N Niq skrev:
Är glascenter en del av Volvoverkstaden?
Japp, REBil Volvo.

• Älska
Bjober
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
ja det blir det ju. Jag valde körplåt, tom. två stycken. 3.7ton borde räcka för att pelarna ska stå stadigt 😅

[bild]
Ja det borde bli stadigt och samtidigt bli ett plant "golv" att gå på . Vilken dimension tog
du på dessa ? Antar att det är magnetborrmaskin som gäller sen 😎

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Japp, REBil Volvo.
Ok.
Mina erfarenheter av märkesverkstäder är överlag dåliga. Men det finns två saker jag inte skulle anlita dom till. Det är glasbyten och däcksjobb.

galento galento skrev:
Ja det borde bli stadigt och samtidigt bli ett plant "golv" att gå på . Vilken dimension tog
du på dessa ? Antar att det är magnetborrmaskin som gäller sen 😎
Hittade 2st i närheten, en på 4000x2000x30mm och en 5000x2000x30mm. Hålen har jag inte löst ännu 😅 men kompis hade iaf. M16 gängtapp. Så blir väl ett gäng rostfria M16 skruv med smet på har jag tänkt.

• Gilla
galento
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
Varför tror ni att det blir bättre hos märkesverkstaden?
Säger inte att det blir nödvändigtvis blir bättre, min egen begränsade erfarenhet har varit både högt och lågt.
Men det är avsevärt dyrare, ändå har man till synes alltid det valalternativet hos FB.
Och du får ju alltid ett originalglas. Sen kan man ha olika åsikter om värdet i det.

galento
Tokslut Tokslut skrev:
Hittade 2st i närheten, en på 4000x2000x30mm och en 5000x2000x30mm. Hålen har jag inte löst ännu 😅 men kompis hade iaf. M16 gängtapp. Så blir väl ett gäng rostfria M16 skruv med smet på har jag tänkt.
Låter ju kanon att kunna ha en lyft ute faktiskt.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Det är tydligen skillnad på Japaner o japaner.
Läste i en tråd om långmilade bilar, en Toyota Land Cruiser V6 dubbelturbo som gått över 59" mil utan reparationer mer än service.
Flera sa direkt, det är ju den motorn som bara är skräp.
De fick svaret, Ja bilar tillverkade i USA med den motorn är bara skräp, denna var tillverkad i Japan.
Man nämnde oxå omotiverade arbetare med dålig lön och dålig kvalitetskontroll som anledning.

• Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
N
Tokslut Tokslut skrev:
Vad kostar hela kalaset?

F fribygg skrev:
Ska man ha privatfordon där du @Höghus håller hus är det väl Itera som är det mest lämpliga pga saltlösningen?
Ja, eller kanske DeLorean.
Varmgalvad kaross hade nog funkat.

/Höghus

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom VW tydligen valt en inte fullt så vanligt torkarfäste som jag inte hittade enkelt i butik får jag härmed presentera min halvt VW halvt Biltematorkare.

Lossade fästena på Biltematorkaren och flyttade över gummit till originaltorkaren.
Autodoc tar 320 kronor för 2 Bosch med originalfäste.

FredrikR FredrikR skrev:
Japp, REBil Volvo.
Absolut en befogad fråga.
Med mekaniker på märkesverkstad som mestadels gör "alla vanliga jobb" och i undantagsfall gör ett vindrutebyta då och då så är det väldigt lätt att det blir fel. En limmad ruta måste monteras på korrekt sätt inom exakt rätt tid. Det funkar inte att montera och läsa instruktioner samtidigt. De bilarna kommer tillbaks med regnvattenläckage.
Har däremot märkesverkstade en egen dedikerad avdelning för enbart glas så blir kvaliten så mycker bättre.
Lika med däck. Får man tala med personal som till 100% ägnar sig åt däck så blir det bra. Och det finns märkesverkstäder som har kapacitet för att ha det. REbil är ett exempel på det.

• Gilla
Kuslake och 1 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Nu kan vi summera kostnaderna för ägandet av e Volvo V60 cc 2019 år modell- köpt begagnad. Värdeminskning, drivmedel, underhåll, service, skatt o försäkring mm har summerats och fick en milkostnad på 43,5 kr. Nu blev det en elbil- begagnad. Audi q8 e-tron 55.
Uppdatera oss här om hur det går med Audin.

• Gilla
trähandtag
  • Laddar…
P Peter_Ker skrev:
Autodoc tar 320 kronor för 2 Bosch med originalfäste.
Biltema tog 95kr för gummit 😉
Men jag får beställa från lämpligt ställe.

I kväll blev det moppe bland raggarna på Sveavägen 🙂

• Mopedperspektiv på klassiska bilar och trafik på Sveavägen på kvällen, med folk som samlats vid falafelrestaurang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
vcx och 10 till
  • Laddar…
Jäklar vad bra moppen gick nu i kvälls luften.
Efter en lätt utförslöpa vid ett vägbygge har de praktisk nog satt upp en 'Din hastighet'
Den blinkade 83 när jag for förbi 🙂

• Haha
  • Älska
  • Gilla
vcx och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.