1 108 165 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Tror BMWs diesel kom senare i sista årsmodellerna innan Toyota la ner med diesel.Karl webmaster Johansson skrev:
Vilket är egentligen bästa köpvalet för en Toyota Avensis ca årsmodell 2008 - 2010? Bensinare eller diesel? Hade tänkt mig en 2.0 motor. Har ett svagt minne av att Toyota stoppade BMW-dieslar under motorhuven under vissa årsmodeller av Avensisen som de hade väldiga problem med. Något i den här stilen hade jag tänkt mig med en prislapp på ca 50K kronor, kanske något över om det är en rejäl lågmilare.
[länk]
Några tips och varningar på kända fel jag bör se upp med när det gäller Avensis med dessa årgångar?
Men är inte säker.
Jag skulle iväg å kika på en Avensis diesel, den hade gått 48.000 mil. Den blev såld direkt tyvär och inte till någon som exporterade utan tror den är kvar i byn.Karl webmaster Johansson skrev:
Vilket är egentligen bästa köpvalet för en Toyota Avensis ca årsmodell 2008 - 2010? Bensinare eller diesel? Hade tänkt mig en 2.0 motor. Har ett svagt minne av att Toyota stoppade BMW-dieslar under motorhuven under vissa årsmodeller av Avensisen som de hade väldiga problem med. Något i den här stilen hade jag tänkt mig med en prislapp på ca 50K kronor, kanske något över om det är en rejäl lågmilare.
[länk]
Några tips och varningar på kända fel jag bör se upp med när det gäller Avensis med dessa årgångar?
Minns tyvärr inte årsmodell, men borde varit i spannet du skrivit
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 963 inlägg
Bensinaren är nog att föredra, helt sjukt okomplicerat dödstråkig och oerhört tillförlitlig. Bensinaren är dessutom tystgåendeKarl webmaster Johansson skrev:
[länk]
Inte så mycket om bilen men framfart och konsekvens.
I dag fick jag en bit för att jag körde mot rött.
Inte mycket att diskutera kanske, jag såg inte det sk rödljuset..
Böterna är 30000 tsz, 115 kronor.
Det riktigt roliga är att enligt det officiella systemet GePg
för att betala statliga avgifter har jag 50 år på mig att betala, 21 sept 2075 är deadline😆
I dag fick jag en bit för att jag körde mot rött.
Inte mycket att diskutera kanske, jag såg inte det sk rödljuset..
Böterna är 30000 tsz, 115 kronor.
Det riktigt roliga är att enligt det officiella systemet GePg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
för att betala statliga avgifter har jag 50 år på mig att betala, 21 sept 2075 är deadline😆
Logga in
Skapa konto
Jag har tagit fram mitt sovande projekt ur dvalan, håller på att skruva ihop inredningen och torka bort ytligt mögel.
Besiktning imorgon, första sedan 2019. måste fixa airbag-felet innan dess. Trasig kabel i förardörren eller trasigt styrdon, vi får se.
Besiktning imorgon, första sedan 2019. måste fixa airbag-felet innan dess. Trasig kabel i förardörren eller trasigt styrdon, vi får se.
Logga in
Skapa konto
Saab 9-3 Aero i den första generationen hade den skinnklädseln som standardutrustning. Den fanns som tillval till övriga. Varför har den möglat?pjgb skrev:
Tipsar om att skaffa en fuktslukare. Den här är prisvärd jämfört med andra och har samma/liknande innehåll.pjgb skrev:
https://www.öob.se/djur/katt/kattlador--kattsand/kattsand-sjobogardens-crystal-clean-4003149/
Logga in
Skapa konto
Fyll några långstrumpor (dubbla) eller kuddvar och lägg ut i bilen på lämpliga ställen där kondens bildas, tex vid vindrutan på instrumentbrädan.
Långresa i motvind.
40 av 90 mil avverkade, det blåser satan snett framifrån.
Bilen har dragit 1,5 dl mer diesel per mil än normalt på långresa.
Får mig att tänka på att chefens dröm är att vi ska åka ID Buzz nu när bilarna ska bytas ut.
Hur lång tid tar 90 mil i motvind i en BUZZ ??
40 av 90 mil avverkade, det blåser satan snett framifrån.
Bilen har dragit 1,5 dl mer diesel per mil än normalt på långresa.
Får mig att tänka på att chefens dröm är att vi ska åka ID Buzz nu när bilarna ska bytas ut.
Hur lång tid tar 90 mil i motvind i en BUZZ ??
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Med 290 hk på bakhjulen så lär det gå rätt fort med en Buzz)