Storsockret
N Niq skrev:
Jag måste fråga om er åsikt i den här frågan.
Jag har en konflikt med Aero motors och deras utomordentligt långsamma kundtjänst.
Jag beställde främre stötdämpare till min bil. Naturligtvis beställde jag 2 stycken. Det är olika på höger o vänster sida så jag trodde ju förstås att när jag beställer 2 så får jag en höger och en vänster. I informationen på deras sida står det inget om vilken sida den passar till.
Nu säger dom att jag beställt 2 vänster och att felet är mitt så om jag ska returnera dom får jag själv stå för frakten. Min åsikt är att dom borde ta tillbaka dom och stå för frakten. Eller byta ut den ena till en höger utan kostnad för mig. Dock så har dom bara vänster av det här fabrikatet vad jag lyckats hitta så det är inte möjligt.
Vad tycker ni om den här situationen? Har jag gjort fel eller dom?
[bild]
[länk]
Bristen på information kan vara det negativa med aeromotors, tycker t.ex inte det är nog tydligt om en vara är refurbished eller inte.

Jag vet inte vad som är rätt och fel, men personligen hade jag inte förutsatt att jag skulle fått en av varje om det inte säljs parvis. Det är ju trots allt en specifik artikel du köper. Jag hade sökt på OEM-numret som finns tillgängligt och där sett att det är en del för vänster sida. Men jag dubbel och trippelkollar alla artikelnummer mot den "riktiga" delen överlag när jag beställer från sidor likt dessa.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag måste fråga om er åsikt i den här frågan.
Jag har en konflikt med Aero motors och deras utomordentligt långsamma kundtjänst.
Jag beställde främre stötdämpare till min bil. Naturligtvis beställde jag 2 stycken. Det är olika på höger o vänster sida så jag trodde ju förstås att när jag beställer 2 så får jag en höger och en vänster. I informationen på deras sida står det inget om vilken sida den passar till.
Nu säger dom att jag beställt 2 vänster och att felet är mitt så om jag ska returnera dom får jag själv stå för frakten. Min åsikt är att dom borde ta tillbaka dom och stå för frakten. Eller byta ut den ena till en höger utan kostnad för mig. Dock så har dom bara vänster av det här fabrikatet vad jag lyckats hitta så det är inte möjligt.
Vad tycker ni om den här situationen? Har jag gjort fel eller dom?
[bild]
[länk]
Sjukt billigt var väl första tanken, Jag har för vana att dubbelkolla art. # om en säljare är luddig eller att jag upplever den som luddig. Men är man född med en nitlott i röven behövs både hängslen och livrem när man tar sig genom livet 😅

Vad är det för fel på Caddy?
Slog ifrån mig land Cruiser och allt över 100' 😄 bara jag vaknatl (nyktrat) till 😬
Men en partner/berlingo/knagooo/caddy/mfl från 05-15 för runt 30' i inköpt (sen kan jag byta k-rem osv själv) om det finns....
Vw rostar väl ?
Fransmännen är det väl nåt med bakaxlar?

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
C
nino nino skrev:
Har bara haft dem i släkten och inte ägt någon själv så har ingen direkt uppfattning om det "mekaniska", men beroende på vad man skall använda dem till så är formfaktorn enligt min mening rätt hopplös då skåpen är alldeles för små. Bra om man har mycket småprylar, men inte så bra för skrymmande, och inte minst långa prylar.

Tror det var Caddyn också där ratten i normal körställning skymde hastighetsmätaren. Och då är jag ändå väldigt "medelstor". Rätt irriterande. Men varierar väl med årsmodell.

Fast annars trevliga bruksbilar.

nino nino skrev:
Slog ifrån mig land Cruiser och allt över 100' 😄 bara jag vaknatl (nyktrat) till 😬
Men en partner/berlingo/knagooo/caddy/mfl från 05-15 för runt 30' i inköpt (sen kan jag byta k-rem osv själv) om det finns....
Vw rostar väl ?
Fransmännen är det väl nåt med bakaxlar?
Citroenerna blir kobenta och då är det ett byte som gäller. Hyfsat mycket jobb men när jag kikade på det för ett par år sen fanns det firmor i Finland som gjorde det för vettiga pengar. Väldigt praktisk bil annars och dieslarna bara går och går.

N
Storsockret Storsockret skrev:
Bristen på information kan vara det negativa med aeromotors, tycker t.ex inte det är nog tydligt om en vara är refurbished eller inte.

Jag vet inte vad som är rätt och fel, men personligen hade jag inte förutsatt att jag skulle fått en av varje om det inte säljs parvis. Det är ju trots allt en specifik artikel du köper. Jag hade sökt på OEM-numret som finns tillgängligt och där sett att det är en del för vänster sida. Men jag dubbel och trippelkollar alla artikelnummer mot den "riktiga" delen överlag när jag beställer från sidor likt dessa.
Ja jag borde väl ha varit noggrannare själv. Men jag tyckte det var självklart att man skulle få ett par om man beställer 2. Men tydligen inte. Får se vad dom svarar på mitt senaste mail. Dom svarar säkert vilken dag som helst. Jag kommer nog inte beställa från aero motors igen. Det beror på deras urusla extremt långsamma kundservice.

N
Tokslut Tokslut skrev:
Sjukt billigt var väl första tanken, Jag har för vana att dubbelkolla art. # om en säljare är luddig eller att jag upplever den som luddig. Men är man född med en nitlott i röven behövs både hängslen och livrem när man tar sig genom livet 😅
Ja jag gjorde ett misstag och litade för mycket på en billig sida på nätet. Jag är också drabbad av kronisk otur. Vet inte hur många gånger jag fått fel delar när jag köpt bildelar eller andra saker. Jag vet att det inte är jag som gjort fel för när jag bytt delarna så har jag fått nya med samma artikelnummer jag beställt från början.

N
Vad tror ni. Är det något problem att köra med olika tillverkares stötdämpare på höger och vänster sida? Dom borde ju vara likvärdiga

Cheesen
N Niq skrev:
Vad tror ni. Är det något problem att köra med olika tillverkares stötdämpare på höger och vänster sida? Dom borde ju vara likvärdiga
Har sett en bil med olika dämpare... Den var nog problemfri första veckorna men när den såldes (två månader efter dämparbytet) så lutade den och drog märkbart åt ett håll. Jag avstod den bilen.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
[bild][bild]
Det jag tänker är att oskyddade trafikanter på vägrenen kanske luras att tro att där färdas man säkert och fritt från bilar och det kan bli överraskningar för dem när fordon helt plötsligt kör där. En enda fil över backkrön för bilarna känns extremt farligt, alla kör ju inte förutseende i trafiken vilket detta verkar bygga på.

Cheesen
K Kurtivan skrev:
Det jag tänker är att oskyddade trafikanter på vägrenen kanske luras att tro att där färdas man säkert och fritt från bilar och det kan bli överraskningar för dem när fordon helt plötsligt kör där. En enda fil över backkrön för bilarna känns extremt farligt, alla kör ju inte förutseende i trafiken vilket detta verkar bygga på.
Har ett område med sådan väg i närheten, passerar där ibland och har noterat att den enda som inte kör där med respekt är lokaltrafiken... så min slutsats är att det fungerar utmärkt så länge man tar bort den tunga trafiken därifrån.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
N
Cheesen Cheesen skrev:
Har sett en bil med olika dämpare... Den var nog problemfri första veckorna men när den såldes (två månader efter dämparbytet) så lutade den och drog märkbart åt ett håll. Jag avstod den bilen.
Om det är så mycket fel så låter det ju som att någon av dämparna hade något fel.

• Gilla
jawen
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det verkligen alltid max 30 på dessa stolligheter?
Får vara upp till 40 km/h men ej högre

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Cheesen
N Niq skrev:
Om det är så mycket fel så låter det ju som att någon av dämparna hade något fel.
Dom fungerade nog utmärkt båda två, men slits olika. Dämpare blir ju mjukare med tiden.

N
Cheesen Cheesen skrev:
Dom fungerade nog utmärkt båda två, men slits olika. Dämpare blir ju mjukare med tiden.
Absolut men två månader låter som för kort tid för att det ska bli så stora skillnader. Men kanske det är dumt att chansa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.