K Keld skrev:
nej
Nja.

Man gör ingen mätning (ännu), men om hojen ska ha katalysator så måste den sitta där och det ska man kolla.

Fotografen Fotografen skrev:
Hur har man löst problemet?
Normalt är ju inte avgasröret så kort att det blir problem. Maskinerna som säljs nu är ju euro5 eller 5+ certade så det är rätt hårda krav.

galento
MathiasS MathiasS skrev:
Rör du dig i Stockholm är du förstås välkommen att ta en titt. Just fotpinnarnas position är väl en av de stora vattendelarna för denna modell - HD-åkarna tycker cylindrarna är i vägen och tycker inte benen får plats. Man kan ju bara lägga benen ovanpå också (men satan i gatan om man krockar i den positionen, då går väl alla ben av)
Man får tacka för erbjudandet 😀 dock en hel del mil emellan oss. Men den såg snygg ut och fotplattor gillar jag mer än fotpinnar.

galento galento skrev:
fotplattor gillar jag mer än fotpinnar.
Första gången jag testar fotplattor. Verkar funka. Men, man måste lära sig att använda hälen för att växla upp istället för tårna.....börjar sakta vänja mig.....:)

• Gilla
galento
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Första gången jag testar fotplattor. Verkar funka. Men, man måste lära sig att använda hälen för att växla upp istället för tårna.....börjar sakta vänja mig.....:)
Var ute en sväng med nya moppen nyss, växlade bara fel 2 ggr, Italienarna har ju vänt växlarna åt fel håll.
Funderar på att uppfinna nått länkage som vänder på de.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Var ute en sväng med nya moppen nyss, växlade bara fel 2 ggr, Italienarna har ju vänt växlarna åt fel håll.
Funderar på att uppfinna nått länkage som vänder på de.
Ettan upp och resten ner?

Intet Intet skrev:
Ettan upp och resten ner?
Japp, 5 totalt

Isakare Isakare skrev:
Japp, 5 totalt
Som min BSA. Gentlemän växlar naturligtvis med högerfoten. Allt annat är barbari 😀.

• Gilla
  • Haha
Alti och 1 till
  • Laddar…
galento
Hade hojar med växel på vänster och höger sida samtidigt och det funkade bra. Har såna s.k mini floorboards på hojen nu , de passar i original fotpinnfästen så lätta att montera. Har haft större fotplattor tidigare.

Fotografen Fotografen skrev:
Har motorcyklar motorstyrning med lambdasond? Jag vet att det är svårt att få det att fungera, det blir ett baksug efter att avgasventilen stängt och röret på en mc är för kort så det drar in luft som sonden känner och ger då fel.
Nu mer är det krav på katalysatordiagnos så Euro 5+ hojarna har 2st lambdasonder. Det verkar inte vara några problem alls, men en del hojar är ryckiga on/off på grund av snål mappning

galento
Ja nån katalysatorhoj kommer det nog inte att bli här , har funderat mer på
förgasare och besiktningsbefriat som nästa tvåhjuling.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Däckbytarhelg betyder ändlösa mängder logistik, allt behöver flyttas för att få in bilarna i garaget.

BMWn fick åka upp på lyften då den levererades med olja lite ovanför min-nivån så det vill jag toppa upp lite - tur man skaffade en lyft som tål lite….:

Svart motorcykel på lyft i ett garage med verktyg och förvaringsskåp i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick även möjlighet att testa backväxeln och det var ju sjukt smidigt. Utan den skulle jag inte få ut hojen igen, på egen hand.

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
galento
Å fasen har den backväxel ? Låter ju bra vid vissa parkeringar 👍 Kan bli tungt 🤔

galento galento skrev:
Å fasen har den backväxel ? Låter ju bra vid vissa parkeringar 👍 Kan bli tungt 🤔
Japp, helt nödvändigt, är det minsta ojämnt är det nästan omljligt att flytta den.

galento
Ja kan tänka mej det , man får försöka tänka på detta när man parkerar.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.