Har aldrig tagit hojen till jobbet då jag har både hem och jobb nära pendeln men när pendeln på sedvanligt vis inte går i sommar tänkte jag börja ta hojen in till stan.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Om någon undrar varför man jobbpendlar på mc - Google sa 52minuters restid när jag lämnade Kista för att åka söderut. Jag var hemma på 29mimuter med i huvudsak helt laglig körning, trots trafikinfarkt.
Räknar du in ombyte i tiden?

Tycker mest det är drygt med ombytet när man hojpendlar och jagsom jobbar i Göteborg tjänar så lite tid, det är bara i extremfall det är kö som tar längre tid än att ta på och av mckläderna

galento
Åkte 200cc skoter i en del år till jobbet på sommarhalvåret som funkade bra.
Men hade mer vanliga kläder på denna. Bra med skölden fram mot fartvinden
och billig i drift.

Rabbithole Rabbithole skrev:
Räknar du in ombyte i tiden?

Tycker mest det är drygt med ombytet när man hojpendlar och jagsom jobbar i Göteborg tjänar så lite tid, det är bara i extremfall det är kö som tar längre tid än att ta på och av mckläderna
Nu jämförde jag bara åktiden, men det penible många minuter extra för ombytet - kör med kevlarjeans utanpå de vanliga byxorna och bytet till kängor går ju också snabbt.

Sedan är ju inte den största vinsten tiden, utan att bara swisha förbi alla som sitter fast och inte kommer någon vart…..

MathiasS MathiasS skrev:
utan att bara swisha förbi alla som sitter fast och inte kommer någon vart…..
Skadeglädje är den enda sanna glädjen...

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Dagens provkörning:

Svart motorcykel med kromdetaljer parkerad utomhus, tagen snett framifrån, redo för provkörning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mathias12 och 2 till
  • Laddar…
Är det en sån man ska köpa när man har åkt fast för fortkörning 😆

Näe det där är söndagsmaskinen isåfall. Eller en fredag när jag vill finåka till jobbet. Går ju fint att ha en läderväska på sidan på dessa.

galento
MathiasS MathiasS skrev:
Dagens provkörning:

[bild]
Det såg ut att vara en skön glidare , är
det en ny hoj ?

galento galento skrev:
Det såg ut att vara en skön glidare , är
det en ny hoj ?
Just den där hade gått några hundra mil, men var ett par år gammal. Denna är det:

https://www.blocket.se/annons/stock...ehandtag_vance_hines_sissybar_kapa/1001632382

Har inte riktigt koll på detaljerna ännu men R18 är ungefär samma från 2021 och framåt så det är goda förutsättningar för att inte behöva köpa nytt.

Detta var en First Edition, sedan finns det en som heter Roctane som man blir lite sugen på, den har inget krom, men den kom senare. Skulle inte göra något om det blev lite billigare…

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Är nog mest intresserad av glidare och gamla hojar själv , och fotplattor är
kanon att kunna flytta fötterna lite under färd. Hade denna några år med
TC 88B (balansaxlar) och förgasare. Har aldrig gillat vindruta så den åkte
av så fort man kom hem 😀

Svart motorcykel med kromdetaljer, lädersadlar och fotplattor, parkerad på en grusväg. Ingen vindruta synlig.
Skapa konto

• Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker ju att det coola med R18 är att den ser ut som en gammal glidare, fast det är en modern glidare med modern teknik osv. Och det är rätt bra sprutt i den…

• Gilla
galento
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tycker ju att det coola med R18 är att den ser ut som en gammal glidare, fast det är en modern glidare med modern teknik osv. Och det är rätt bra sprutt i den…
Tills man kommer till en rondell och skrapar i fotpinnarna 😉

Det är allt möjligt jox som tar i - går att luta 32-35gr beroende på modell. Vid provkörning kändes det som att motorn skulle ta i hela tiden, men så är det ju inte riktigt.

Motorcykel lutande på ett landsväg, färdig för provkörning mot en suddig bakgrund av träd och fält.
Skapa konto

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
galento
Det har ju hänt att det skrapar i nån gång. Testade ett par hojar med 240 bakdäck och man fick bryta ner dom i rondellen så alltför feta däck är ju ingen höjdare heller.

Den sämsta körställningen tror jag var på en Triumph Thruxton med det styret. Det passade inte mej iaf. Annars gick ju hojen fint.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.