Någon nämnde det där med att folk stannar och blockerar vägen så fort de kommit innanför/utanför en butiksdörr. Snäppet värre är när de genomför samma manöver så snart de har klivit av en rulltrappa – det är lite svårt för dem som kommit bakom att också stanna ...
 
  • Gilla
hj76 och 1 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Så vad tyckte du, är jaguar en jaguar? Ungefär som en volvo är en volvo, kanske?

Kittlar i byxorna? Den delen kommer av tjejerna som vill åka med. J är en populär bil bland tjejer har jag märkt.

Om du då inte insåg skillnaden mot en Ford och/eller en Tata, så är en Jaguar inte värt pengarna för dig.
Olika människor uppfattar olika saker olika, så är det bara. För mig är det som natt och dag i skillnad i körglädje på min jagga och en vardaglig ford. Men vill jag att det ska "kittla i byxorna" tar jag min mustang från -66 istället, DET är en Ford, och det är något helt annat än jaggan. :)

Första gången jag körde en jagga skrattade jag spontant, av den känslan av kontakt och kontroll bilen gav mig. För några år sedan när jag var ute med en V50 hyrbil som var helt ny som modell då så provade jag vägegenskaperna lite. Vred ratten lite åt vänster, det hände ingenting, så jag vred åt höger, då svängde bilen vänster, vred åt vänster igen, då svängde bilen höger, för att till sist komma med sista vänstergiren tillbaka till rak kurs. Med jaggan svänger bilen när jag vrider på ratten, inte efter att den tatt en kaffe först.... ;)
Det var helt okej men allt är ju relativt....
 
Modig skrev:
Någon nämnde det där med att folk stannar och blockerar vägen så fort de kommit innanför/utanför en butiksdörr. Snäppet värre är när de genomför samma manöver så snart de har klivit av en rulltrappa – det är lite svårt för dem som kommit bakom att också stanna ...
Flög via Paris och Charles De Gaulle när de höll på att bygga om. Småresenärer från norden fick ju åka flugbuss in till terminalen. Där blev de avsläppta utanför en dörr, innanför dörren var direkt en rulltrappa och ovanför rulltrappan svängde vägen av tvärt bakom en stor osb-skiva. Precis bakom svängen hade de valt att lägga en bagagekontroll vilket betydde att det blev ju tvärstopp ovanför rulltrappan.
Satt och åt frukost med fantastisk utsikt över området, för varje ny buss som kom in blev alla insjasade i rulltrappan vilket ledde till nya snubblanden. =)
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Modig skrev:
Någon nämnde det där med att folk stannar och blockerar vägen så fort de kommit innanför/utanför en butiksdörr. Snäppet värre är när de genomför samma manöver så snart de har klivit av en rulltrappa – det är lite svårt för dem som kommit bakom att också stanna ...
Tycker det är ännu värre när självscannare gör det i affären.
Mest för att det händer så ofta, mest hela tiden egentligen.
Menar MÅSTE man blockera mjölkhyllan tex för att stå där och scanna av ALLA 10 paketen?
GÅR det inte att vara lite mer smidig?
 
Blindnit skrev:
Tycker det är ännu värre när självscannare gör det i affären.
Ja, det är faktiskt lite motbjudande. :D
 
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
M
Blindnit skrev:
Tycker det är ännu värre när självscannare gör det i affären.
Mest för att det händer så ofta, mest hela tiden egentligen.
Menar MÅSTE man blockera mjölkhyllan tex för att stå där och scanna av ALLA 10 paketen?
GÅR det inte att vara lite mer smidig?
Skanna samma paket 10ggr efter att du stoppat de 9 första i vagnen...
 
Är ju precis det inte många förstår utan dom MÅSTE stå EXAKT vid hyllan med HELA kundvagnen och HELA sin människokropp och scanna.
 
Det är för att ni ickescannare ska få köa två gånger i butiken. Tycker ni borde hålla er undan så man kan blippa ifred.
 
  • Gilla
raveper och 2 till
  • Laddar…
Jag är givetvis självscannare, jag är inte dum på det viset :D
Men jag står aldrig ivägen när jag scannar varorna.
 
Går det verkligen fortare att handla om man skannar själv?

Man ska
1. Hämta skannern och påsar, svepa kort
2. Skanna varje inköp
3. Knata bort till vågen, köa vid denna, printa etikett, klistra på
4. Likförbannat stå i kö och betala, om än kortare.

Jämfört med att

1. Springa för skannerstället
2. Slänga varorna i vagnen
3. Slippa köa, väga och printa
4. Låta ett proffs skanna medan man själv packar

Jag är faktiskt inte övertygad.. :p
 
mycke_nu skrev:
Går det verkligen fortare att handla om man skannar själv?
...
Jag är faktiskt inte övertygad.. :p
På Gotland handlar ni väl fortfarande över disk :cool:
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
På Gotland handlar ni väl fortfarande över disk :cool:
Jo, det är mycket att expediera för handlaren på ICA Maxi i Visby som har en kvarts miljon kunder i juli. :)
 
mycke_nu skrev:
Går det verkligen fortare att handla om man skannar själv?
......
Kan nog va lite från gång till gång det där antar jag.
Är det lång kö i kassan och man ska köpa nåt fåtal varor som inte behöver vägas och printas etikett på så går det säkerligen betydligt fortare.
Som kuriosa så kan jag nämna att i Polen skulle man både väga och printa etikett samt stå i kassan ;)
Sen ser jag inte själva handlandet som något som behöver gå så fort som möjligt, jag lider inte av att gå runt och kolla lite så att säga.
Däremot lider jag fruktansvärt av att stå stilla i en kö och bara vänta.
Lika illa som att sitta på jobbet att längta hem nästan.
Så även om det nån gång kan tänkas ta längre tid att va sin egen kassörska så föredrar jag det ändå.
 
mycke_nu skrev:
Går det verkligen fortare att handla om man skannar själv?

Man ska
1. Hämta skannern och påsar, svepa kort
2. Skanna varje inköp
3. Knata bort till vågen, köa vid denna, printa etikett, klistra på
4. Likförbannat stå i kö och betala, om än kortare.

Jämfört med att

1. Springa för skannerstället
2. Slänga varorna i vagnen
3. Slippa köa, väga och printa
4. Låta ett proffs skanna medan man själv packar

Jag är faktiskt inte övertygad.. :p
1. Påsar av typen som aldrig går sönder har man med sig, tar 15 sekunder att hämta scannern.
2. Görs samtidigt som man lyfter den i påsen och går vidare, knappt någon tidsförlust.
3. Få varor, sällan kö.
4. Aldrig kö vid utcheckning.

Garanterat snabbast att scanna själv, bara upp och ner i påsarna räknar hem det, kvar är kassaköandet + att slippa ungarnas tjat om tuggummi och annat skit när man står där och väntar...
 
Det som fick mig att sluta med självscanning var nog mest att jag åkte på kontroller alldeles för frekvent. Om man sedan hade något fel så åkte man nästan Säkert på en kontroll nästa gång också, även om felet drabbade mig och inte butiken. Och när man står vid stället med scanners och vet att man kommer få scanna om allt i kassan så skiter man i det.

Sedan tycker jag att man borde få någon rabbatt när man självscannar inom att man gör butikens jobb åt dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.