59 406 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vänta du, unge man, det kommer.Blindnit skrev:
Min doktor (en suverän diagnostiker och idrottsläkare) behövde inte ens flytta blicken från datorskärmen innan han hade diagnosen klar: L5. Dvs ländkota nr 5. Det är där alla nerverna till de nedre extremiteterna går ut. Som kläms sönder när belastningen blir för stor.
Vi försökte låtsas att det var pga tennisen, men en blick ut på parkeringsplatsen räckte.
Det var naturligtvis den förb*****e Passaten.
.....när min far påstår att det är bättre precision med tumstock och timmermanspenna än med talmeter och en penna med fin spets. Sedan kan han inte förstå hur plankan alltid blir lite för kort eller för lång.
Hmm....är Jaguar en Jaguar egentligen..... 
-90 köptes det ju av Ford....och -08 av Tata.....
-90 köptes det ju av Ford....och -08 av Tata.....
Enk Projektet skrev:
Så vad tyckte du, är jaguar en jaguar? Ungefär som en volvo är en volvo, kanske?
Kittlar i byxorna? Den delen kommer av tjejerna som vill åka med. J är en populär bil bland tjejer har jag märkt.
Om du då inte insåg skillnaden mot en Ford och/eller en Tata, så är en Jaguar inte värt pengarna för dig.
Olika människor uppfattar olika saker olika, så är det bara. För mig är det som natt och dag i skillnad i körglädje på min jagga och en vardaglig ford. Men vill jag att det ska "kittla i byxorna" tar jag min mustang från -66 istället, DET är en Ford, och det är något helt annat än jaggan.
Första gången jag körde en jagga skrattade jag spontant, av den känslan av kontakt och kontroll bilen gav mig. För några år sedan när jag var ute med en V50 hyrbil som var helt ny som modell då så provade jag vägegenskaperna lite. Vred ratten lite åt vänster, det hände ingenting, så jag vred åt höger, då svängde bilen vänster, vred åt vänster igen, då svängde bilen höger, för att till sist komma med sista vänstergiren tillbaka till rak kurs. Med jaggan svänger bilen när jag vrider på ratten, inte efter att den tatt en kaffe först....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Här blev det visst lite fel i alla fall, trots jagga...thomasx skrev:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14752509.ab