Näe, men jag går mycket riktigt aldrig till Bankomaten heller.. :)
 
pelle242 skrev:
Man scannar samma vara två ggr. Antagligen det vanligaste felet.
OK, men hur upptäcker kontrollanterna det?

När jag handlar kollar de bara 5 varor (de hittar aldrig oxfilén i botten på kassen :) )

Men de kanske kollar allt hos dig för att du så ofta "gör fel" ;)
 
Skiljer på delavstämning och full avstämning.

Fortsätter tjata om Kvantum här för att få nån ansvarig att förstå att det blir fel.
SKA man stjäla så scannar man INTE den dyraste varan!
Egentligen självklart för alla utom en en Kvantumägare.
 
MathiasS skrev:
Jag ger mig fan på att du är en sådan där som går till banken och tar ut kontanter över disk också......
Och betala räkningarna. Kostar 50 - 150 kr per räkning över disk hos banken.
Om de ens tar emot kontanter...
 
KnockOnWood skrev:
Men de kanske kollar allt hos dig för att du så ofta "gör fel" ;)
Inte längre, för nu "gör jag rätt" och bojkottar.

;)
 
KnockOnWood skrev:
Och betala räkningarna. Kostar 50 - 150 kr per räkning över disk hos banken.
Om de ens tar emot kontanter...
Vill dom inte kunder i lokalen så borde dom inte anställa så snygga tjejer på Handelsbanken.
 
pelle242 skrev:
Inte längre, för nu "gör jag rätt" och bojkottar.

;)
Alla blir vi saliga av vår tro.
*vinkar från snabba kassan*
 
mycke_nu skrev:
Vill dom inte kunder i lokalen så borde dom inte anställa så snygga tjejer på Handelsbanken.
Det är klart att de vill ha dina pengar!

(Hur är snabbköpskassörskorna hos ICA förresten? Börjar ana ett samband här :rolleyes: )
 
Blindnit skrev:
Alla blir vi saliga av vår tro.
*vinkar från snabba kassan*
*Vinkar tillbaka från internetbutiken*
 
KnockOnWood skrev:
Det är klart att de vill ha dina pengar!

(Hur är snabbköpskassörskorna hos ICA förresten? Börjar ana ett samband här :rolleyes: )
På ICA:
Jag: Ett frimärkshäfte, tack.

Kassörskan: Vill du ha sex eller 10 frimärken?

Jag: eh, 10 frimärken, tack.
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
M
Blindnit skrev:
Hur fungerar det?
Går dom runt med hela buffébordet?
För man ska väl inte behöva prata med folk
Tar ju bort hela idéen med buffé tycker jag.
Aldrigt ätit Dim Sum eller liknande på en kinarestaurang där de kommer med små paket mest hela tiden?
 
Nä....
 
mexitegel skrev:
Va? Är det sant? Var - har du ätit där, var det bra? :)
Oh-ja, många gånger, i brasilien och usa. På Fogo de Chao i Sao Paolo och Kansas City t.ex. Kolla in deras hemsida så ser du lite hur det funkar. Det är det bästa man kan tänka sig. Å för den som faktiskt kan tänka sig att lyfta på häcken så finns helt otroliga buffe-bord också. Men det kan så klart variera hur bra det är mellan olika Churrascarior, jag har inte så höga förväntningar på Brasa i göteborg jämfört med de i brasilien jag varit på t.ex. :)
 
RoTe
pelle242 skrev:
Det som fick mig att sluta med självscanning var nog mest att jag åkte på kontroller alldeles för frekvent. Om man sedan hade något fel så åkte man nästan Säkert på en kontroll nästa gång också, även om felet drabbade mig och inte butiken.
Du ska helt enkelt inte självscanna. Jag har självscannat i sju år och har aldrig haft ett enda fel vid någon kontroll. När jag handlade på samma ställe i över fyra år hade jag knappt ens en kontroll per år. Självklart några kontroller i början men när dom inte hittar något fel så glesas det ut och det stör inte alls.
 
Blindnit skrev:
Hur fungerar det?
Går dom runt med hela buffébordet?
För man ska väl inte behöva prata med folk
Tar ju bort hela idéen med buffé tycker jag.
Ungefär så, inte riktigt hela buffebordet, men allt grillat kött, och det är ju det enda man vill åt ändå :) Dessert får man också serverat, liksom dricka så klart :)

Man behöver inte prata nåt, man bara pekar på det kött man vill ha när de kommer och erbjuder dig från sina svärd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.