1 202 712 läst ·
17 129 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
KÖRA bil är ett av mitt livs stora intresse, ju mer utmanande, desto bättre.
ÅKA bil är bland det tråkigaste jag vet.
Alltså, jag vill inte ha en bil som kör åt mig, då kan jag lika gärna ta bussen.
Men det å sin sida blir lite moment 22, för jag åker inte buss, det slutade jag med 10e oktober 1981.
Sätta mig bakom ratten o köra är lika kul idag som som då för snart 44 år sen.
Diagnos ?? Jo, det har jag säkert.
Alltså, jag vill inte ha en bil som kör åt mig, då kan jag lika gärna ta bussen.
Men det å sin sida blir lite moment 22, för jag åker inte buss, det slutade jag med 10e oktober 1981.
Har kört mycket bil genom åren från 70-tal, både i arbetet och även tävlat med sådana, under 80-talet även med motorcykel när biltävlandet var avslutat.Isakare skrev:
KÖRA bil är ett av mitt livs stora intresse, ju mer utmanande, desto bättre.
Men idag är det bara ett transportmedel, det ska vara bekvämt.😀
Bilar med nya funktioner är inte som att åka buss, det är bara att inte nyttja dem när man inte vill.😉 Så koppla bort antispinn/sladd och låt fyrhjulsdriften jobba på en grusväg.
Den här bilen har jag ägt en gång i tiden, men är fotat betydligt senare med annan ägare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Vilken jäkla smäll, som Harry hade sagt.
Kollar runt lite på olyckan som var idag, en Porsche som frontade med en buss på Värmdövägen.
Hittade en bild på Flashback, tidig bild där bussen inte tagit eld än, men som visar att det gått riktigt fort.
Första länkade bilden i Inlägg #265 i tråden om olyckan.
Dåliga minnen kommer upp då 2 vänner dog i en liknande olycka på 80 talet, då klarade sig busschauffören fysiskt, fronten av bilen gick in under chaufförens golv, de satt högre upp i bussar på den tiden, bilens bakdel låg 50 meter ut på en åker, en Volvo 264.
Kollar runt lite på olyckan som var idag, en Porsche som frontade med en buss på Värmdövägen.
Hittade en bild på Flashback, tidig bild där bussen inte tagit eld än, men som visar att det gått riktigt fort.
Dåliga minnen kommer upp då 2 vänner dog i en liknande olycka på 80 talet, då klarade sig busschauffören fysiskt, fronten av bilen gick in under chaufförens golv, de satt högre upp i bussar på den tiden, bilens bakdel låg 50 meter ut på en åker, en Volvo 264.
Föräldrarnas Ford KA började låta som en rallybil i veckan, tyvärr verkar det inte påverkat antalet hästar.
Men tror jag lyckades lokalisera "felet" hit:
Verkar benämnas "flexrör".
Någon här som vet vilken modell det ska vara till en Ford KA (RU8) från 2010?
Men tror jag lyckades lokalisera "felet" hit:
Logga in
Skapa konto
Verkar benämnas "flexrör".
Logga in
Skapa konto
Någon här som vet vilken modell det ska vara till en Ford KA (RU8) från 2010?
Helt sinnessjukt hur det kan vara lagligt för gasbussar att "fackla av" gasen åt sidan! Tänk om det hade stått något känsligt bredvid när den började ventilera gas!Isakare skrev:
Vilken jäkla smäll, som Harry hade sagt.
Du mäter dimensionen på röret och sedan längden på flexbiten och köper en universal och svetsar dit.Lexington skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Har du tillgång till svets så funkar det med en universal.. dock brukar ju resten av avgassystemet vara slut ungefär samtidigt, och du måste ändå plocka ner allt för att svetsa, så det brukar vara enklare att byta hela främre röret....Lexington skrev: