32 291 läst ·
571 svar
32k läst
571 svar
Allt om motorcykeln
Skifta riktning det är ju enkelt gjort som test om det nu inte finns pil som visar. Den enkla kugghjulspumpen ger inget om den går baklänges. Samma med avlastningsventilen på blocket drar den inte så byggs inget tryck även om motorn går rätt.
Under avdelningen idiotfel kan du fundera på om du har några plastpluggar kvar i hydrualslangarna. I all vänlighet.MathiasS skrev:
Produkter som diskuteras: "plastpluggar"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
….men nu har jag ju verifierat att MIN del av installlationen har faserna rätt. Sladden från kontrollenheten är uppmärkt L1/L2/L3 och dessa ligger då i rätt följd. Har detta invärtes kopplats fel från fabrik vet jag inte det.GK100 skrev:
Vad menar du med ”pil”? Det finns en rotationspil på motorkroppen men det hjälper mig inte eftersom det inte finns någon fläkt på elmotorn.
avlastningsventilen uppfattar jag sitta i oljetanken, så den kommer jag inte åt. Däremot finns det en nödsänkningsventil som jag funderar på om man kan använda för att avlasta systemet tills pumpen primats.
Med pil menar jag bara det som brukar finnas för att visa rätt rotationsriktning i många fall med motor, fläkt, pump osv men har du ingenstans att se så inget mer med det då.MathiasS skrev:
….men nu har jag ju verifierat att MIN del av installlationen har faserna rätt. Sladden från kontrollenheten är uppmärkt L1/L2/L3 och dessa ligger då i rätt följd. Har detta invärtes kopplats fel från fabrik vet jag inte det.
Vad menar du med ”pil”? Det finns en rotationspil på motorkroppen men det hjälper mig inte eftersom det inte finns någon fläkt på elmotorn.
avlastningsventilen uppfattar jag sitta i oljetanken, så den kommer jag inte åt. Däremot finns det en nödsänkningsventil som jag funderar på om man kan använda för att avlasta systemet tills pumpen primats.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ok.GK100 skrev:
Näe det finns som sagt en pil men man har ingen nytta av den....
Men, jag borde kanske lägga om faserna bara för att testa. Det "borde" som sagt vara ofarligt.
En automatchoke där pinnen är utskjuten i rumstemperatur måste väl vara trasig? Har en moppe som beter sig som om choken inte fungerar - för vid minsta gaspådrag på tomgång när den är kall och är lite svårstartad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är kanske semesterkoman som talar men…. Den skall väl vara utskjuten i tumstemp och dras in när den blir varm?MathiasS skrev:
Näe det är tvärtom. När man startar så börjar den värma upp något i själva choken som expanderar och skjuter ut nålen som då täpper för en extra kanal för bränslet att ta sig in.F fsn skrev:
Hittade just en guide. Verkar rimligt att skaffa en ny choke. Jag mäter 6kohm på något som borde ha 5-10ohms motstånd och utsticket är för stort för 20grader.
https://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=26461
Dök upp en film på Facebook från typ Alperna, nån som filmar i kurvor på serpentinvägar, och motorcyklar som ramlar omkull.
Många som gör samma fel, de saktar in för mycket, har fel spårval och välter.
styrfart är ju nått väldigt viktigt på 2 hjul.
Edit: kanyarfoto hette han tydligen på Instagram.
Många som gör samma fel, de saktar in för mycket, har fel spårval och välter.
styrfart är ju nått väldigt viktigt på 2 hjul.
Edit: kanyarfoto hette han tydligen på Instagram.