S Simonstahl skrev:
Tershine är absolut det bästa på marknaden. Använder ingenting annat.

Börja med att spola av hjulen från lös smuts , gå sen på med Iron remover och låt verka tills du löst all flygrost. Reagerar och blir lila. Spola av!

Gå sen på med Extract, gärna koncentrat om fälgen är riktigt smutsig. Annars spär du enl önskemål. 10-15% kör jag på mina fälgar/däck. Här ska du använda dig av en mjuk pensel och arbeta över hela fälgen. Däcksidan tar du med en däckborste. Allting finns hos Tershine.

Tvätta sen med valfritt schampoo , jag använder Purify! Jobbar också med mjuk pensel då.

Avsluta med deras refract , keramisk Quick coat! Helt fantastisk produkt!

Kolla på deras hemsida om du vill ha videos på hur man använder deras produkter , finns under varje produktsida.

Mekonomen är återförsäljare , om du hellre köper direkt över disk.
Autodude.se har rea nu. ☝️🌞😎

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Härligt!

Tänk på att det bästa är att köpa deras koncentrat när det är möjligt! Blir inte så dyrt vid varje tvätt då.

Jag har typ hela deras produktserie , blev lite beroende. Men det är dock roligt att ha rena bilar , och bra produkter gör det roligare.

Deras trycksprutor är också en rekommendation, märkta och riktigt bra kvalité!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kan man inte göra som på bensinbilar, lossa kontakten på spridaren och se om gången ändras?
Dieselmotorerna går så "grovt" & har 20+ i komp för självantändning, så tror det blir krångligt även om självklart går. Samtidigt så är det uppenbart att alla dina spridare duschar ut bränsle, så att "koppla bort" 1 i taget ger dig inga svar.

Problemet ligger i ett inre läckage i spridaren, som man i så fall kan se i att spridaren returnerar tillbaka FÖR mycket bränsle.
Genomskinlig slang till en 50 cl petflaska från varje spridares retur & sedan starta motorn & iakta dom olika nivåerna under nån minut. Returmängden bör inte vara för stor & bör heller inte skilja mycket vid test.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
N
Storsockret Storsockret skrev:
Det beror lite på vad du beställer, vissa delar har ju olika pris för olika sändningsdatum men ca 3-4 arbetsdagar har det tagit när det väl är skickat. Paket brukar ta en dag extra upp till oss.

Senaste beställningarna:

2025-06-09 (måndag) beställt
2025-06-11 (onsdag) leverans påbörjad
2025-06-16 (måndag) finns på utlämningsställe

2025-05-11 (söndag) beställt
2025-05-13 (tisdag) leverans påbörjad
2025-05-16 (fredag) finns på utlämningsställe

2025-04-20 (söndag) beställt
2025-04-22 (tisdag) leverans påbörjad
2025-04-25 (fredag) finns på utlämningsställe
Hur är det om man beställer saker med olika leveransdatum skickar dom allt samtidigt eller kommer det flera paket?

Storsockret
N Niq skrev:
Hur är det om man beställer saker med olika leveransdatum skickar dom allt samtidigt eller kommer det flera paket?
Tror dom väntar in om man lägger allt i samma order, minns inte riktigt.

FredrikR FredrikR skrev:
Och förnuft och känslas 15% rabatt utöver det ;)

• Gilla
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Jag var tvungen att stänga ner, alldeles för många saker att lägga i kundvagnen ju. Jag ville bara ha lite rena fälgar 😂 Får göra ett mer sansat besök på sidan imorgon.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Jag var tvungen att stänga ner, alldeles för många saker att lägga i kundvagnen ju. Jag ville bara ha lite rena fälgar 😂 Får göra ett mer sansat besök på sidan imorgon.
Hahah, du kommer inte bli besviken på Tershine!

Tänk dock på att det finns ingen anledning att lägga kaka på kaka. Kan bli för mycket av de goda som dom själv säger.

Dock är gloss boostern fantastisk som torkstöd , och deras torkdukar är magiska!

Tokslut Tokslut skrev:

[media]
Den glömde/missade jag, hade ju fått en extra APC eller liknande på köpet. 😇

Tokslut Tokslut skrev:

[media]
Gud va ful bil, allt ser ut så där nu för tiden 😢

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Här är nånting jag funderat på om det skulle vara möjligt men trott det inte skulle funka i praktiken. Men uppenbarligen funkade det.

Det går utmärkt att polera glas men det är hårt och mikroskopiska skador kan ju ta tid...........Finns speciella polermedel dock men som sagt. Man ska ju inte inbilla sig att man polerar bort repor och annat på en kvart.....

N
Glas går att polera men det tar lång tid och har inte varit ekonomiskt lönsamt om man inte gjort det själv. Nu kan det ju hända att det igen blir lönsamt när vindrutor har börjat kosta mellan 2500-3000€. Iaf om man inte har glasförsäkring.
Men det finns en gräns för hur mycket man kan polera en vindruta innan optiken blir påverkad.

Storsockret
S Simonstahl skrev:
Hahah, du kommer inte bli besviken på Tershine!

Tänk dock på att det finns ingen anledning att lägga kaka på kaka. Kan bli för mycket av de goda som dom själv säger.

Dock är gloss boostern fantastisk som torkstöd , och deras torkdukar är magiska!
Nåja, jag är alldeles för lättpåverkad så det blev en startbeställning med Extract, Relive, Refract, Purify S, lite penslar, fälgborste, däckborste, mikrofiberdukar, sprayflaska och ett par plexiclick skylthållare som såklart fanns där också mitt framför ansiktet..

Nu fattas det bara en högtryckstvätt 🙄

• Älska
  • Gilla
Simonstahl och 2 till
  • Laddar…
Nåja, jag är alldeles för lättpåverkad så det blev en startbeställning med Extract, Relive, Refract, Purify S, lite penslar, fälgborste, däckborste, mikrofiberdukar, sprayflaska och ett par plexiclick skylthållare som såklart fanns där också mitt framför ansiktet..

Nu fattas det bara en högtryckstvätt 🙄
En bra början. Du kommer finna dina favoriter , och det du beställde nu är bara början 😅☺️

Vill du att jag ska påverka dig i valet av högtryck också? 🤣

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.