1 203 402 läst ·
17 139 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Vet inte om jag berättat detta tidigare, men grannen frågade på Toyota vad en dragkrok skulle kosta till sin kombi (vet inte om de heter Camry längre, men Hybrid iaf.) Han fick pris på 25.000kr eller liknande och hörde med obunden verkstad som tog hälften. Bokat och monterat besiktade han den senare och åkte på patrull, den hybriden fick inte ha dragkork... Så antingen svetsa på en mutter på kulan för att förhindra användning eller ta av den...
Fixar extraljusen till Volvon, de var fast installerade förut, nu fixar jag med super seal kopplingar
Jag har styvat upp fästplattan också genom att förstärka hörnen:
Den står inne i verkstan nu och ska upp på fyra pallbockar. Har nya bussningar till bakaxeln och nya handbromsskor. Förstår dock inte varför de har trumbromsar som handbroms, varför inte bara nyttja den vanliga skivbromsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den står inne i verkstan nu och ska upp på fyra pallbockar. Har nya bussningar till bakaxeln och nya handbromsskor. Förstår dock inte varför de har trumbromsar som handbroms, varför inte bara nyttja den vanliga skivbromsen.
Hmm, kanske ska titta på på sådana kontakter. Har en gammal Miata med extra led-drl i "gapet". Fick nedslag på beiktningen för placeringen (efter 25 år ... ) Gillar looken så ska vara enkelt att ta av varannat år.
Helt separata bromssystem är säkrare.DennisCA skrev:
Fixar extraljusen till Volvon, de var fast installerade förut, nu fixar jag med super seal kopplingar
[bild]
[bild]
Då håller vi tummarna att den fortsätter att funka bra.galento skrev:
Har själv haft en 530 -02 (M54) den drällde ingen olja trots 20" mil.
Alla senare BMW jag haft har drällt olja mer eller mindre, alla packningar i motorn är av gummi som blir stenhårt med tiden, och således slutar täta.
Ja vi får se hur den funkar , denna har gått 34k mil men motorn går tyst . Ska vara
servad men kommer ändå att gör ett olja / filterbyte så man är säker på att den har
fräsch olja i motorn. Sen får man kolla detta med oljan automatlådan.
Man har ju hört detta med oljeförbrukningen så det får man ha lite koll på.
Motorvärmare och kupéuttag får väl ordnas också.
servad men kommer ändå att gör ett olja / filterbyte så man är säker på att den har
fräsch olja i motorn. Sen får man kolla detta med oljan automatlådan.
Man har ju hört detta med oljeförbrukningen så det får man ha lite koll på.
Motorvärmare och kupéuttag får väl ordnas också.