Skönt att man har en hoj som man kan kolla ventilspel på utan att ta loss några kåpor 😅
 
Rabbithole Rabbithole skrev:
Skönt att man har en hoj som man kan kolla ventilspel på utan att ta loss några kåpor 😅
Nästa hoj blir med en stor boxer!
 
  • Gilla
  • Älska
Fel av Åke och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nästa hoj blir med en stor boxer!
Usch nej, fel håll!
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Usch nej, fel håll!
som söndagshoj. Tror det blir bra.
 
U
Äsch 2-takt ftw!
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Äsch 2-takt ftw!
det är bara foodora som använder tvåtakt läser jag i tidningen.
 
  • Haha
Tokslut
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
som söndagshoj. Tror det blir bra.
Äsch, köp en Norton istället. Det är för tidigt att döda själen
 
  • Gilla
Alti
  • Laddar…
U
MathiasS MathiasS skrev:
det är bara foodora som använder tvåtakt läser jag i tidningen.
Skulle gärna ha en Yamaha RD500, tvivlar att rosa snubbar med handtags-vantar kör sånna :D
 
Engelsk enstånka från 1954 med Lucas-system. Aldrig en lugn stund.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Ah, jag har priser från märkesverkstan i storstan också, materialet är då ungefär 30% dyrare än när jag köper själv och betalar frakt.

Det dyra var där 2000mil servicen (ex slitdelar och montering av detta) som uppgår till 11000kr pga mycket arbete kopplat till ventiljustering (mycket att demontera).

Nu blir det så att jag byter slitagedelarna och olja själv och hittar en mindre lokal verkstad som gör endast ventilfipplet.
Varför gör du inte ventilfipplet själv?
 
F fsn skrev:
Varför gör du inte ventilfipplet själv?
Jag törs inte riktigt.

Det är ok på moppar och annat som är billigt, men här tycker jag det blir för dyrt att göra fel.
 
U
Alti Alti skrev:
Engelsk enstånka från 1954 med Lucas-system. Aldrig en lugn stund.
Haha, har en BSA b33 från just -54!
Men den ligger i två flyttkartonger och väntar på att jag ska gå i pension.
Visst de är inte så känsliga mot ventilspel, men det är ju mycket annat som gör att man inte gärna har dem som primär hoj…
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Haha, har en BSA b33 från just -54!
Men den ligger i två flyttkartonger och väntar på att jag ska gå i pension.
Visst de är inte så känsliga mot ventilspel, men det är ju mycket annat som gör att man inte gärna har dem som primär hoj…
B33 för mig också. Den stela bakgaffeln är en pina.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag törs inte riktigt.

Det är ok på moppar och annat som är billigt, men här tycker jag det blir för dyrt att göra fel.
Du är med största sannolikhet byxad att lösa det bättre än en genomsnittlig mekaniker på ackord. Jag har löst ventiljustering och kamremsbyten utan några bekymmer på både 2 och 4ventils topparna på Ducati. Det är 16 spel som skall schimsas in på en 4ventils V2. Att göra det själv är det enda som skiljer en från ekonomiskt självskadebeteende och önskan att man körde Honda…..
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du är med största sannolikhet byxad att lösa det bättre än en genomsnittlig mekaniker på ackord. Jag har löst ventiljustering och kamremsbyten utan några bekymmer på både 2 och 4ventils topparna på Ducati. Det är 16 spel som skall schimsas in på en 4ventils V2. Att göra det själv är det enda som skiljer en från ekonomiskt självskadebeteende och önskan att man körde Honda…..
Eller en HD med hydrauliska lyftare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.