1 108 137 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Att det inte står vilken sida det handlar om är faktiskt Stellox fel...........Av nån anledning har det fallit bort på just vänster dämpare. På deras höger så står det höger. Sån här information kommer från databaser och i just fallet med aeromotors så krävs det kanske lite mer kunskap än på andra sidor. Inget regnummer sök och det ligger helt på köparen att hitta rätt del. Kan hålla med om att supporten är lite trälig och stel men ja de har ju inte gjort nå fel på det viset. Samma köp på Trodo hade nog medfört att de kollat med kund om beställningen stämmer. Men de är å andra sidan mycket dyrare numera........N Niq skrev:
Har haft många bilar där stötdämpare original varit höger/vänster men eftermarknads delar varit samma.
Skillnaden har varit nått fäste där det på eftermarknads sakerna sitter 2 fästen eller att man kunnat använda fästet åt båda hållen.
Kan bara minnas en bil där det varit specifikt höger/vänster, då var det fjäder tallriken som inte satt symmetriskt.
Skillnaden har varit nått fäste där det på eftermarknads sakerna sitter 2 fästen eller att man kunnat använda fästet åt båda hållen.
Kan bara minnas en bil där det varit specifikt höger/vänster, då var det fjäder tallriken som inte satt symmetriskt.
Jag anser ju att företaget som säljer ansvarar för den information dom skriver på sin hemsida.S Stefan1972 skrev:Att det inte står vilken sida det handlar om är faktiskt Stellox fel...........Av nån anledning har det fallit bort på just vänster dämpare. På deras höger så står det höger. Sån här information kommer från databaser och i just fallet med aeromotors så krävs det kanske lite mer kunskap än på andra sidor. Inget regnummer sök och det ligger helt på köparen att hitta rätt del. Kan hålla med om att supporten är lite trälig och stel men ja de har ju inte gjort nå fel på det viset. Samma köp på Trodo hade nog medfört att de kollat med kund om beställningen stämmer. Men de är å andra sidan mycket dyrare numera........
På Stelloxdämparen i det här fallet står det bara framaxel. Den dyker inte alls upp som alternativ om man väljer höger eller vänster sida. Den dyker bara upp om man väljer framaxel som position.
Nä dom kanske inte gjort något direkt fel. Men jag tycker inte dom gjort allt rätt heller.
Trodos billigaste dämpare är ca 15€ dyrare så inte så stor skillnad.
Kundservicen är enligt min upplevelse värdelös. Framförallt väldigt långsam
För BMW finns https://www.realoem.com/bmw/
För Saab finns https://www.esaabparts.com/ originalet heter EPC, Electronic Parts Catalogue, och utgörs av ett program som körs på en Windows PC. Övriga har jag ingen koll på men har ett svagt minne av att frågan är diskuterad här tidigare.
För Saab finns https://www.esaabparts.com/ originalet heter EPC, Electronic Parts Catalogue, och utgörs av ett program som körs på en Windows PC. Övriga har jag ingen koll på men har ett svagt minne av att frågan är diskuterad här tidigare.
Ja jag skulle väl skrivit för stor för min vardag, inte att själva bilen är för stor men större bil så brukar allt annat blir dyrare, skatt försäkring bränsleförbrukning.Rabbithole skrev:
Visst, men dom är bara marginellt bredare än en V90. Om folk står ut men en Audi Q7 i vardagen funkar en Traffic, Tourneo Custom etc. också bra. 5m varianterna då, de längre, då kan man gå direkt på en 6m L2H2 plåtis.
Ford Tourneo connect och Citroën Berlingo kanske funkar annars om du vill ha lite kompaktare med skjutdörrar. Annars är väl alla MPV ganska vettiga
Pendlar 6-7mil om dagen så min Kia ceed är egentligen perfekt ut den synvinkeln
Kanske detta kan vara för dig?N Niq skrev:
https://www.gmpartsdirect.com/
Det stog Chevrolet på bilden du bifogade tidigare så det är väl en bil från GM?
Jag har en Vivaro 2016, långa modellen, med 1,6-liters dubbelturbodiesel. Min tredje Vivaro...nino skrev:
Den drar runt 0,65 l/mil i genomsnitt. Om jag gubbkör mellan Gävle och Sundsvall och undviker att köra över 100 så kommer man ner till 0,57-0,58. Årsskatten är 3084 kronor.
Största problemet är att den är så förbannat praktisk så jag vet inte om jag någonsin kommer klara av att äga en normal bil.
Hade en caravelle/transporter tidigare och jävlar vad man saknade den när den var bortauseless skrev:
Jag har en Vivaro 2016, långa modellen, med 1,6-liters dubbelturbodiesel. Min tredje Vivaro...
Den drar runt 0,65 l/mil i genomsnitt. Om jag gubbkör mellan Gävle och Sundsvall och undviker att köra över 100 så kommer man ner till 0,57-0,58. Årsskatten är 3084 kronor.
Största problemet är att den är så förbannat praktisk så jag vet inte om jag någonsin kommer klara av att äga en normal bil.
Hade en 2011 2,0 liters innan. Den kostade 5700 i skatt och drog runt 0,75 l/mil.C cpalm skrev:
Tidigare hade jag en chippad 2,5 liters från 2005. Den drog alltid 0,85 l/mil vare sig den var tom eller man drog ett fullastat skåpsläp.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Konstruktören ska ju ha underkänt när han inte klarar att göra samma artikel för båda sidor.Isakare skrev:
Har haft många bilar där stötdämpare original varit höger/vänster men eftermarknads delar varit samma.