Drömhus2012 skrev:
Eller var andemeningen med tråden att hitta på flera saker som passar in efter rubriken?
Ja, det var så jag tänkte. :)

ullberg
Något är fel när den som gillar mänsklig interaktion har bråttom i en kö, något som borde vara ett utmärkt tillfälle för interaktion...

(sorry m_n, kunde inte låta bli ;) )

/U

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Jag är för blyg för att antasta folk i kön..

Något är fel när jag lägger pinnen längsled och bakomvarande vrider tillbaka den för att tjäna vaddå?
Kul är det iaf när till och med småbarn vet vad som är "rätt".....eller inte.....

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
ullberg
Något är fel när man passerar ett gym och ser rader av folk som springer på löpband, när det finns milvis av naturstigar precis runt hörnet. (hukar mig...)

• Gilla
cocuyo och 5 till
  • Laddar…
Haha, nästan så jag måste börja handla i manuella affärer för att få lägga pinnen helt crazy....

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
ullberg
Workingclasshero skrev:
Något är fel när jag lägger pinnen längsled och bakomvarande vrider tillbaka den för att tjäna vaddå?
Kul är det iaf när till och med småbarn vet vad som är "rätt".....eller inte.....
Det är ju uppenbart du som har rätt, om man nu ska vrida streckkoden åt rätt håll måste man väl också vrida texten på pinnen åt rätt håll...

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Något är fel när man passerar ett gym och ser rader av folk som springer på löpband, när det finns milvis av naturstigar precis runt hörnet. (hukar mig...)
Något är oxo fel när folk som skall ut och motionera i naturen inte kan parkera på P-platsen utan måste blockera vändplanen under en timme för att ha 50 meter närmare till motionsrundan..

• Gilla
elektro och 5 till
  • Laddar…
Inför RFID-taggar på alla produkter. Bara rulla igenom hela vagnen genom kassan. Klart! :-)
Sen finn det ju vetenskapliga studier gjorda på vilken kö som går fortast.

Patrick E skrev:
Inför RFID-taggar på alla produkter. Bara rulla igenom hela vagnen genom kassan. Klart! :-)
Sen finn det ju vetenskapliga studier gjorda på vilken kö som går fortast.

Den kö som går långsammast är alltid den som jag står i …

Älskar barn, men kan vara irriterande när en förälder låter barnet i egen takt hjälpa till att plocka upp från egen liten vagn och förälder står bredvid, speciellt när kön börjar växa sig lång. Och där förälder gemensamt med barnet även försöker hitta streckkoden under livlig dialog, medan personalen sitter och väntar och med ett lite skevt leende tittar på de som köar bakom. Man kan se hur det stressar kassapersonal när de måste sitta och vänta.
Sedan fortsätter proceduren när varorna ska packas och åter igen blir det stopp.

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Något är fel när inte folk fattar att det är EN kö till två kassor, och försöker glida förbi när dom tror man står i kö till den ena kassan

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
blackadder skrev:
Något är fel när inte folk fattar att det är EN kö till två kassor, och försöker glida förbi när dom tror man står i kö till den ena kassan
Där håller jag ju med. Det finns ingenting mer irriterande när någon glider fram mot kassan trots att det är en kö! >(
Där är Clas Olsson en förebild som har skylt om att det är en kö (åtminstone i Stockholm).

Vilken tur det finns självscanning!

fahlis skrev:
Den kö som går långsammast är alltid den som jag står i …
Igår var kön till de vanliga kassorna två personer lång medan kön till utcheckningen för sjävscanningen var sisådär elva - tolv personer. Plötsligt händer det. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.