59 415 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
Mycket riktigt blir man kollad mycket i början men blir det rätt då så blir det mer och mer sällan man åker på kontroll.
Måste va flera månader sen jag åkte på kontroll på Maxi.
Kvantum här i stan har ett fenomenalt system för att kolla folk och det är att koda vissa varor som tex oxfilé.
Köper man en sån och följdaktligen scannar in den så åker man på en delavstämning.
Hade man däremot låtit bli att scanna den hade man nog kommit iväg fortare.....
Vill väl kolla så man inte glömt ta med den när man scannat in den kan jag tro?
Sen vet jag inte om jag ligger på "plus" sen jag "åkte dit" en gång och jag bara hade scannern med mig och visade fram att det var bara denna jag hade
Kassörskan var snabb och slog in NULL sen berättade jag att jag hade scannat lite jordsäckar utanför och hade tänkt lasta in dessa i bilen.
Så fick 100:- på fel håll så att säga.
Måste va flera månader sen jag åkte på kontroll på Maxi.
Kvantum här i stan har ett fenomenalt system för att kolla folk och det är att koda vissa varor som tex oxfilé.
Köper man en sån och följdaktligen scannar in den så åker man på en delavstämning.
Hade man däremot låtit bli att scanna den hade man nog kommit iväg fortare.....
Vill väl kolla så man inte glömt ta med den när man scannat in den kan jag tro?
Sen vet jag inte om jag ligger på "plus" sen jag "åkte dit" en gång och jag bara hade scannern med mig och visade fram att det var bara denna jag hade
Kassörskan var snabb och slog in NULL sen berättade jag att jag hade scannat lite jordsäckar utanför och hade tänkt lasta in dessa i bilen.
Så fick 100:- på fel håll så att säga.
Redigerat:
Och ingenting vi säger här kommer att övertyga dig, eller hur?mycke_nu skrev:Går det verkligen fortare att handla om man skannar själv?
Man ska
1. Hämta skannern och påsar, svepa kort
2. Skanna varje inköp
3. Knata bort till vågen, köa vid denna, printa etikett, klistra på
4. Likförbannat stå i kö och betala, om än kortare.
Jämfört med att
1. Springa för skannerstället
2. Slänga varorna i vagnen
3. Slippa köa, väga och printa
4. Låta ett proffs skanna medan man själv packar
Jag är faktiskt inte övertygad..![]()
Frågan är därför retorisk.
SÅ - TESTA SJÄLV!
Nästa steg i utvecklingen som jag läste i nån blaska på kanske 80-talet är att man bara stoppar ner varorna i vagnen och går ut och så sköter sig allt själv.
Vi är inte riktigt där ännu men det lär komma, eller vad tror ni?
Ni som köar och betalar kontant behöver inte svara
Vi är inte riktigt där ännu men det lär komma, eller vad tror ni?
Ni som köar och betalar kontant behöver inte svara
Näe, precis. Inte en chans.thomasx skrev:
Jag äter för övrigt inte buffé heller om det går att undvika. NÅGOT är fel.. när man skall passa upp sej själv på restaurang.
Själv anser jag att något är fel när man inte själv får välja hur mycket man ska äta.mycke_nu skrev:
Det ultimata är en Churrascaria, vi har precisäntligen fått en i göteborg. Buffe där man blir serverad
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Faktum är att ur ett "bli-kontrollerad-perspektiv" så spelar det ingen roll om man scannat in mer eller mindre än vad man faktiskt har. Är det fel åker man på kontroll senare.....tur att jag aldrig gör fel.
Jag ger mig fan på att du är en sådan där som går till banken och tar ut kontanter över disk också......:banghead:mycke_nu skrev:
