59 387 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
Men då är du den som skall använda självscanningen...Thomas59 skrev:Visst undrar man då man står i kassakön på tex ICA och personen före i kön i sakta mak plockar upp sina varor och kollar lite på mjölkpaketet - "Undra om det står nåt kul här, kalcium jaha ja det var ju intressant...", "...tamponger, nämen va kul att jag kom ihåg det..", "...toapapper, hmmm, undra om jag ska ta blommigt papper nästa gång..", "...tralalalala...oj vad många roliga saker jag lagt i korgen och titta här, det är bilder på flingpaketet...måste vi kolla på...", "...oj, där hamnade en burk kikärtor lite snett, måste nog rätta till den...", "...tralala, jösses vad många roliga saker jag lagt i korgen, hade jag ingen aning om och det står en massa på alla förpackningar också, måste läsa ordentligt.."
SJUKT STÖRANDE!
Sen alla som ska FRÅGA saker. Hur svårt kan de vara. Välj ut en vara. KÖP DEN! "Den här mobilen, vad skiljer den från den andra ni har i skylten..", "...kan man skicka sms med den här brödrosten...", "...oj vad många olika TV-apparater ni har, kan du berätta lite vad som skiljer dem/vilken som är bäst..."
SJUKT STÖRANDE
Alla krångelpellar borde ha en egen kö där dom kan filosofera över sina egna varor, ställa hundratals frågor och sedan betala med enkronor, efter att ha testat fem gånger med kort och konstaterat att man nog glömt koden.
Annars är det inte mycket jag retar mig på :wow:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad ni hänger upp er på kassakön. Vidga horisonten lite, det finns mycket lustigt i samhället, som Ullberg påpekade.
Har ni tänkt på att varje dag vi 5-tiden på morgonen åker (eller går) det runt en person och delar ut tidningar.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.
Och några timmar senare, samma dag, kommer en annan person, gående/cyklande eller åkande på gula moppar eller i gula bilar, och delar ut några enstaka brev och lite reklam.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.
Någon som ser en liten, liten rationaliseringspotential här
Har ni tänkt på att varje dag vi 5-tiden på morgonen åker (eller går) det runt en person och delar ut tidningar.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.
Och några timmar senare, samma dag, kommer en annan person, gående/cyklande eller åkande på gula moppar eller i gula bilar, och delar ut några enstaka brev och lite reklam.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.
Någon som ser en liten, liten rationaliseringspotential här
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
För att inte nämna att de nyss kört bil hemifrån till gymmet.ullberg skrev:
I stället för att springa dit, genast vända och springa tillbaka,
och spara in både bensin och gymkort.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Alltså... NÅGOT är fel när det är billigare att få saker (märkligt nog ofta verktyg) från Tyskland hem till mig än det är att frakta dem inom sverige, detta trots att det bolag som kör den svenska försändelsen hela vägen ofta också kör den tyska från svenska gränsen...
Är det färgen på bilarna du hänger upp dig på? men visst så kunde snubben i den vita bilen som kommer varje helg med reklam ta med sig hela skiten för veckan som gått. Så länge jag får hämta mina paket på macken varje dagKnockOnWood skrev:Vad ni hänger upp er på kassakön. Vidga horisonten lite, det finns mycket lustigt i samhället, som Ullberg påpekade.
Har ni tänkt på att varje dag vi 5-tiden på morgonen åker (eller går) det runt en person och delar ut tidningar.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.
Och några timmar senare, samma dag, kommer en annan person, gående/cyklande eller åkande på gula moppar eller i gula bilar, och delar ut några enstaka brev och lite reklam.
På varenda gata och varenda väg i hela landet.
Någon som ser en liten, liten rationaliseringspotential här![]()
Varför är det konstigt... det är ju närmare till Tyskland än Stockholm..... Så frågan är väl snarare varför stockholmare ska subventioneras av oss som bor mera centralt i Europa.ullberg skrev:
Nu förstår jag inte riktigt nu måste du förklaraNimajneb skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det där har jag försökt övertala min bättre hälft om sååå många gånger, senast i morse gick vi båda ut och började skotta, vi har ganska mycket om man ska skotta allt (över 100 meter, och än så länge är det lite löst i marken för att köra slunga) när det var tillräckligt för att få ut en bil avgick färden till just gymmet. Jag stod kvar med snösläden i handen, vände mig om, tittade de återstående ca 65% och undrade vad det var för fel på denna träningsform.KnockOnWood skrev:
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Ur mitt (geografiska) perspektiv kvarstår knasigheten, och jag förstår samtidigt att halvdanskar ser lite annorlunda på fråganNimajneb skrev:
Det är nog EUs stöd till orter långt ute i periferin som ligger bakom detta, eller är det kanske stödet för små språkgrupper (Stockholmska). Pass upp för isbjörnarna nu i helgenullberg skrev:
I Stockholm och Göteborg bör man ligga i mitten många gångar. Högerfilen svänger ofta av.
Inte för att låta gubbig men de gasglada som ligger och pressar i vänsterfilen över 30 km/h för fort i kraftig trafik borde ta och tänka över sin körning lite.
Inte för att låta gubbig men de gasglada som ligger och pressar i vänsterfilen över 30 km/h för fort i kraftig trafik borde ta och tänka över sin körning lite.
Tyvärr räcker nog med att en part nämnligen posten får korn på att det skulle vara lönsamt (för posten) så blir det macken för rubbet.Nimajneb skrev:
Se vad som hände med postkontoren och nu vad som händer med postens företagscenter - det bli glesare och glesare...
Dagstidning och direktreklam går nog inom en snar framtid samma väg, tyvärr, alltmer laddas upp från Internettet.
