1 204 293 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Ok denna gör det utan att torkarna fram är igång , får kolla var man
stänger av. Man behöver nog se mer på menyerna på skärmen och
manövreringen från mittkonsollen också.
Såg detta på ett us forum , de har "lite" rostproblem där också.
stänger av. Man behöver nog se mer på menyerna på skärmen och
manövreringen från mittkonsollen också.
Såg detta på ett us forum , de har "lite" rostproblem där också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Känns som kineserna springer om de andra tillverkarna som precis börjat smaka på 800V
https://www.yangwangauto.com/en/car...BRrZsgO4r_I3S9HESQ_aem_AkqMbS6uypPNBJZgZkEZHQ
Logga in
Skapa konto
Ytterligare en film från Patrick Durham om en olycka med en Tesla som körde av vägen och omedelbart fattade eld och dödade 3 av de 4 i bilen. Ett barn lyckades ta sig ur bilen och överlevde.
Mycket diskussion om de elektriska dörröppnarna på Tesla i filmen samt jämförelse med Mach-E som tydligen har mekaniska dörröppnare (edit: från insidan).
Bränslebilar fattar sällan eld vid en krasch och de exploderar aldrig nämns också i filmen.
Mycket diskussion om de elektriska dörröppnarna på Tesla i filmen samt jämförelse med Mach-E som tydligen har mekaniska dörröppnare (edit: från insidan).
Bränslebilar fattar sällan eld vid en krasch och de exploderar aldrig nämns också i filmen.
Redigerat:
Ofattbart hur man kan konstruera en bil där inte dörrarna går att öppna imifrån om bilen är trasig.T TommyC skrev:Ytterligare en film från Patrick Durham om en olycka med en Tesla som körde av vägen och omedelbart fattade eld och dödade 3 av de 4 i bilen. Ett barn lyckades ta sig ur bilen och överlevde.
[media]
Jag tror jag förstår vad du menar. Samtidigt gäller det väl för alla bilar att om mekanismen för att öppna dörren inifrån är tillräckligt trasig, så går det inte att öppna dörren inifrån...K karlmb skrev:
Jag kanske skulle formulera det som att en bil bör konstrueras så att det är väldigt osannolikt att mekanismen för att öppna dörren inifrån går sönder på ett sätt som medför att dörren inte enkelt och intuitivt går att öppna inifrån.
Kul att fler uppmärksammar detta det är en så idiotisk uppfinning..T TommyC skrev:Ytterligare en film från Patrick Durham om en olycka med en Tesla som körde av vägen och omedelbart fattade eld och dödade 3 av de 4 i bilen. Ett barn lyckades ta sig ur bilen och överlevde.
[media]
Kina har tydligen ifört förbud mot infällda handtag i bilar från 2027, samt att det pågår en utredning mot Tesla i USA..
Allt kan givetvis gå sönder men här är det väl så att den inte är ens konstruerad för att kunna öppnas om inte elektroniken medger det aktivt. Nån inbrottsskyddsfunktion kanske.Alfredo skrev:
Jag tror jag förstår vad du menar. Samtidigt gäller det väl för alla bilar att om mekanismen för att öppna dörren inifrån är tillräckligt trasig, så går det inte att öppna dörren inifrån...
Jag kanske skulle formulera det som att en bil bör konstrueras så att det är väldigt osannolikt att mekanismen för att öppna dörren inifrån går sönder på ett sätt som medför att dörren inte enkelt och intuitivt går att öppna inifrån.
Och ifall en dörr mekaniskt inte funkar så finns det ju flera andra som ytterst osannolikt går sönder samtidigt.
Men jag hörde nu att det finns en nödöppning, bara det att alla inte vet hur den fungerar.
Ska givetvis inte behövas undervisning...
Pratade just med en kille i Sundsvall och berättade att chefen funderar på ID Buzz.Rabbithole skrev:
"Å fy fan, vi har en sån på firman, räkna 10-12 mil på vintern, hälften med släpvagn efter, 30 mil på motorväg i 90, glöm att hålla 120"
"Stockholm-Luleå, 94 mil !!! Du hade fått åka i ett dygn"
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Har för mig EV Database har hyfsat rätt på räckviddssiffrorna:
Dvs om man kör i 110 med värme igång och det är -10 ute så kommer man 26mil.
https://ev-database.org/car/2232/Volkswagen-ID-Buzz-NWB-Pro
ABRP om man sätter in att man vill åka i februari:
Totalt 1h22m laddstopp.
Dvs om man kör i 110 med värme igång och det är -10 ute så kommer man 26mil.
https://ev-database.org/car/2232/Volkswagen-ID-Buzz-NWB-Pro
ABRP om man sätter in att man vill åka i februari:
Totalt 1h22m laddstopp.
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Jag kollade björn nylands 1000km challenge som referens, och interpolerade med din körsträcka.Isakare skrev:
Skulle vara väldigt kul att prova i.o.m att min resa tog nästan exakt 11 timmar.13th Marine skrev:
Då ingick 2 snabba stopp vid vägkanten, en tankning och en avstickare in till centrala Piteå för att proviantera, var ca 10 minuter inne i affären.
Och mitt slutmål var 4 mil före Luleå.
Varför undrar man då, Jo jag var inte ensam på vägen, vägbyggen, epatraktor, bredlasttransporter och en massa folk som inte kan hålla farten uppe, framförallt på 1+2 vägar.
Och med den motvind jag hade de 60 första milen vore det extra intressant, bilen drog på vägen upp 10.7 mot normala 9.2 (nu på hemvägen drog den just 9.2)
Nått helt annat.
Närmar mig hemåt vid 18 tiden, möter en 745a jag lägger märke till, finns ingen stötfångare eller grill, bara 2 strålkastare och en stor intercooler.
Ser strax ett stort rökmoln över vägen vid en korsning, Molnet är så kraftigt att bilarna framför bromsar, väl inne i molnet känner jag lukt av bränt gummi, märkena på asfalten indikerar att nån snurrat typ 10 varv och sen åkte vidare.
Någa hundra meter senare efter en kulle upprepar sig samma sak i nästa korsning.
Nått säger mig att Volvon var inblandad 😉
Närmar mig hemåt vid 18 tiden, möter en 745a jag lägger märke till, finns ingen stötfångare eller grill, bara 2 strålkastare och en stor intercooler.
Ser strax ett stort rökmoln över vägen vid en korsning, Molnet är så kraftigt att bilarna framför bromsar, väl inne i molnet känner jag lukt av bränt gummi, märkena på asfalten indikerar att nån snurrat typ 10 varv och sen åkte vidare.
Någa hundra meter senare efter en kulle upprepar sig samma sak i nästa korsning.
Nått säger mig att Volvon var inblandad 😉
Man kan oavsett hålla med om att elbil är generellt problematiskt för de i Isakare's sits.13th Marine skrev:
Nu vet jag inte hur ofta han tar den där 100 mils mardrömsresan, är det typ en gång om året är det kanske ingen större grej, men om den resan sker några tiotals gånger per år så skulle jag också ruttna på några timmar extra för laddstopp vid varje resa.
Det finns någon enstaka procent som använder bil på ett sådant sätt att elbil i dagens utförande blir rejält svårt. Vi gör oss bara dumma om vi inte visar att vi kan förstå detta.