Karl webmaster Johansson Karl webmaster Johansson skrev:
Vilket är egentligen bästa köpvalet för en Toyota Avensis ca årsmodell 2008 - 2010? Bensinare eller diesel? Hade tänkt mig en 2.0 motor. Har ett svagt minne av att Toyota stoppade BMW-dieslar under motorhuven under vissa årsmodeller av Avensisen som de hade väldiga problem med. Något i den här stilen hade jag tänkt mig med en prislapp på ca 50K kronor, kanske något över om det är en rejäl lågmilare.

[länk]

Några tips och varningar på kända fel jag bör se upp med när det gäller Avensis med dessa årgångar?
Tror BMWs diesel kom senare i sista årsmodellerna innan Toyota la ner med diesel.
Men är inte säker.

Vilket är egentligen bästa köpvalet för en Toyota Avensis ca årsmodell 2008 - 2010? Bensinare eller diesel? Hade tänkt mig en 2.0 motor. Har ett svagt minne av att Toyota stoppade BMW-dieslar under motorhuven under vissa årsmodeller av Avensisen som de hade väldiga problem med. Något i den här stilen hade jag tänkt mig med en prislapp på ca 50K kronor, kanske något över om det är en rejäl lågmilare.

[länk]

Några tips och varningar på kända fel jag bör se upp med när det gäller Avensis med dessa årgångar?
Jag skulle iväg å kika på en Avensis diesel, den hade gått 48.000 mil. Den blev såld direkt tyvär och inte till någon som exporterade utan tror den är kvar i byn.
Minns tyvärr inte årsmodell, men borde varit i spannet du skrivit

[länk]

Bensinaren är nog att föredra, helt sjukt okomplicerat dödstråkig och oerhört tillförlitlig. Bensinaren är dessutom tystgående

Inte så mycket om bilen men framfart och konsekvens.

I dag fick jag en bit för att jag körde mot rött.
Inte mycket att diskutera kanske, jag såg inte det sk rödljuset..

Böterna är 30000 tsz, 115 kronor.

Det riktigt roliga är att enligt det officiella systemet GePg
Startsida för en betalningsapp med alternativ för verifiering, betalning och tjänster som vatten, polis, parkering, markerade med ikoner och text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

för att betala statliga avgifter har jag 50 år på mig att betala, 21 sept 2075 är deadline😆

Bild av en digital faktura från Tanzania Police Force för trafikbrott, belopp TZS 30,000, med betalningsdeadline 21 september 2075.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Jag har tagit fram mitt sovande projekt ur dvalan, håller på att skruva ihop inredningen och torka bort ytligt mögel.
Besiktning imorgon, första sedan 2019. måste fixa airbag-felet innan dess. Trasig kabel i förardörren eller trasigt styrdon, vi får se.
Bilinteriör med svarta lädersäten som visar tecken på ytligt mögel.
Skapa konto

• Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
F
A AndersS skrev:
Eller så blåser du rakt in i bilen framför om du "glömmer att köra om" utan adaptiv farthållare.😂
Då ska man nog inte köra bil överhuvudtaget!

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Då ska man nog inte köra bil överhuvudtaget!
Tja, den adaptiva klarar det. 😉
Det var inte jag som tyckte att den vanliga farthållaren var bra, för den kör på tills det tar stopp...

pjgb pjgb skrev:
Jag har tagit fram mitt sovande projekt ur dvalan, håller på att skruva ihop inredningen och torka bort ytligt mögel.
Besiktning imorgon, första sedan 2019. måste fixa airbag-felet innan dess. Trasig kabel i förardörren eller trasigt styrdon, vi får se.
[bild]
Saab 9-3 Aero i den första generationen hade den skinnklädseln som standardutrustning. Den fanns som tillval till övriga. Varför har den möglat?

T TommyC skrev:
Saab 9-3 Aero i den första generationen hade den skinnklädseln som standardutrustning. Den fanns som tillval till övriga. Varför har den möglat?
Aero coupe -00. Den har stått i en lada sedan… 2017 var det tydligen, inte 2019.

Var rädd om den. Det finns inte många kvar i bra skick. Jag har också en sån i hyfsat skick men utan mögel.

Det var bara ytligt, inget som växt in i skinnet. Allt är borttorkat nu. Mögel finns ju överallt.
Den är i bra skick, startade på en gång och ska få lite kärlek under hösten.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
ClasseClas
pjgb pjgb skrev:
Det var bara ytligt, inget som växt in i skinnet. Allt är borttorkat nu. Mögel finns ju överallt.
Den är i bra skick, startade på en gång och ska få lite kärlek under hösten.
Tipsar om att skaffa en fuktslukare. Den här är prisvärd jämfört med andra och har samma/liknande innehåll.

https://www.öob.se/djur/katt/kattlador--kattsand/kattsand-sjobogardens-crystal-clean-4003149/
Förpackning för Sjöbogårdens Crystal Clean Premium Cat Litter, 7 liter, med bild på en vit katt och information om hög absorptionsförmåga och antibakteriella egenskaper.
Skapa konto

Fyll några långstrumpor (dubbla) eller kuddvar och lägg ut i bilen på lämpliga ställen där kondens bildas, tex vid vindrutan på instrumentbrädan.

• Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
Långresa i motvind.
40 av 90 mil avverkade, det blåser satan snett framifrån.
Bilen har dragit 1,5 dl mer diesel per mil än normalt på långresa.
Får mig att tänka på att chefens dröm är att vi ska åka ID Buzz nu när bilarna ska bytas ut.
Hur lång tid tar 90 mil i motvind i en BUZZ ??

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Med 290 hk på bakhjulen så lär det gå rätt fort med en Buzz)

I InsidersUnited skrev:
Med 290 hk på bakhjulen så lär det gå rätt fort med en Buzz)
Tänkte inte på det, har ju bara 170 på framhjulen nu 😉

• Haha
InsidersUnited
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.