Mycket riktigt blir man kollad mycket i början men blir det rätt då så blir det mer och mer sällan man åker på kontroll.
Måste va flera månader sen jag åkte på kontroll på Maxi.
Kvantum här i stan har ett fenomenalt system för att kolla folk och det är att koda vissa varor som tex oxfilé.
Köper man en sån och följdaktligen scannar in den så åker man på en delavstämning.
Hade man däremot låtit bli att scanna den hade man nog kommit iväg fortare.....
Vill väl kolla så man inte glömt ta med den när man scannat in den kan jag tro?

Sen vet jag inte om jag ligger på "plus" sen jag "åkte dit" en gång och jag bara hade scannern med mig och visade fram att det var bara denna jag hade :)
Kassörskan var snabb och slog in NULL sen berättade jag att jag hade scannat lite jordsäckar utanför och hade tänkt lasta in dessa i bilen.
Så fick 100:- på fel håll så att säga.
 
Redigerat:
..... är fel när jordärtskockorna är större än potatisarna.
 
mycke_nu skrev:
Går det verkligen fortare att handla om man skannar själv?

Man ska
1. Hämta skannern och påsar, svepa kort
2. Skanna varje inköp
3. Knata bort till vågen, köa vid denna, printa etikett, klistra på
4. Likförbannat stå i kö och betala, om än kortare.

Jämfört med att

1. Springa för skannerstället
2. Slänga varorna i vagnen
3. Slippa köa, väga och printa
4. Låta ett proffs skanna medan man själv packar

Jag är faktiskt inte övertygad.. :p
Och ingenting vi säger här kommer att övertyga dig, eller hur?
Frågan är därför retorisk.

SÅ - TESTA SJÄLV!
 
Nästa steg i utvecklingen som jag läste i nån blaska på kanske 80-talet är att man bara stoppar ner varorna i vagnen och går ut och så sköter sig allt själv.
Vi är inte riktigt där ännu men det lär komma, eller vad tror ni?

Ni som köar och betalar kontant behöver inte svara :D
 
thomasx skrev:
Och ingenting vi säger här kommer att övertyga dig, eller hur?
Frågan är därför retorisk.

SÅ - TESTA SJÄLV!
Näe, precis. Inte en chans. :) Betalar i kassan även när jag tankar om det finns möjlighet.

Jag äter för övrigt inte buffé heller om det går att undvika. NÅGOT är fel.. när man skall passa upp sej själv på restaurang.
 
mycke_nu skrev:
Näe, precis. Inte en chans. :) Betalar i kassan även när jag tankar om det finns möjlighet.

Jag äter för övrigt inte buffé heller om det går att undvika. NÅGOT är fel.. när man skall passa upp sej själv på restaurang.
Själv anser jag att något är fel när man inte själv får välja hur mycket man ska äta.

Det ultimata är en Churrascaria, vi har precisäntligen fått en i göteborg. Buffe där man blir serverad :)
 
thomasx skrev:
Själv anser jag att något är fel när man inte själv får välja hur mycket man ska äta.

Det ultimata är en Churrascaria, vi har precisäntligen fått en i göteborg. Buffe där man blir serverad :)
Va? Är det sant? Var - har du ätit där, var det bra? :)
 
Hur fungerar det?
Går dom runt med hela buffébordet?
För man ska väl inte behöva prata med folk
Tar ju bort hela idéen med buffé tycker jag.
 
pelle242 skrev:
även om felet drabbade mig och inte butiken[/B]...
Ja, det är ju bara att gissa varför du blev kollad ofta ;)

Hur lyckades du förresten göra fel till din nackdel,
och hur upptäcktes det vid kontrollen?
 
.... när man blåser 1.95 och känner sig nykter :p
 
MathiasS skrev:
1. Påsar av typen som aldrig går sönder har man med sig, tar 15 sekunder att hämta scannern...
Fy bubblan vad du ljuger, det tar högst 5 sekunder!
 
KnockOnWood skrev:
Ja, det är ju bara att gissa varför du blev kollad ofta ;)

Hur lyckades du förresten göra fel till din nackdel,
och hur upptäcktes det vid kontrollen?
Man scannar samma vara två ggr. Antagligen det vanligaste felet.
 
Det blir ju en fördel.
Är när man glömmer scanna som man råkar i klistret.
 
Faktum är att ur ett "bli-kontrollerad-perspektiv" så spelar det ingen roll om man scannat in mer eller mindre än vad man faktiskt har. Är det fel åker man på kontroll senare.....tur att jag aldrig gör fel.
 
mycke_nu skrev:
Näe, precis. Inte en chans. :) Betalar i kassan även när jag tankar om det finns möjlighet.

Jag äter för övrigt inte buffé heller om det går att undvika. NÅGOT är fel.. när man skall passa upp sej själv på restaurang.
Jag ger mig fan på att du är en sådan där som går till banken och tar ut kontanter över disk också......:banghead:





;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.