Rabbithole Rabbithole skrev:
Är det EGR på den?
Ja, det är ett troligt symptom iaf. Fast då borde den inte gå bra på tomgång heller iofs.

• Gilla
rakt09 och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Har jag aldrig hört talas om. Borde vara tvärtom isåfall för att gymnastisera bakbromsarna på en manuell. Vilka bilmärken hade olika setup beroende på låda?
Varsågod ;)

Skämtkupong för en gratis Googlesökning, med texten om begränsningar och användningstid på 12 timmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Varsågod ;)
Den där får du inte ge bort!

• Haha
  • Ledsen
karlmb och 2 till
  • Laddar…
100.000kr för en nyckel :O Jag kan inte fatta att det kan ta 10h att programera och "bygga" nyckeln...

• Haha
TommyC
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Varsågod ;)

[bild]
Tack...

• Älska
Tokslut
  • Laddar…
Haveri på campingbilen.
Fick ett missljud igår kväll som följer hjulens hastighet.
Koll nu på morgonen visar att höger bromssköld har lossnat, ligger och åker i fäljen.

• Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Bara att ta fram plåtsaxen då...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Bara att ta fram plåtsaxen då...
Eller nån större skruvmejsel o bryta bort skiten.

Isakare Isakare skrev:
Haveri på campingbilen.
Fick ett missljud igår kväll som följer hjulens hastighet.
Koll nu på morgonen visar att höger bromssköld har lossnat, ligger och åker i fäljen.
Jag hade samma symptom på min Fiat 131. Då var det bromsoket som lossnat och låg och skramlade mot fälgen... Oket satt fast med några tunna saxsprintar.

• Haha
  • Wow
Isakare och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag hade samma symptom på min Fiat 131. Då var det bromsoket som lossnat och låg och skramlade mot fälgen... Oket satt fast med några tunna saxsprintar.
Fiat 131, en sån hade farsan. En brandgul. Hans första nybil. Blev påkörd från sidan i en korsning i centrala Sollefteå så bilen ändrade riktning och hamnade i entredörrarna till Handelsbanken. Man rapporterade om händelsen med bild i lokaltidningen Nya Norrland. Bilen löstes in och ersattes med en likadan 131, också den brandgul.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
En kompis kom förbi häromdagen och skruvade på hans dotters moppebil, vilket rappel :O Dörrsidan (insidan) satt fast med "klistertejp" / apskit och när det pulades med dörrlåset fick man vara varsam så man inte råkade rikta om dörramen för den var så vek i konstruktionen. En cykel i sidan skulle kunna skada föraren i en sån där....

• Haha
  • Gilla
snaggletooth och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
En kompis kom förbi häromdagen och skruvade på hans dotters moppebil, vilket rappel :O Dörrsidan (insidan) satt fast med "klistertejp" / apskit och när det pulades med dörrlåset fick man vara varsam så man inte råkade rikta om dörramen för den var så vek i konstruktionen. En cykel i sidan skulle kunna skada föraren i en sån där....
De borde förbjudas.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
De borde förbjudas.
Iaf. vara bättre för vad de kostar! Förvånad att det var en Kubota diesel i den, men lär ju inte vara någon likhet med deras "industri" modeller och den rovan som satt i moppen iofs.

• Arg
karlmb
  • Laddar…
Detta har jag helt missat.Vad är det för idioter som sitter på Naturvårdsverket och tycker detta är rimligt?"Förbereda" bildelar innan kunder får plocka dem?Någon som vet mer?
En liknande tolkning som när man inte skulle få elda trädgårdsavfall på tomten utan köra allt till ÅVC?

https://carup.se/bilskrotar-gar-i-graven-det-var-ett-folknoje/

• Wow
  • Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
PIss & skit framtiden är här

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.