleransen på kamerorna?
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Ja, jag gör det för att det känns enklast.
Om det är år 2014, 2003 eller 1743 spelar ingen roll.

Jag har inget behov av att framstå som modern.
Nä det är väl allmänt känt :)
Men testa självscanning, det är superbra.
Nu bor jag iofs 200 meter från Maxi men satan vad smidigt det är att bara springa ner och hämta nåt när man kommer på att det skulle va fler ingredienser i maten :)
 
Blindnit skrev:
Orkar i ärlighetens namn inte läsa hela tråden men ni menar alltså på allvar att ni står ikassan och väntar 2014?
Själv kör jag självscanning i alla butiker där det går.
Menar du på allvar att du ÅKER till affären 2014?
Själv handlar jag online och får levererat.... ;)

Jag lade ner självskanning då jag inte tjänade någon tid på det. Man gör säkert det om man handlar när alla andra gör det men det är ju ett grundfel i sig.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Testade självscanningen för några år sedan, men efter det så har det blivit att stå i kassan istället.
 
Tror knappast den som sitter i kassan bryr sig om de får vänta på varor. De jobbar ju sina 8 timmar oavsett innan de åker hem.

Störs man av långsamma kunder, börja självscanna och låt de som är långsamma vara det.

Kan lika gärna vara de som ligger bakom någon annan på vägen hem och klagar över de som kör 20km under hastigheten bara de hör ordet snö på radion.
 
T
Blir alltid lika förundrad när man kommer till den "lilla" affären och ser att det är en lång kö till den enda öppna manuella kassan, självgår man bort till dom tomma automatkassorna och scannar sin varor själv och går ut medans dom andra fåren fortfarande står i sin kö:thumbup:
 
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
T
skalman1 skrev:
Testade självscanningen för några år sedan, men efter det så har det blivit att stå i kassan istället.
Varför?

Har inte använt en manuell kassa på flera år. På Willys kör jag med pistolen och på Coop automatkassan.

Slipper köer och det gå rmycket snabbare med att göra allt själv. Dessutom slipper man alla "nötter" som ska vända streckkoden rätt och sedan står och fumlar med betalningen.
 
tank77 skrev:
Varför?

Har inte använt en manuell kassa på flera år. På Willys kör jag med pistolen och på Coop automatkassan.

Slipper köer och det gå rmycket snabbare med att göra allt själv. Dessutom slipper man alla "nötter" som ska vända streckkoden rätt och sedan står och fumlar med betalningen.
Jag tycker att det är enklast.

Eftersom jag brukar handla vid runt 9 på kvällen så är det inga kassaköer ändå, och nästan tomt på parkeringen, och inga pensionärer som tävlar i att stå ivägen för andra osv.
 
ullberg skrev:
Det där har jag försökt övertala min bättre hälft om sååå många gånger, senast i morse gick vi båda ut och började skotta, vi har ganska mycket om man ska skotta allt (över 100 meter, och än så länge är det lite löst i marken för att köra slunga) när det var tillräckligt för att få ut en bil avgick färden till just gymmet. Jag stod kvar med snösläden i handen, vände mig om, tittade de återstående ca 65% och undrade vad det var för fel på denna träningsform.

/U
Sambon kanske behövde åka och träna upp sina ryggmuskler för att kunna skotta de sista 45% med? Du får föra statistik över hur plogsträckan ändras allteftersom gymbesöken fortgår! ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.