Vet inte om jag berättat detta tidigare, men grannen frågade på Toyota vad en dragkrok skulle kosta till sin kombi (vet inte om de heter Camry längre, men Hybrid iaf.) Han fick pris på 25.000kr eller liknande och hörde med obunden verkstad som tog hälften. Bokat och monterat besiktade han den senare och åkte på patrull, den hybriden fick inte ha dragkork... Så antingen svetsa på en mutter på kulan för att förhindra användning eller ta av den...

• Wow
  • Haha
  • Ledsen
Isakare och 3 till
  • Laddar…
Fixar extraljusen till Volvon, de var fast installerade förut, nu fixar jag med super seal kopplingar
Super seal kopplingar för extraljusinstallation på Volvobil med röda och svarta kablar synliga framför fordonets kylare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har styvat upp fästplattan också genom att förstärka hörnen:
Extraljus med super seal kopplingar monterat på Volvo, fäst vid en förstärkt platta; synliga kablar och bultar i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Den står inne i verkstan nu och ska upp på fyra pallbockar. Har nya bussningar till bakaxeln och nya handbromsskor. Förstår dock inte varför de har trumbromsar som handbroms, varför inte bara nyttja den vanliga skivbromsen.

• Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
Hmm, kanske ska titta på på sådana kontakter. Har en gammal Miata med extra led-drl i "gapet". Fick nedslag på beiktningen för placeringen (efter 25 år ... ) Gillar looken så ska vara enkelt att ta av varannat år.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Fixar extraljusen till Volvon, de var fast installerade förut, nu fixar jag med super seal kopplingar
[bild]

Jag har styvat upp fästplattan också genom att förstärka hörnen:
[bild]

Den står inne i verkstan nu och ska upp på fyra pallbockar. Har nya bussningar till bakaxeln och nya handbromsskor. Förstår dock inte varför de har trumbromsar som handbroms, varför inte bara nyttja den vanliga skivbromsen.
Helt separata bromssystem är säkrare.

galento
Isakare Isakare skrev:
Det är inget fel på M54 heller.
Ok det blev en BMW 525i -05 med M54 och aut idag och frugan var lyrisk 😀 20 år gammal så lite skavanker var det men motor och låda funkade bra och en skön bil att åka i .

• Gilla
  • Älska
Festlund och 5 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ok det blev en BMW 525i -05 med M54 och aut idag och frugan var lyrisk 😀 20 år gammal så lite skavanker var det men motor och låda funkade bra och en skön bil att åka i .
Då håller vi tummarna att den fortsätter att funka bra.
Har själv haft en 530 -02 (M54) den drällde ingen olja trots 20" mil.
Alla senare BMW jag haft har drällt olja mer eller mindre, alla packningar i motorn är av gummi som blir stenhårt med tiden, och således slutar täta.

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Ja vi får se hur den funkar , denna har gått 34k mil men motorn går tyst . Ska vara
servad men kommer ändå att gör ett olja / filterbyte så man är säker på att den har
fräsch olja i motorn. Sen får man kolla detta med oljan automatlådan.

Man har ju hört detta med oljeförbrukningen så det får man ha lite koll på.
Motorvärmare och kupéuttag får väl ordnas också.

Jag har påbörjat en "Hover" - konvertering av Volvon, tekniken har ju funnits i 10 år nu så börjar ju bli dags att fixa.

Volvo upphissad med pallbockar i garage för hover-konvertering, sedd underifrån.
Skapa konto

• Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
galento
Såg att man byter tråget med inbyggt filter i BMW autlåda 😮

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
galento galento skrev:
Såg att man byter tråget med inbyggt filter i BMW autlåda 😮

[media]
Är väl inget direkt speciellt? Gör väl filtret lite dyrare kanske men ändå inte dyrt för vad det är.

RoTe RoTe skrev:
Är väl inget direkt speciellt? Gör väl filtret lite dyrare kanske men ändå inte dyrt för vad det är.
När jag handlade min RAM för 7-8år sedan kostade Mopar plasttråg med filter i(8hp70 ZF låda) runt 8.000kr på Hansen 😅

• Wow
Festlund och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
När jag handlade min RAM för 7-8år sedan kostade Mopar plasttråg med filter i(8hp70 ZF låda) runt 8.000kr på Hansen 😅
Allt har en tendens att ha en nolla extra (ungefär) på Hansen... Jag handlar uteslutande på Amazon/Ebay till min jänk.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Kryp under och kolla vade det är för låda.
BMW hade GM lådor på vissa bilar i den här tidseran.
Det står ZF el GM på skylten.

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
RoTe RoTe skrev:
Nä kanske är vanligt på nyare bilar 😎 man är väl fast i de gamla plåttrågen. Får kolla om det är en zf eller gmlåda.

Någon som har tips på en sats för att byta hjullager? 78mm eller en billig press kan ju också funka

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.