41 451 läst ·
736 svar
41k läst
736 svar
Allt om motorcykeln
Kan förstå att HA gubbarna ville höra ljudet för det gillar jag också även om sporthoj inte passar mej. Har aldrig kört en Ducati men får jag chansen kommer jag göra det.F fsn skrev:Om jag tycker HD är skit så kan jag i praktiken köra vad fan som helst och komma undan med det......
Men jag kör en relativt lätt och agil luftkyld Ducati "nakenhoj" som fick två HellsAngels grabbar att be mig gasa lite mer vid rödljuset för dom älskade ljudet. Körde tidigare 916 och 748 och innan det ett par olika Hondor 600-900 och nån Yamaha. Jag har familjebekanta som kör HD och Japanska Customhojar som jag skruvar lite med ibland och som sagt, jag är inte överdrivet imponerad av HD även om jag kan köpa livsstilen, attityden och charmen.
Nu är det nog game over för i år tror jag…
Har de senaste veckorna väntat på delar och sedan bytt kedja och drev. Efter 2000mil var kedjan sop-slut.
Nu blev det nya drev från JT och DID-kedja.
Lyften är ju som vanligt mysig när man håller på…
Kanske går det att hitta några dagar med torra vägar fortfarande men även idag med 5 plus var det isfläckar nu på eftermiddagen…
Siktar fortfarande på att köra minst en gång varje månad. Det gick 2025 och borde gå även 2026…
Har de senaste veckorna väntat på delar och sedan bytt kedja och drev. Efter 2000mil var kedjan sop-slut.
Nu blev det nya drev från JT och DID-kedja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lyften är ju som vanligt mysig när man håller på…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kanske går det att hitta några dagar med torra vägar fortfarande men även idag med 5 plus var det isfläckar nu på eftermiddagen…
Siktar fortfarande på att köra minst en gång varje månad. Det gick 2025 och borde gå även 2026…
Logga in
Skapa konto
Rent och fint i garaget 👍 kom en sporthoj förbi här i fredags . Var hos en bekant som renoverar en Hva 250 cross och en BSA backracer och mätte höjden på lyftbordet från golvet . I nedersta läget med pinnen i hålen var det 46cm sen ett lite högre läge också.
Verktygsboden kunde inte svara på detta.
Verktygsboden kunde inte svara på detta.
Drömmer om att få tid att måla väggar och golv i garaget, det skulle vara trevligt.....galento skrev:
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Hänga i styre, gaffelkrona, fotpinnar etc brukar funka bra lite beroende på vad man ska göra
Har använt en enklare typ av lyft och även pallat upp när man lyft med domkraft men ett lyftbord vore fint. Är nog lite osäker på att ha krokar i taket , om taket är nog starkt.T TommyC skrev:
Jag är påväg att komplettera vardagshojen med något cruiser-aktigt. Försöker bestämma mig för om det är en R18 Bagger
eller en R18 Roctane. Iprincip identiska sånär som på kåpan och 10" skärmen i kåpan.
....eller bygga en bobber av bolt-on-delar:
Logga in
Skapa konto
eller en R18 Roctane. Iprincip identiska sånär som på kåpan och 10" skärmen i kåpan.
Logga in
Skapa konto
....eller bygga en bobber av bolt-on-delar:
Logga in
Skapa konto