1 204 239 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Hade en deVille från -64, den hade lampor i små hus på skärmarna... Rätt smidigt..Tokslut skrev:
Hade den lampor eller optic?Dan_Johansson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utomhus bio / drive in bio är nått som skulle få mig att "gå" på bio igen. Sist jag var i en biograf var 2002 tror jag :O Bioljud och storbildstv fick mig att stanna hemma.
Det tokiga är väl att de svala sommanätterna är ju inte helt optimala för ändamålet
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Bara vanliga små lampor...Tokslut skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Vi bor lite väl långt från varandra men du får gärna (lång-)låna, min Tech 2 om du har vägarna förbi Stockholm, har inga Saabar längre och har kvar den mest som service till de två vänner jag gett bort mina 9-5: or till. Men som sagt, via STCS går det nog att hitta betydligt närmre…Dan_Johansson skrev:
/U
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Kollade "hygglo" och det fanns ingen där.. helst hade man ju velat ha med nån som vet hur man gör också.. har tyvärr sällan ärenden till Stockholm längre... Men tack för erbjudandet!ullberg skrev:
Kanske dum fråga men vad är det för skillnad på t.ex bm6 och bm200, är det ett mått på nåt eller bara namn på kretsen?Patrik440 skrev:
Funderar på att skaffa en till kommande bilen då det verkar som att VW fortfarande inte fått till det här med 12v på elbilarna..
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det är snarare denna karta du borde använda - trodde den var kopplad till / gjord av stcs/forumet men kanske är fristående från klubbenDan_Johansson skrev:
https://www.google.com/maps/d/viewe...k&ll=62.282028658937186,17.38808749999997&z=5
/U
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Sulfateringen börjar smyga igång redan strax under 12,5v så pass på där med din Crown Vic 
P71, P73 eller P74?
P71, P73 eller P74?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Jahapp, jag kunde inte hålla mig, så jag svängde förbi Biltema och köpte en vevaxelgivare...
Äntligen någon som tar tag i problemet.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/volkswagen-stams-for-farliga-rattknappar/
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/volkswagen-stams-for-farliga-rattknappar/
Har ett litet mysko problem på Lexusen.
Förra ägaren hade låtit Speedy montera nya skivor och klossar fram innan jag köpte bilen, bromsarna skrapade lite lätt när jag provkörde bilen, men den hade ju stått stilla länge då.
Nu snart 2 år senare skrapar de fortfarande, och det är fram.
Jag har givetvis haft isär och kollat, men allt är som det ska.
Det är inte specat vilket märke de använt, men det måste ju vara nån egenskap hos klossar eller skivor som gör ljudet.
Skivorna kostade 1.288:- st, så det bör ju inte vara nått allt för billigt skräp, eller så har de ett fett påslag på 299 kronors skivor från Kina.
Å andra sidan, jag har monterat många billiga skivor på alla möjliga bilar, utan att de skrapat.
Förra ägaren hade låtit Speedy montera nya skivor och klossar fram innan jag köpte bilen, bromsarna skrapade lite lätt när jag provkörde bilen, men den hade ju stått stilla länge då.
Det är inte specat vilket märke de använt, men det måste ju vara nån egenskap hos klossar eller skivor som gör ljudet.
Skivorna kostade 1.288:- st, så det bör ju inte vara nått allt för billigt skräp, eller så har de ett fett påslag på 299 kronors skivor från Kina.
Å andra sidan, jag har monterat många billiga skivor på alla möjliga bilar, utan att de skrapat.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Ja, det ska inte skrapa iallafall. Jag satte bosch skivor runt om på min och det funkade bra.Isakare skrev:
Har ett litet mysko problem på Lexusen.
Skrap är väl bara att plocka isär och kolla