59 415 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
Ja, det hade varit nåt, men det finns en hel del annat som ligger lite högre på listan än just den om stallet med äldre bilar ska utökas. Men ja, även jag gillar den modellen skarpt, mycket fina formerskalman1 skrev:
Min jagga är en bruksbil, så den är 4wd bensinare
Jo det är väl lika för mig att den inte är i topp men det vore inte en katastrof att äga en.thomasx skrev:Ja, det hade varit nåt, men det finns en hel del annat som ligger lite högre på listan än just den om stallet med äldre bilar ska utökas. Men ja, även jag gillar den modellen skarpt, mycket fina former![]()
Min jagga är en bruksbil, så den är 4wd bensinare. En häpnadsväckande bra, bekväm och rolig bil att köra. Det börjar dock bli dags att byta den, och tyvärr finns inga, vettiga, 4wd jaggor längre. Endast XF men då enbart med minsta dieselmotorn. Får se om det blir en XF eller XJ nästa vända. Funderar lite på om man kanske skulle satsa på en R och komplettera med en BMW-1 serie eller liknande som bruksbil.
Lite tråkigt dock att kliva ner till en BMW från Jaguar tycker jag.
En Jaguar har ju lite egen känsla medan BMW bara är en helt anonym bil.
Redigerat:
Helt sant, alltihopskalman1 skrev:
Men beamern blir i så fall en komplementbil, jagga-ägare kommer jag fortsätta att vara.
Och det ska vara en M i så fall så man får den rätta känslan, köregenskaperna och vägkontakten.
Folk säger att BMW är så roliga att köra, jag håller inte med, de är måhända bekvämga/roliga att åka, det känns som bilen svävar 5cm ovan vägen. Men det är just det, bekvämt, inte ett skit roligt. Med jaggan känns det som man sitter 5cm över vägbanan, och har full kontroll. Som grädde på moset är det också bekvämt. Jag har kört munchen - gbg nonstopp, via broarna (ja med snabba stopp för tankning och pinkning då) och ändå känt när jag kommit fram att jag kunde kört en bit till. Liknande har hänt några gånger. Sanslöst tycker jag. Räknade ut medelhastighet på munchen gbg och även om jag inte tänker nämna resultatet här fick jag kontrollräkna 3 ggr innan jag själv trodde på resultatet.
Svårt att tänka sig att byta bort en sån bil, varför det dröjt
SBH skrev:
Why not find out for yourself?!
Här en teaser til you do
http://www.youtube.com/watch?v=ZhEMEVlIeo4
Kolla från 3:40-framåt...
Redigerat:
Låter trevligt!thomasx skrev:Helt sant, alltihop
Men beamern blir i så fall en komplementbil, jagga-ägare kommer jag fortsätta att vara.
Och det ska vara en M i så fall så man får den rätta känslan, köregenskaperna och vägkontakten.
Folk säger att BMW är så roliga att köra, jag håller inte med, de är måhända bekvämga/roliga att åka, det känns som bilen svävar 5cm ovan vägen. Men det är just det, bekvämt, inte ett skit roligt. Med jaggan känns det som man sitter 5cm över vägbanan, och har full kontroll. Som grädde på moset är det också bekvämt. Jag har kört munchen - gbg nonstopp, via broarna (ja med snabba stopp för tankning och pinkning då) och ändå känt när jag kommit fram att jag kunde kört en bit till. Liknande har hänt några gånger. Sanslöst tycker jag. Räknade ut medelhastighet på munchen gbg och även om jag inte tänker nämna resultatet här fick jag kontrollräkna 3 ggr innan jag själv trodde på resultatet.
Svårt att tänka sig att byta bort en sån bil, varför det dröjtMen jag utgår från att nästa blir än bättre
![]()
Det är svårt att byta bil när man egentligen är nöjd med den man har.
Min senaste BMW (E61) var så illa att den fick mig att ge upp moderna bilar helt, det säger en del när den var så dyr i reservdelar varje månad att det är billigare att åka V8 Chrysler från -62 trots att den drar dubbelt så mycket bränsle.
Då är något fel. (ontopic igen, wohoo! )
Redigerat:
Ja, en kompis "prenumererar" på en hundkoja numer. Billigt och bra tyckte hon. Kanske något man skulle testa, tänkte jag. Men när jag insåg vad det kostar började jag undrar hur fasiken de tänker egentligen, och vad jag egentligen betalat för jaggan under åren. En jämförelse visade att min jagga har kostat mig en bra bit under halva priset jämfört med att "prenumerera" på en hundkoja. Å efteråt insåg jag att jag glömt dra av restvärdet på jaggan....
Om man då utgår från att en ny jagga skulle bli dubbelt så dyr de kommande åren som den nuvarande varit under sina, så skulle det betyda att jag får en jagga till samma pris som en hundkoja om jag bekostar den själv jämfört med att prenumerera på hundkojan.
Självklart tog jag hänsyn till alla kostnader för jaggan i kalkylen ovan. Det enda jag missade var att dra av för restvärdet på den i slutändan, vilket i jämförelsen verkade till jaggans nackdel, ändå blev det så bra.
Men då servar jag själv, det är väl det en stor del av det hela räknas hem, och det kan ju vara svårt att värdesätta på en prenumerationsbil. jag menar, man får ju lägga på kostnad då för att behöva ta den till och från verkstaden och krångla med personalen där osv.
Haha - ja, något är fel när en jagga är billigare än en hundkoja
Om man då utgår från att en ny jagga skulle bli dubbelt så dyr de kommande åren som den nuvarande varit under sina, så skulle det betyda att jag får en jagga till samma pris som en hundkoja om jag bekostar den själv jämfört med att prenumerera på hundkojan.
Självklart tog jag hänsyn till alla kostnader för jaggan i kalkylen ovan. Det enda jag missade var att dra av för restvärdet på den i slutändan, vilket i jämförelsen verkade till jaggans nackdel, ändå blev det så bra.
Men då servar jag själv, det är väl det en stor del av det hela räknas hem, och det kan ju vara svårt att värdesätta på en prenumerationsbil. jag menar, man får ju lägga på kostnad då för att behöva ta den till och från verkstaden och krångla med personalen där osv.
Haha - ja, något är fel när en jagga är billigare än en hundkoja
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi har lagt mer på bilen än den kostade att köpa ( 8000
Men nu är där nya bromskivor, belägg och ok bak, nytt ok på ena fram samt nya belägg fram.
Plus ny kamrem och allt vad det innebär i övriga remmar.
Visst den har tuffat 33 000 och den är ingen statusbil men den duger bra till oss.
Men nu är där nya bromskivor, belägg och ok bak, nytt ok på ena fram samt nya belägg fram.
Plus ny kamrem och allt vad det innebär i övriga remmar.
Visst den har tuffat 33 000 och den är ingen statusbil men den duger bra till oss.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
