Nu ska du inte gå och anta en massa saker

• Gilla
  • Älska
jawen och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Nu ska du inte gå och anta en massa saker
svarade du på det jag skrev?

JA!

Ja hur menar du då? Jag antar inget? Jag har iallafall jobbat med plåt och lack i flera år tidigare och jag skulle inte göra så där som sagt. Det är ju lättare att slipa av hela ytan och grunda och sen spackla de ev småskador som är än att spackla upp varenda liten fördjupning du gjort med rondell.

Jag tyckte jag skrev jag skulle sanda ner hela ytan tidigare men kanske jag inbillar mig. Jag tycker nu det ärt lättast att göra såhär först, då får man använda färgen, eller avsaknad av, så man ser vart man bör fokusera åtgärderna först.

Jag uppfattade saken bara som att du skulle matta ner den befintliga färgen. Därför poängterade jag saken men det bästa kanske är att ingen kommenterar det du gör? Det blir alltid en massa tråkiga kommentarer om "det inte passar dig"...

Jag tolkade inlägget som om det var skrivet i humoristisk ton och tyckte det var ganska kul…! Men fint blir det nog oavsett metod.

Dök upp några klipp på BTCC från 90 talet, fan vad jag saknar det och STCC
Rolig racing i många olika vanliga bilar, många karaktärer till förare. Utgången var sällan självklar, regnade det var nån framhjulsdriven som vann, BMW var med o krigade i toppen om det var tort.

• Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Såg Rydell i sin Volvo på Brands Hatch, enda loppet han vann den säsongen 😀
Minns inte vilket år men jag var väl 10-11 nåt sånt.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Såg Rydell i sin Volvo på Brands Hatch, enda loppet han vann den säsongen 😀
Minns inte vilket år men jag var väl 10-11 nåt sånt.
Jag var på Knutstorp flera gånger o kollade, då körde de hoj oxå, vi hade en släkting som körde. Alltid kul upplevelse, men ska jag vara ärlig är racing mest spännande på TV.

galento
Isakare Isakare skrev:
men ska jag vara ärlig är racing mest spännande på TV.
Njaaa , speedway och backtävlingar är nog roligare live 😀

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
galento galento skrev:
Njaaa , speedway och backtävlingar är nog roligare live 😀
Jo, där man se hela banan är ju skojigt.

Vilket är egentligen bästa köpvalet för en Toyota Avensis ca årsmodell 2008 - 2010? Bensinare eller diesel? Hade tänkt mig en 2.0 motor. Har ett svagt minne av att Toyota stoppade BMW-dieslar under motorhuven under vissa årsmodeller av Avensisen som de hade väldiga problem med. Något i den här stilen hade jag tänkt mig med en prislapp på ca 50K kronor, kanske något över om det är en rejäl lågmilare.

https://www.karl-webmaster-johansson.top/2009-toyota-avensis-kombi.html

Några tips och varningar på kända fel jag bör se upp med när det gäller Avensis med dessa årgångar?

Vi brukade titta på speedway en del när vi var unga men ganska tröttnade fort efter ett par besök i början av säsongen. Det var oftast den som tog starten som vann. Inte mycket att se. Väldigt sällan någon omkörtning. Är det likadant idag? När någon körde in i planket och dog slutade vi helt att besöka den banan.

Backtävlingar verkar roligare men det har jag bara sett på youtube.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.