thomasx skrev:
Oh-ja, många gånger, i brasilien och usa. På Fogo de Chao i Sao Paolo och Kansas City t.ex. Kolla in deras hemsida så ser du lite hur det funkar. Det är det bästa man kan tänka sig. Å för den som faktiskt kan tänka sig att lyfta på häcken så finns helt otroliga buffe-bord också. Men det kan så klart variera hur bra det är mellan olika Churrascarior, jag har inte så höga förväntningar på Brasa i göteborg jämfört med de i brasilien jag varit på t.ex. :)
Jojo, nu var det den i GBG som jag undrade om du varit på :) Jag käkade på en sådan restaurang i Hamburg för många herran år sedan och det var fantastiskt gott så jag vet hur det funkar :)
 
mexitegel skrev:
Jojo, nu var det den i GBG som jag undrade om du varit på :) Jag käkade på en sådan restaurang i Hamburg för många herran år sedan och det var fantastiskt gott så jag vet hur det funkar :)
Ah, ok. Nej, har tyvärr inte hunnit besöka den i Göteborg ännu. Men ett besök så snart det finns möjlighet lär det bli :)
 
Verkar rätt stressigt att äta från gående buffebord med svärd.
 
raveper skrev:
Verkar rätt stressigt att äta från gående buffebord med svärd.
Man hugger bordet med svärdet tills det stannar. Så enkelt är det. 😃
 
fubar skrev:
Man hugger bordet med svärdet tills det stannar. Så enkelt är det. 😃
Det är ju bordet som har svärdet. Inte du.
 
Jag som först trodde man behövde ta med sig sitt eget svärd till restaurangen. Men det är alltså personalen med svärd på restaurangen som bestämmer om man får äta.
 
Jag har faktiskt inte sett uppmaningar att vända streckkoderna i någon av de stora matbutikerna i vår stad. Undrar varför...
 
anthill skrev:
Jag har faktiskt inte sett uppmaningar att vända streckkoderna i någon av de stora matbutikerna i vår stad. Undrar varför...
Antingen är ni för smarta för att behöva en uppmaning eller för dumma för att förstå den.
 
..eller så skannas det från alla håll.
 
Kassan scannar väl underifrån och bakifrån? Kollade just mjölken. Ängens (Lidls nya varumärke som skall ersätta Milbona på en del produkter) har streckkod på två sidor, Arla bara på en. Mjölk är ju en vara som väger en del och som man köper mycket av, så det kanske är därför? Trattoria Alfredo pizzakarton 3x350 g hade däremot bara en lång streckkod som täcker hela unersidan. Vore kul med fler rapporter. Och Lidls kortterminaler uppmanr dig att stoppa in korter och slå koden så fort kassören scannat in första varan.
 
Lidl brukar ha långa streckkoder på ett flertal produkter.

För övrigt skulle jag aldrig vilja äta på restaurang under vapenhot.
 
fubar skrev:
Lidl brukar ha långa streckkoder på ett flertal produkter.

För övrigt skulle jag aldrig vilja äta på restaurang under vapenhot.
För egen del skulle jag inte vilja äta under vapenhot överhuvudtaget.....

Men att köttet jag äter har hamnat under eggen ser jag gärna, annars kan ju det tänkas attackera....
 
Något är fel när en tråd bara försvinner från forumet. Var är tråden "Fejkade bilder"
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Något är fel när en tråd bara försvinner från forumet. Var är tråden "Fejkade bilder"
Den var väl bara fejk? 😳
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
M
cecar33 skrev:
Något är fel när en tråd bara försvinner från forumet. Var är tråden "Fejkade bilder"
Ja, med tanke på inblandad part och uppenbar risk att få påhittad fakta driven till sin absoluta spets i ett töcken av manipulativt vansinne av just denna inblandade part så kan det nog ha med självbevarelsedriften hos byggahus att göra...

...kanske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.