RoTe
13th Marine 13th Marine skrev:
Du är medveten om att den länken är från 2018?
Vad ska dom göra annat än skrota dom? Köra alla till Afrika?

Från den första länken:

But before they could be repaired or scrapped, the company had to stash them somewhere – leading to the surreal sight of more than 300,000 cars lined up in the Mojave Desert, baking under the Californian sun.

What happened next?​

After months of baking in the desert, Volkswagen began sorting through the cars.
Some were fixed to meet strict U.S. emissions standards and put back on the market — often at hefty discounts.
Others, deemed too expensive or impossible to repair, were stripped for parts or crushed entirely.

RoTe RoTe skrev:
Läs inlägget jag precis skickade.

RoTe
13th Marine 13th Marine skrev:
Läs inlägget jag precis skickade.
Dom alla är ju körda

RoTe RoTe skrev:
Min svärdotter i Ukraina köpte en sådan billigt och hon är inte ensam där om att ha gjort det.
Detta gjordes innan kriget bröt ut på riktigt.
Fin bil som går bra:)

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Dom alla är ju körda
Det jag undrade över i mitt första svar till Tokslut var att det inte verkade stämma att det står 300 000 bilar i öknen där, de är uppenbarligen inte kvar utan omhändertagna på ett eller annat sätt.

RoTe
Ja skeppa till Ukraina vore väl bra där betyder ju inte utsläpp någonting

host Tjernobyl host

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Ointresse av teknik och lathet är huvudorsakerna enligt min hemsnickrade analys.
Brist på vettig plats för arbetet finns även med på min lista. När jag var ung kunde jag åka till GDS-hallen och hoppas jag hade med de verktyg som behövdes för att kunna köra ut därifrån för egen maskin. Inget för mig längre...

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Brist på vettig plats för arbetet finns även med på min lista. När jag var ung kunde jag åka till GDS-hallen och hoppas jag hade med de verktyg som behövdes för att kunna köra ut därifrån för egen maskin. Inget för mig längre...
Jag bytte båda bärarmar och styrled inre yttre på min e60 på en parkering förra året. Sedan bytte jag alla fjädrarna på gatan utanför morsan... Nu har jag en bättre plats i garaget där vi får "utföra lättare underhåll"... Måste ta tag i handbromsen på den nu. Sedan råkade jag köpa en gammal Camaro som behöver massa hjälp, får ta det varligt antar jag för dom flesta grannarna är rika och har nya elbilar... Alla som stannat och pratat med mig när jag fixat med elsystemet på Camaron har varit väldigt trevliga iaf.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jovisst men vill man verkligen kunna sköta om fordon själv så sätter man upp stort garage på kravlistan inför nästa bostadsbyte. Det kravet försvårar tyvärr ytterligare möjligheten att hitta en bostad som uppfyller alla de viktiga kraven. I vårt fall tog det fyra år att hitta ett tillräckligt bra hus då kravlistan var lång. Nu 20 år senare är vi väldigt nöjda med att vi inte prutade på något av de viktiga kraven.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
RoTe
T TommyC skrev:
Jovisst men vill man verkligen kunna sköta om fordon själv så sätter man upp stort garage på kravlistan inför nästa bostadsbyte. Det kravet försvårar tyvärr ytterligare möjligheten att hitta en bostad som uppfyller alla de viktiga kraven. I vårt fall tog det fyra år att hitta ett tillräckligt bra hus då kravlistan var lång. Nu 20 år senare är vi väldigt nöjda med att vi inte prutade på något av de viktiga kraven.
Fast jag tror vi måste se mer mot t.ex Ryssland där man mekar på parkeringen. Det borde normaliseras.

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Sanering av mögel i bil. Alla filtytor i baksäte och baklucka (golvmatta i kupé blir senare) besprutades med Biltemas mögelsanering från båtavdelningen. När det fått verka i några minuter körde jag igång klädseltvättaren med något Oxygen Pro-medel mot lukt och annat, sprutade på, gnuggade runt och sög bort.
Öppen baklucka på en vit bil med en dammsugare och rengöringsutrustning på marken, för sanering av mögel i bilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Resultatet var äckligt att titta på. Men det är väl 25 års skit i burken, trots att det såg ganska rent ut innan så blir det klart synligt resultat.
Behållare med smutsigt vatten från klädseltvätt i bilsanering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En gammal t-shirt fullproppad med 1 kg kiselgelkulor får ligga i bakluckan någon vecka så torkar nog resterna upp. Vi får se, krävs säkert fler behandlingar men det får bli i vår.

RoTe RoTe skrev:
Fast jag tror vi måste se mer mot t.ex Ryssland där man mekar på parkeringen. Det borde normaliseras.
Hos dem , ja.

RoTe
K karlmb skrev:
Hos dem , ja.
Ja jävlar om ryssen kommer hit

• Arg
karlmb
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja jävlar om ryssen kommer hit
Då blir det pisk.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.