1 201 650 läst ·
17 127 svar
1202k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Jo, det är de bilmodeller man bytt flest golv på.N Niq skrev:
De öppna sparklådorna med vattenavrinning från torkardiket satte igen, vattnet rann in på golvet när lådorna var fulla.
På en grannes 745a var jag halvägs uppe på kardantunneln innan jag hittade färsk plåt att fästa det nya golvet i, utvändigt såg bilen rostfri ut.
Plastmassan under bilen gjorde att golvet såg bra ut underifrån så t.o.m bilprovningen missade att golvet var borta.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Precis, ID4.N Niq skrev:
Vänster ja, biltema verkar inte ha nått som passar tyvärr, tog en chansning på en med rätt längd och en drös adaptrar.
Men får beställa med rätt adapter till nästa gång.
När jag ändå har dig på tråden.
Du pysslade mycket med bilrutor?
Tror min ruta håller på att delaminera, håller du med?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som ser ut som ett löv i rutans nederkant.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Räcker med att parkera två veckor med regn. Råkade ut för detta på långtidsparkeringen på arlanda. När vi kom hem från semestern satt bakhjulet fast. Vi hade två alternativ till hjälp. Det ingick hjälp i parkeringsavgiften eller larmtjänst som vi hade avtal med. Det var nog samma bärgare som kom oavsett. Ung kille som inte hade varit med om det förr ringde in till sitt kontor. Tog sedan fram en slägga och bankade på däcket. Vi kunde köra sedan.K karlmb skrev:
Jag antar att det är det som jag ringat in som du menar?13th Marine skrev:
Precis, ID4.
Vänster ja, biltema verkar inte ha nått som passar tyvärr, tog en chansning på en med rätt längd och en drös adaptrar.
Men får beställa med rätt adapter till nästa gång.
När jag ändå har dig på tråden.
Du pysslade mycket med bilrutor?
Tror min ruta håller på att delaminera, håller du med?
[bild]
Det som ser ut som ett löv i rutans nederkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du uppvärmd ruta?
Det ser ut som metallskiktet mellan glasen oxiderat. Det enda sättet det kan göra det är om där slipper in luft eller fukt.
Har du något stenskott i närheten eller någon spricka i det svarta området?
Det kan vara svårt att se i det svarta området men om du tar en bra lampa och lyser med så brukar man kunna se det. Det kan se ut som ett streck bara.
Men om det inte stör dig så skulle jag låta det vara så länge det inte sprider sig. Eller om du har någon garanti som kan täcka det.
Om du skulle behöva byta glas så hoppas jag du har en glasförsäkring.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Precis, är en liten mindre längre till vänster med.N Niq skrev:Jag antar att det är det som jag ringat in som du menar?
[bild]
Har du uppvärmd ruta?
Det ser ut som metallskiktet mellan glasen oxiderat. Det enda sättet det kan göra det är om där slipper in luft eller fukt.
Har du något stenskott i närheten eller någon spricka i det svarta området?
Det kan vara svårt att se i det svarta området men om du tar en bra lampa och lyser med så brukar man kunna se det. Det kan se ut som ett streck bara.
Men om det inte stör dig så skulle jag låta det vara så länge det inte sprider sig. Eller om du har någon garanti som kan täcka det.
Om du skulle behöva byta glas så hoppas jag du har en glasförsäkring.
Antar att den är uppvärmd, har inte tänkt på hur den tinar rutan.
Den växer sakta, men än så länge stör den inte.
Ser ingen spricka men rutan börjar bli lite blästrad.
Ingen garanti, men har helförsäkring på bilen så glas ingår, låter som detta faller under det? 🤔
Kan inte svenska reglerna exakt. Men här i Finland så måste man ha en skada som inte går att laga på ett bra sätt. Dvs en spricka eller så många stenskott att det inte lönar sig att laga.13th Marine skrev:
Precis, är en liten mindre längre till vänster med.
Antar att den är uppvärmd, har inte tänkt på hur den tinar rutan.
Den växer sakta, men än så länge stör den inte.
Ser ingen spricka men rutan börjar bli lite blästrad.
Ingen garanti, men har helförsäkring på bilen så glas ingår, låter som detta faller under det? 🤔
Har du ingen knapp för det är det troligen utan värme. Men jag vet inte hur det är på id4. Kan ju vara styrt från displayen eller automatiskt
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Jo, men så illa att man inte kan köra iväg efter 2 veckor är ju ovanligt.imported_Benno skrev:
Räcker med att parkera två veckor med regn. Råkade ut för detta på långtidsparkeringen på arlanda. När vi kom hem från semestern satt bakhjulet fast. Vi hade två alternativ till hjälp. Det ingick hjälp i parkeringsavgiften eller larmtjänst som vi hade avtal med. Det var nog samma bärgare som kom oavsett. Ung kille som inte hade varit med om det förr ringde in till sitt kontor. Tog sedan fram en slägga och bankade på däcket. Vi kunde köra sedan.
Vad specifikt är det som gör att du vill ha just den? Låg takhöjd inne?galento skrev:
Jag håller på och går från 2 garage ner till ett och tvåpelarlyften får inte plats i hemmagaraget så jag kommer nog beställa en helgalvad tvåpelarlyft jag kan ha ute bakom garaget. Så ofta använder jag den inte så jag inte kan passa in vädret känner jag.
Tyvärr blir det en hydraullyft, men man kan väl inte få allt...
Fick bilder på en som stått ute i Tyskland i 5år och känner att det inte är värt att flytta ut min lyft som är gjord för inomhusklimat.
Inte för att Tyskland har samma klimat, men en indikation iaf.
https://verkstadskungen.se/tvapelarlyftar/tvapelarlyft-42-t-basic-line-galvaniserad.html
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 655 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 655 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 128 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 128 inlägg
Jag lämnade in en bil för byte av vindruta och firman som bytte slog till den rejält bara för att försäkringsbolaget inte skulle ifrågasätta skadanN Niq skrev:Kan inte svenska reglerna exakt. Men här i Finland så måste man ha en skada som inte går att laga på ett bra sätt. Dvs en spricka eller så många stenskott att det inte lönar sig att laga.
Har du ingen knapp för det är det troligen utan värme. Men jag vet inte hur det är på id4. Kan ju vara styrt från displayen eller automatiskt