1 108 137 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Aha, tänkte skriva nåt om att inte kan man ha nåt vettigt på taket heller, men det kanske funkar(?) De är helt enkelt mindre än vad man kan få för sig, om du inte råkar få tag på en extralång.nino skrev:
Sen skulle jag också fundera på om man tycker komforten duger för långkörning. Inte minst äldre årsmodeller är rätt avskalade.
Fast om man beställer två exemplar av samma produkt är det väl ganska givet att man får två exemplar av samma produkt?N Niq skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Visst, men dom är bara marginellt bredare än en V90. Om folk står ut men en Audi Q7 i vardagen funkar en Traffic, Tourneo Custom etc. också bra. 5m varianterna då, de längre, då kan man gå direkt på en 6m L2H2 plåtis.nino skrev:
Ford Tourneo connect och Citroën Berlingo kanske funkar annars om du vill ha lite kompaktare med skjutdörrar. Annars är väl alla MPV ganska vettiga
Ja du har inte helt fel. Men samtidigt tycker jag att när det gäller något som ska bytas axelvis och det inte finns någon information om att delen är för vänster eller höger sida så utgår jag ifrån att dom antingen passar båda sidorna eller att jag som standard får en för varje sida.useless skrev:
Tydligen verkar jag ha fel i mitt tankesätt.
Nja, du tänker nog delvis rätt. Största felet är väl att det inte framgår av informationen att det är till en specifik sida. Står det bara att det är en stötdämpare till framaxeln så utgår nog de flesta ifrån att det är samma till båda sidor.N Niq skrev:Ja du har inte helt fel. Men samtidigt tycker jag att när det gäller något som ska bytas axelvis och det inte finns någon information om att delen är för vänster eller höger sida så utgår jag ifrån att dom antingen passar båda sidorna eller att jag som standard får en för varje sida.
Tydligen verkar jag ha fel i mitt tankesätt.
Vet man att det är olika till respektive sida är det dumt att beställa två identiska. Att det skulle sitta någon personal på en billig webbutiker och granska varje order och dra egna slutsatser är önsketänkande. Så fort du betalt skickas en arbetsorder till nån lagerarbetare som stoppar ner prylarna i en kartong och klistrar på en förtryckt adresslapp. Ska någon lägga ner tankeverksamhet på vägen blir det mycket dyrare .
Det hade nog jag också gjort. De har alltså ett litet lager av vänster och berättar inte det.N Niq skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Samtidigt blir det fel om man nu medvetet behöver 2st västerdetaljer.useless skrev:
Nja, du tänker nog delvis rätt. Största felet är väl att det inte framgår av informationen att det är till en specifik sida. Står det bara att det är en stötdämpare till framaxeln så utgår nog de flesta ifrån att det är samma till båda sidor.
Vet man att det är olika till respektive sida är det dumt att beställa två identiska. Att det skulle sitta någon personal på en billig webbutiker och granska varje order och dra egna slutsatser är önsketänkande. Så fort du betalt skickas en arbetsorder till nån lagerarbetare som stoppar ner prylarna i en kartong och klistrar på en förtryckt adresslapp. Ska någon lägga ner tankeverksamhet på vägen blir det mycket dyrare .
Här ledde bristfällig information till felbeställning. (Assumption is the mother of all fuckups)
Skulle nog vilja hålla med aeromotors i detta fallet. Samtliga andra fabrikat till denna bilen finns för höger och vänster sida. Sedan refererar alla oem-nr på dämparen du beställde till vänster sida, så argumentet att du skulle fått höger och vänster automatiskt faller ju där. Det är alltid viktigt att man har full koll på olika utföranden och oem-nr då man beställer online.
Jag tror att du inte behöver oroa dig ett dugg för detta. (även om det inte känns bra att montera 2 olika märken)N Niq skrev:
OEM är just OEM för en anledning.
En bils viktfördelning är nästan alltid okey, om vi bortser från ett 30-tal äldre bilar.
& framvagn & bakvagn bär "samma last" på vänster och höger sida på dess axel.
Sedan kunde det ibland skilja sig på utseende infästningsmässigt, som gjorde att samma axel hade en specifik för var sida. (men var samma funktions & belastningsmässigt)
Lycka till med bytet!
Ja jag är inte helt av samma åsikt men nu har jag lärt mig att kontrollera noggrannare nästa gång.dof skrev:
Skulle nog vilja hålla med aeromotors i detta fallet. Samtliga andra fabrikat till denna bilen finns för höger och vänster sida. Sedan refererar alla oem-nr på dämparen du beställde till vänster sida, så argumentet att du skulle fått höger och vänster automatiskt faller ju där. Det är alltid viktigt att man har full koll på olika utföranden och oem-nr då man beställer online.
Men det är inte helt klart vem som har rätt eller fel.
Jag kommer inte beställa på nytt därifrån men det är inte pga det här. Utan det beror på att deras kundservice är totalt urusel.
Köpte nyss:
Sanden SD508 Kompressor, torkfilter, kondensor, förångare med expansionsventil. Ett av vinterprojekten för 25-26. Men nog en massa delar kvar att leta. Nästa sommar ska jag ha det svalt i Saaben.

Sanden SD508 Kompressor, torkfilter, kondensor, förångare med expansionsventil. Ett av vinterprojekten för 25-26. Men nog en massa delar kvar att leta. Nästa sommar ska jag ha det svalt i Saaben.