Rekommenderar ej att byta ut ett drev, gjorde precis detta och de andra dreven har också tagit skada som inte synts direkt utan när den väl släpps ut igen så hackar den smått och går i en lång cirkel.

Ska se om de går att beställa hela "växellådan" istället.

B brozinic skrev:
Rekommenderar ej att byta ut ett drev, gjorde precis detta och de andra dreven har också tagit skada som inte synts direkt utan när den väl släpps ut igen så hackar den smått och går i en lång cirkel.

Ajdå, tråkigt. Vilka delar va du tvungen att montera bort för att komma till drev/växellådan?

Knäck bort hjulkåpan, ta bort 16mm muttern som håller hjulet på axeln.
Under är en kåpa med 3-4 skruv, under den är hela drivenheten 5-6 skruv, lyft upp enheten, skruva av de två silvriga skruvarna som håller motorn fast på drivenheten, lossa motorn rakt ut, lite motstånd då magneterna håller den fast. Nu har du drivenheten lös, skruva av 4-5 små skruv, dela enheten försiktigt där inne ligger plast massakern 👍

• Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
B brozinic skrev:

Växellådan finns inte som hel del...skroten nästa.

B brozinic skrev:
Växellådan finns inte som hel del...skroten nästa.
Jag har (såklart) 🙌😊

I Ingenjörssnickarn skrev:
Jag har (såklart) 🙌😊
Begagnad?

B brozinic skrev:
Under är en kåpa med 3-4 skruv, under den är hela drivenheten 5-6 skruv, lyft upp enheten, skruva av de två silvriga skruvarna som håller motorn fast på drivenheten, lossa motorn rakt ut, lite motstånd då magneterna håller den fast. Nu har du drivenheten lös, skruva av 4-5 små skruv, dela enheten försiktigt där inne ligger plast massakern 👍
Tack 👍
Ska ge det ett försök.
Fanns delar att köpa från Grouw? Hur låg priset?

M Mikael P Rosenqvist skrev:
Tack 👍
Ska ge det ett försök.
Fanns delar att köpa från Grouw? Hur låg priset?

https://schou.com/en-se/search?opti...q=17936*&type=product,article,page,collection

Dyrt för plastskräpet men vad ska man göra... är den drev rensad så rekommenderar jag INTE att byta ut enstaka drev då de finns bara två stycken att beställa och med största sannolikhet är samtliga skadade.

Jag har (såklart) 🙌😊
menar du att du har en begagnad enhet liggandes? PM vad du vill ha så får jag överväga om de är värt att få liv i skiten igen 😆

Hej @brozinic och @Mikael P Rosenqvist,
Beklagar dröjsmålet men ska kolla vad jag kan släppa sådana för. Bl.a. från inbytesmaskin med trasigt moderkort, bara gått ett par veckor så ser helt ny ut 👍

• Gilla
brozinic
  • Laddar…
B brozinic skrev:
Stort tack för hjälpen. Bytte drivenheten och nu fungerar den som den ska igen. 👍

• Gilla
brozinic
  • Laddar…
Hej @nino, läste om ditt 4Ah-batteri som blivit dåligt. Tyvärr är BMS:n undermålig i det, varpå man får köpa nytt eller helrenovera det med nya celler.

Hej @nino, läste om ditt 4Ah-batteri som blivit dåligt. Tyvärr är BMS:n undermålig i det, varpå man får köpa nytt eller helrenovera det med nya celler.
Verkar ju som det inte finns batterier, så renovering ligger närmast till hands.

Har 3 st så kanske lika bra att köpa celler till alla

nino nino skrev:
Verkar ju som det inte finns batterier, så renovering ligger närmast till hands.

Har 3 st så kanske lika bra att köpa celler till alla
Jag har dem, PM:a 👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.