32 289 läst ·
571 svar
32k läst
571 svar
Allt om motorcykeln
Den där moppen har gått tom flera gånger med dottern bakom styret så så kan det vara. Nu har jag ju sugit ut allt och har bara ny bensin och tanken ser ren och fin ut invändigt. Men det kan ju ha kommit skräp tidigare.U Utsliten och utdömd skrev:
Tycker dock som du att det lutar åt skräp. Det känns ungefär som att den kör slut på soppan i flottörhuset sedan stannar den.
Har du provat med tanklocket av? Det kan vara stopp i lufthålet.
Bara för att utesluta tanken och bränsletillförseln kan det vara idé att ha en separat bränsletillförsel och testa. En flaska med soppa och annan slang direkt till förgasaren.
Men, det låter som det du redan är inne på att det är förgasaren.
Men, det låter som det du redan är inne på att det är förgasaren.
Jag har kört med vakumventil/beänslekran ansluten till insuget (för vakuum) men låtit det rinna till en flaska istället för till förgasaren, så jag vet att tank och vakumventil är ok och att det flödar fram till förgasaren.Bart skrev:
Nu funkar det. Dubbelfel tror jag:
Motorn har nu också en förhöjd tomgång vid kallstart vilket indikerar att autochoken fungerar igen.
Trots att detta är en kinamoppe så sitter det faktiskt en Dellorto-förgasare på denna, det fövånade lite.
- smuts i lågfartsmunstycket, i övrigt väldigt rent i förgasaren
- Hävarmen som verkar på accelerationspumpen (en vipparm somsitter utvändigt mellan gasspjäll och pump, se film) hade kärvat fast.
Motorn har nu också en förhöjd tomgång vid kallstart vilket indikerar att autochoken fungerar igen.
Trots att detta är en kinamoppe så sitter det faktiskt en Dellorto-förgasare på denna, det fövånade lite.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När man inte tar med sig hojen på semestern får man njuta på annat vis.
Fick iallafall se en svensk spruta lite skumpa
2000 mil senare är det dags för lite service. Inte gratis men på 4 säsonger har jag ju inte gjort annat än tippat i ny olja och filter, så det är väl ok.
Ny kedja DID 525VX3, 1100kr (den gamla var sopslut nu efter 2000mil, blev bara lääängre efter justering i somras).
Nya drev JT, 600kr
Nya bromsbelägg, Brembo, 1900kr
Kedjeverktyg Kellermann, 1000kr.
Ny kedja DID 525VX3, 1100kr (den gamla var sopslut nu efter 2000mil, blev bara lääängre efter justering i somras).
Nya drev JT, 600kr
Logga in
Skapa konto
Det var väl inte så jävla farligt. Prova att serva en 4-ventils Ducati hos auktoriserad verkstad….det är definitionen på dyrt.MathiasS skrev:
2000 mil senare är det dags för lite service. Inte gratis men på 4 säsonger har jag ju inte gjort annat än tippat i ny olja och filter, så det är väl ok.
Nya drev JT, 600kr
[bild]
Ah, jag har priser från märkesverkstan i storstan också, materialet är då ungefär 30% dyrare än när jag köper själv och betalar frakt.F fsn skrev:
Det dyra var där 2000mil servicen (ex slitdelar och montering av detta) som uppgår till 11000kr pga mycket arbete kopplat till ventiljustering (mycket att demontera).
Nu blir det så att jag byter slitagedelarna och olja själv och hittar en mindre lokal verkstad som gör endast ventilfipplet.