Thomas59 skrev:
Visst undrar man då man står i kassakön på tex ICA och personen före i kön i sakta mak plockar upp sina varor och kollar lite på mjölkpaketet - "Undra om det står nåt kul här, kalcium jaha ja det var ju intressant...", "...tamponger, nämen va kul att jag kom ihåg det..", "...toapapper, hmmm, undra om jag ska ta blommigt papper nästa gång..", "...tralalalala...oj vad många roliga saker jag lagt i korgen och titta här, det är bilder på flingpaketet...måste vi kolla på...", "...oj, där hamnade en burk kikärtor lite snett, måste nog rätta till den...", "...tralala, jösses vad många roliga saker jag lagt i korgen, hade jag ingen aning om och det står en massa på alla förpackningar också, måste läsa ordentligt.."

SJUKT STÖRANDE!

Sen alla som ska FRÅGA saker. Hur svårt kan de vara. Välj ut en vara. KÖP DEN! "Den här mobilen, vad skiljer den från den andra ni har i skylten..", "...kan man skicka sms med den här brödrosten...", "...oj vad många olika TV-apparater ni har, kan du berätta lite vad som skiljer dem/vilken som är bäst..."

SJUKT STÖRANDE

Alla krångelpellar borde ha en egen kö där dom kan filosofera över sina egna varor, ställa hundratals frågor och sedan betala med enkronor, efter att ha testat fem gånger med kort och konstaterat att man nog glömt koden.

Annars är det inte mycket jag retar mig på :wow:
Men då är du den som skall använda självscanningen... ;)
 
Vad ni hänger upp er på kassakön. Vidga horisonten lite, det finns mycket lustigt i samhället, som Ullberg påpekade.

Har ni tänkt på att varje dag vi 5-tiden på morgonen åker (eller går) det runt en person och delar ut tidningar.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.

Och några timmar senare, samma dag, kommer en annan person, gående/cyklande eller åkande på gula moppar eller i gula bilar, och delar ut några enstaka brev och lite reklam.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.

Någon som ser en liten, liten rationaliseringspotential här :cool:
 
  • Gilla
Norrlandskusten och 1 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Något är fel när man passerar ett gym och ser rader av folk som springer på löpband, när det finns milvis av naturstigar precis runt hörnet. (hukar mig...)
För att inte nämna att de nyss kört bil hemifrån till gymmet.
I stället för att springa dit, genast vända och springa tillbaka,
och spara in både bensin och gymkort.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Alltså... NÅGOT är fel när det är billigare att få saker (märkligt nog ofta verktyg) från Tyskland hem till mig än det är att frakta dem inom sverige, detta trots att det bolag som kör den svenska försändelsen hela vägen ofta också kör den tyska från svenska gränsen...
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Vad ni hänger upp er på kassakön. Vidga horisonten lite, det finns mycket lustigt i samhället, som Ullberg påpekade.

Har ni tänkt på att varje dag vi 5-tiden på morgonen åker (eller går) det runt en person och delar ut tidningar.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.

Och några timmar senare, samma dag, kommer en annan person, gående/cyklande eller åkande på gula moppar eller i gula bilar, och delar ut några enstaka brev och lite reklam.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.

Någon som ser en liten, liten rationaliseringspotential här :cool:
Är det färgen på bilarna du hänger upp dig på? men visst så kunde snubben i den vita bilen som kommer varje helg med reklam ta med sig hela skiten för veckan som gått. Så länge jag får hämta mina paket på macken varje dag
 
ullberg skrev:
Alltså... NÅGOT är fel när det är billigare att få saker (märkligt nog ofta verktyg) från Tyskland hem till mig än det är att frakta dem inom sverige, detta trots att det bolag som kör den svenska försändelsen hela vägen ofta också kör den tyska från svenska gränsen...
Varför är det konstigt... det är ju närmare till Tyskland än Stockholm..... Så frågan är väl snarare varför stockholmare ska subventioneras av oss som bor mera centralt i Europa.:p
 
Nimajneb skrev:
Är det färgen på bilarna du hänger upp dig på? men visst så kunde snubben i den vita bilen som kommer varje helg med reklam ta med sig hela skiten för veckan som gått. Så länge jag får hämta mina paket på macken varje dag
Nu förstår jag inte riktigt nu måste du förklara :( varför skulle den vita bilen komma? Du kan väl hämta allt på macken när du ändå är där :cool:
 
ullberg
KnockOnWood skrev:
För att inte nämna att de nyss kört bil hemifrån till gymmet.
I stället för att springa dit, genast vända och springa tillbaka,
och spara in både bensin och gymkort.
Det där har jag försökt övertala min bättre hälft om sååå många gånger, senast i morse gick vi båda ut och började skotta, vi har ganska mycket om man ska skotta allt (över 100 meter, och än så länge är det lite löst i marken för att köra slunga) när det var tillräckligt för att få ut en bil avgick färden till just gymmet. Jag stod kvar med snösläden i handen, vände mig om, tittade de återstående ca 65% och undrade vad det var för fel på denna träningsform.

/U
 
  • Gilla
cocuyo och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Nimajneb skrev:
Varför är det konstigt... det är ju närmare till Tyskland än Stockholm..... Så frågan är väl snarare varför stockholmare ska subventioneras av oss som bor mera centralt i Europa.:p
Ur mitt (geografiska) perspektiv kvarstår knasigheten, och jag förstår samtidigt att halvdanskar ser lite annorlunda på frågan ;)
 
Alltså.. NÅGOT är fel när..

.. du på en motorväg har tre filer att välja på och, trots att högerfilen är fri, väljer att ligga i mitten ..
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 1 till
  • Laddar…
roland53 skrev:
Nu förstår jag inte riktigt nu måste du förklara :( varför skulle den vita bilen komma? Du kan väl hämta allt på macken när du ändå är där :cool:
Tanken är inte dum alls, har du ett bra förslag på hur det ska finansieras för att bli attraktivt för avsändare, mottagare, macken och posten?
 
elpaco skrev:
Alltså.. NÅGOT är fel när..

.. du på en motorväg har tre filer att välja på och, trots att högerfilen är fri, väljer att ligga i mitten ..
Amerikan?
 
ullberg skrev:
Ur mitt (geografiska) perspektiv kvarstår knasigheten, och jag förstår samtidigt att halvdanskar ser lite annorlunda på frågan ;)
Det är nog EUs stöd till orter långt ute i periferin som ligger bakom detta, eller är det kanske stödet för små språkgrupper (Stockholmska). Pass upp för isbjörnarna nu i helgen:D
 
I Stockholm och Göteborg bör man ligga i mitten många gångar. Högerfilen svänger ofta av.

Inte för att låta gubbig men de gasglada som ligger och pressar i vänsterfilen över 30 km/h för fort i kraftig trafik borde ta och tänka över sin körning lite.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Tanken är inte dum alls, har du ett bra förslag på hur det ska finansieras för att bli attraktivt för avsändare, mottagare, macken och posten?
Tyvärr räcker nog med att en part nämnligen posten får korn på att det skulle vara lönsamt (för posten) så blir det macken för rubbet.
Se vad som hände med postkontoren och nu vad som händer med postens företagscenter - det bli glesare och glesare...
Dagstidning och direktreklam går nog inom en snar framtid samma väg, tyvärr, alltmer laddas upp från Internettet. :thumbdown:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.