Tokslut Tokslut skrev:
Cadillac har "Tally Light" ute på skärmarna, men det är fiberoptiska kablar från strålkastarna för verifiering att det fungerar som det ska mer än att visa att du blinkar/har ljuset på, kom 1971 tror jag
Hade en deVille från -64, den hade lampor i små hus på skärmarna... Rätt smidigt..

• Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hade en deVille från -64, den hade lampor i små hus på skärmarna... Rätt smidigt..
Hade den lampor eller optic?

Hand håller en liten lampa som lyser bredvid en grön enhet med knappar på ett bord med röda märken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utomhus bio / drive in bio är nått som skulle få mig att "gå" på bio igen. Sist jag var i en biograf var 2002 tror jag :O Bioljud och storbildstv fick mig att stanna hemma.

Det tokiga är väl att de svala sommanätterna är ju inte helt optimala för ändamålet
Bilar parkerade framför en stor bioduk utomhus i en drive-in-bio på kvällen.

Redigerat:
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Hade den lampor eller optic?

[bild]

Utomhus bio / drive in bio är nått som skulle få mig att "gå" på bio igen. Sist jag var i en biograf var 2002 tror jag :O Bioljus och storbildstv fick mig att stanna hemma.

Det tokiga är väl att de svala sommanätterna är ju inte helt optimala för ändamålet
[bild]
Bara vanliga små lampor...

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Tja, hade jag ett tvåvåningshus hade jag nog kunnat se fabriken i Trollhättan från taket.. 😄

Kanske ska testa det först.. skulle behöva en scanner till resten av bilparken dock....
Vi bor lite väl långt från varandra men du får gärna (lång-)låna, min Tech 2 om du har vägarna förbi Stockholm, har inga Saabar längre och har kvar den mest som service till de två vänner jag gett bort mina 9-5: or till. Men som sagt, via STCS går det nog att hitta betydligt närmre…

/U

ullberg ullberg skrev:
Vi bor lite väl långt från varandra men du får gärna (lång-)låna, min Tech 2 om du har vägarna förbi Stockholm, har inga Saabar längre och har kvar den mest som service till de två vänner jag gett bort mina 9-5: or till. Men som sagt, via STCS går det nog att hitta betydligt närmre…

/U
Kollade "hygglo" och det fanns ingen där.. helst hade man ju velat ha med nån som vet hur man gör också.. har tyvärr sällan ärenden till Stockholm längre... Men tack för erbjudandet!

Storsockret
Patrik440 Patrik440 skrev:
Fick monterat en liten bm6 batterimonitor häromdagen också.
Kanske dum fråga men vad är det för skillnad på t.ex bm6 och bm200, är det ett mått på nåt eller bara namn på kretsen?

Funderar på att skaffa en till kommande bilen då det verkar som att VW fortfarande inte fått till det här med 12v på elbilarna..

ullberg
Kollade "hygglo" och det fanns ingen där.. helst hade man ju velat ha med nån som vet hur man gör också.. har tyvärr sällan ärenden till Stockholm längre... Men tack för erbjudandet!
Det är snarare denna karta du borde använda - trodde den var kopplad till / gjord av stcs/forumet men kanske är fristående från klubben
https://www.google.com/maps/d/viewe...k&ll=62.282028658937186,17.38808749999997&z=5

/U

• Gilla
  • Wow
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Det är snarare denna karta du borde använda - trodde den var kopplad till / gjord av stcs/forumet men kanske är fristående från klubben
[länk]

/U
Bra karta, men lite tunt häromkring.. 🤔

Patrik440
Storsockret Storsockret skrev:
vad är det för skillnad på t.ex bm6 och bm200, är det ett mått på nåt eller bara namn på kretsen?
Vet inte riktigt vad skillnaden är faktiskt. 🤔

Trillade över någon annons med bm6 och beställde en å sedan har jag köpte några till i omgångar så nu har jag 4st igång iaf
Bilden visar batteristatus för fyra fordonsmodeller, där två är på 100% och två är under, med angiven temperatur och spänning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Sulfateringen börjar smyga igång redan strax under 12,5v så pass på där med din Crown Vic ;)
P71, P73 eller P74?

Jahapp, jag kunde inte hålla mig, så jag svängde förbi Biltema och köpte en vevaxelgivare...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Stefan Bengtsson och 10 till
  • Laddar…
Har ett litet mysko problem på Lexusen.
Förra ägaren hade låtit Speedy montera nya skivor och klossar fram innan jag köpte bilen, bromsarna skrapade lite lätt när jag provkörde bilen, men den hade ju stått stilla länge då.
Nu snart 2 år senare skrapar de fortfarande, och det är fram.
Jag har givetvis haft isär och kollat, men allt är som det ska.
Det är inte specat vilket märke de använt, men det måste ju vara nån egenskap hos klossar eller skivor som gör ljudet.
Skivorna kostade 1.288:- st, så det bör ju inte vara nått allt för billigt skräp, eller så har de ett fett påslag på 299 kronors skivor från Kina.
Å andra sidan, jag har monterat många billiga skivor på alla möjliga bilar, utan att de skrapat.

@Isakare du vet ju vad du pysslar med och jag vet inte hur konstruktionen är på Lexus men om klossarna är flytande antar att du kollat att det inte är rost och skit på glidytorna i oket, att de kan röra sig fritt alltså.

Isakare Isakare skrev:
Har ett litet mysko problem på Lexusen.
Förra ägaren hade låtit Speedy montera nya skivor och klossar fram innan jag köpte bilen, bromsarna skrapade lite lätt när jag provkörde bilen, men den hade ju stått stilla länge då.
Nu snart 2 år senare skrapar de fortfarande, och det är fram.
Jag har givetvis haft isär och kollat, men allt är som det ska.
Det är inte specat vilket märke de använt, men det måste ju vara nån egenskap hos klossar eller skivor som gör ljudet.
Skivorna kostade 1.288:- st, så det bör ju inte vara nått allt för billigt skräp, eller så har de ett fett påslag på 299 kronors skivor från Kina.
Å andra sidan, jag har monterat många billiga skivor på alla möjliga bilar, utan att de skrapat.
Ja, det ska inte skrapa iallafall. Jag satte bosch skivor runt om på min och det funkade bra.

Skrap är väl bara att plocka isär och kolla

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.