59 389 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
....folk inte kan använda riktvisare (blinkers) när dom kör ut ur cirkulationsplatser
....när folk saktar ner till 70-80 på motorvägen när dom ska köra av motorvägen, likadant när dom kör ut på en motorväg och kommer ut i 70 km/h, IMBECILLER
....när folk saktar ner till 70-80 på motorvägen när dom ska köra av motorvägen, likadant när dom kör ut på en motorväg och kommer ut i 70 km/h, IMBECILLER
Orkar i ärlighetens namn inte läsa hela tråden men ni menar alltså på allvar att ni står ikassan och väntar 2014?
Själv kör jag självscanning i alla butiker där det går.
Väldigt mycket smidigare.
Aldrig förstått mig på de mindre vetande som står i kö när jag kommer in på Maxi och som står kvar när jag kommer ut
Det är faktiskt så att det lönar sig rent tidmässigt att ansluta sig på självscanning även i mindre frekvent besökta affärer.
Lät bli i Kiruna i somras men det var dumt för vi var där två gånger.....
Själv kör jag självscanning i alla butiker där det går.
Väldigt mycket smidigare.
Aldrig förstått mig på de mindre vetande som står i kö när jag kommer in på Maxi och som står kvar när jag kommer ut
Det är faktiskt så att det lönar sig rent tidmässigt att ansluta sig på självscanning även i mindre frekvent besökta affärer.
Lät bli i Kiruna i somras men det var dumt för vi var där två gånger.....
Dom har kanske inte så häftig superduperbil som du har?tank77 skrev:
Försöker med komma ut i stadgad hastighet men många gånger känns det som ren fjabbakörning att ligga i 100+ i kraftigaste högerböjen innan påfarten.
Men förstår hur du menar.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
OK, jag skall ta det långsammare, så du också förstårNimajneb skrev:
Det kör TVÅ (2) bilar (cyklar, moppar, välj själv) samma runda varje dag.
Så varför inte slå ihop leveranserna till en?
Det är ungefär som förr, när ett tidningsbud bar ut DN och ett annat Svd.
Men det är nu rationaliserat till Tidningarnas Samdistribution:
http://www.premo.se/smart-samdistribution/
Och det kommer nog med Tidningarnas Samdistribution och Posten också snart:
http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2207834-lat-posten-och-tidningen-ga-med-samma-bud
Att jag nämnde färgen "gul" var för att det skulle vara lättare att förstå att jag menade Posten AB.
Blir det lättare om jag visar deras logotyp?
Fattaru
Åkte med en taxichaffis mellan Västerås och Norrköping en gång som gjorde precis så.Hennke85 skrev:
Fattade inget och tog aldrig upp det med hanom då han var från ett annat land och mest luktade och pratade illa.
Men en sån borde ju ändå veta att det är OK att hålla lagstadgad hastighet förbi en kamera?
OT nu:
Nån som vet toleransen på kamerorna?
Nä det är väl allmänt käntskalman1 skrev:
Men testa självscanning, det är superbra.
Nu bor jag iofs 200 meter från Maxi men satan vad smidigt det är att bara springa ner och hämta nåt när man kommer på att det skulle va fler ingredienser i maten
Menar du på allvar att du ÅKER till affären 2014?Blindnit skrev:
Själv handlar jag online och får levererat....
Jag lade ner självskanning då jag inte tjänade någon tid på det. Man gör säkert det om man handlar när alla andra gör det men det är ju ett grundfel i sig.
Tror knappast den som sitter i kassan bryr sig om de får vänta på varor. De jobbar ju sina 8 timmar oavsett innan de åker hem.
Störs man av långsamma kunder, börja självscanna och låt de som är långsamma vara det.
Kan lika gärna vara de som ligger bakom någon annan på vägen hem och klagar över de som kör 20km under hastigheten bara de hör ordet snö på radion.
Störs man av långsamma kunder, börja självscanna och låt de som är långsamma vara det.
Kan lika gärna vara de som ligger bakom någon annan på vägen hem och klagar över de som kör 20km under hastigheten bara de hör ordet snö på radion.
Blir alltid lika förundrad när man kommer till den "lilla" affären och ser att det är en lång kö till den enda öppna manuella kassan, självgår man bort till dom tomma automatkassorna och scannar sin varor själv och går ut medans dom andra fåren fortfarande står i sin kö
Varför?skalman1 skrev:
Har inte använt en manuell kassa på flera år. På Willys kör jag med pistolen och på Coop automatkassan.
Slipper köer och det gå rmycket snabbare med att göra allt själv. Dessutom slipper man alla "nötter" som ska vända streckkoden rätt och sedan står och fumlar med betalningen.
Jag tycker att det är enklast.tank77 skrev:
Eftersom jag brukar handla vid runt 9 på kvällen så är det inga kassaköer ändå, och nästan tomt på parkeringen, och inga pensionärer som tävlar i att stå ivägen för andra osv.
Sambon kanske behövde åka och träna upp sina ryggmuskler för att kunna skotta de sista 45% med? Du får föra statistik över hur plogsträckan ändras allteftersom gymbesöken fortgår! ;-)ullberg skrev:Det där har jag försökt övertala min bättre hälft om sååå många gånger, senast i morse gick vi båda ut och började skotta, vi har ganska mycket om man ska skotta allt (över 100 meter, och än så länge är det lite löst i marken för att köra slunga) när det var tillräckligt för att få ut en bil avgick färden till just gymmet. Jag stod kvar med snösläden i handen, vände mig om, tittade de återstående ca 65% och undrade vad det var för fel på denna träningsform.
/U
