I Ingenjörssnickarn skrev:
Aktuellt för säsongen, som jag fått många frågor kring, har varit trasiga kugghjul ("drev") i varvtalsomvandlaren ("växellådan") till bl.a. Grouw M900 modell 17936. Beskriver här hur ni själva kan beställa dreven direkt från Schou:

Det minsta av 4 drev kallar Schou för "det lilla" och det näst minsta kallar Schou för "det stora".

Det minsta ("lilla") har art.nr 2013151:
[länk]

Det näst minsta ("stora") har art.nr 2012918:
[länk]
Har det gått bra med beställningar direkt från Schou? Har försökt få dem att svara på frågan om att köpa ett batteri "BATTERY F/17935 - PART 93 art 18104" länge nu :(

sy97jgu sy97jgu skrev:
Har det gått bra med beställningar direkt från Schou? Har försökt få dem att svara på frågan om att köpa ett batteri "BATTERY F/17935 - PART 93 art 18104" länge nu :(
Hej, tyvärr inte, men har dessa helrenoverade med nya battericeller - PM:a om aktuellt 👍

• Gilla
sy97jgu
  • Laddar…
Hej, tyvärr inte, men har dessa helrenoverade med nya battericeller - PM:a om aktuellt 👍
Menar du denna modell?

• Hand som håller i ett 20V litiumbatteri från märket Grouw, fotograferat utomhus på en grön gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller ett laddningsbart batteri med en grön knapp, mot en bakgrund av gräs och buskar.
    Skapa konto
  • Uppladdningsbart 20V litiumjonbatteri (Grouw) hålls i en hand, med grön bakgrund av gräs och buskar.
    Skapa konto
Japp
Skickade DM med prisförfrågan.

Jag har en grouw 17936 som jag fyndade på secoundhand. Jag har inte installerat begränsningskabeln än. Tänkte se om den rör sig ändå innan så jag får en känsla för om det är värt att köpa begränsningskabel och så där till den. Den laddar batteri bra verkar det som. På manualen som som följde med står "pinkod: 1234" så jag gjorde som manualen säger tryckte på onknappen så roboten vaknade. Sen tryckte in 1234. Och tryckte OK. Då blinka triangeln rött. Betyder det fel pinkod? Eller blinkar treangeln för att begränsningskabeln inte är inkopplad än?🤔 händer inget när jag trycker på start. Tänker som novis att den ju borde kunna röra dig nått litet i alla fall även om begränsningskabeln inte är installerad?
Är det kört om pinkoden 1234 är fel? Läste att man kan få reset-hjälp om om man har inköpskvittot. Men kvitto från secoundhandbutiken.. Går det använda?

Fixarsnigeln Fixarsnigeln skrev:
Jag har en grouw 17936 som jag fyndade på secoundhand. Jag har inte installerat begränsningskabeln än. Tänkte se om den rör sig ändå innan så jag får en känsla för om det är värt att köpa begränsningskabel och så där till den. Den laddar batteri bra verkar det som. På manualen som som följde med står "pinkod: 1234" så jag gjorde som manualen säger tryckte på onknappen så roboten vaknade. Sen tryckte in 1234. Och tryckte OK. Då blinka triangeln rött. Betyder det fel pinkod? Eller blinkar treangeln för att begränsningskabeln inte är inkopplad än?🤔 händer inget när jag trycker på start. Tänker som novis att den ju borde kunna röra dig nått litet i alla fall även om begränsningskabeln inte är installerad?
Är det kört om pinkoden 1234 är fel? Läste att man kan få reset-hjälp om om man har inköpskvittot. Men kvitto från secoundhandbutiken.. Går det använda?
Spontant så låter det som föregående ägare har ändrat PIN-koden.
Ett kvitto från secondhandbutiken borde duga som bevis tycker jag.

E etompau skrev:
Spontant så låter det som föregående ägare har ändrat PIN-koden.
Ett kvitto från secondhandbutiken borde duga som bevis tycker jag.
Konstigt är att det går att logga in på apparaten med appen med 1234-koden. Men inte riktigt på apparaten

Nu vet inte jag riktigt vad det är för maskin men den grouw 800 jag har där kan man plocka ut minnesbatteriet för att återställa pin koden

nino nino skrev:
Nu vet inte jag riktigt vad det är för maskin men den grouw 800 jag har där kan man plocka ut minnesbatteriet för att återställa pin koden
Oh! Vart sitter minnes batteriet?

nino nino skrev:
[länk]

Kolla från sidan 20 och framåt så borde du hittar, iaf hur det ser ut på m800
Ahaa. Verkar som att det sitter på det stora kretskortet.
Men jag fick kontakt med support. Hon säger att jag behöver installera begränsningskabeln. Det ska lösa problemet menar hon. Så jag får helt enkelt försöka med det först innan jag börjar skruva på maskinen.

Fixarsnigeln Fixarsnigeln skrev:
Ahaa. Verkar som att det sitter på det stora kretskortet.
Men jag fick kontakt med support. Hon säger att jag behöver installera begränsningskabeln. Det ska lösa problemet menar hon. Så jag får helt enkelt försöka med det först innan jag börjar skruva på maskinen.
Lägg ut några meter kabel på garage golvet eller var du är och håller på, behöver ju inte vara så mycket

nino nino skrev:
Lägg ut några meter kabel på garage golvet eller var du är och håller på, behöver ju inte vara så mycket
Om jag klipper en provbit så blir den biten sen antingen värdelös eller så måste jag skaffa en skarvdosa och ska jag skaffa skarvdosa så lär jag bli tvungen att köpa 10-pack, och köper jag 10pack så har jag 9st skarv som ligger nånstans och tar plats sen år efter år 😅 lika bra installera kabeln som den ska så jag bara klipper av så mycket som jag behöver. Sen om det råkar visa sig att roboten är kass och jag behöver köpa en ny så är ju slingan redan färdiglagad och kan pluggas in i den nya roboten laddstation 😄 och jag lär faktiskt köpa en ny om jag inte får fason på denna. För hade gått och tänkt att jag skulle skaffa en robot ett tag innan jag råkade fynda denna hehe

Betalade nästan ingenting för den. 50 spänn på kommunens secoundhand. Såldes så billigt för att de inte kunnat testa den. Så man köper på egen risk och jag kände att jag gärna tar den risken för 50kr.😅 Fräsh och fin och allt utom begränsningskabeln och pinnar ingick och håller batteri utan anmärkning, i alla fall så här långt.

Du kan ta egentligen vad som helst för kabel och testa med, du kan nog till och med bara rulla av nån meter och låta resten ligga hoprullat medans du testar.
Skarvar kommer du nog att få använda ska du se...
Jag har kopplat ihop med wago och det funkar fortfarande efter 3år under jord 🙂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.