1 204 360 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Fundering 🤔
Bytte bärarmar på en VW buss för bakre bussningarna var slut, dunkade när man gasade/ bromsade.
Det är en så kallad öppen bussning, där det är gummi uppåt och nedåt och öppet åt sidorna.
Men, belastningen på denna bussning är höger/vänster åt sidorna när man gasar eller bromsar.
Man undrar varför bussningen inte är vriden 90 grader.
Bytte bärarmar på en VW buss för bakre bussningarna var slut, dunkade när man gasade/ bromsade.
Det är en så kallad öppen bussning, där det är gummi uppåt och nedåt och öppet åt sidorna.
Men, belastningen på denna bussning är höger/vänster åt sidorna när man gasar eller bromsar.
Man undrar varför bussningen inte är vriden 90 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, det är väl jag också benägen att hålla med om. Man får väl betänka att han dels har ett USA-perspektiv och dels inte jobbar med nyare bilar.DennisCA skrev:
Det jag själv tycker är intressant är att bilarna från den senaste "gyllene eran" nu precis börjar bli veteranbilar. Helt klart är att många '95-or är rätt fina bilar för sin ålder.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Rensade lite i lådorna och hittade en Veckojournalen från 1930, och ett "motornummer" också;
Bland annat en hel del rolig reklam för märken som gått ur tiden för länge sen...
Och ett och annat som finns kvar;
Logga in
Skapa konto
Bland annat en hel del rolig reklam för märken som gått ur tiden för länge sen...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och ett och annat som finns kvar;
Logga in
Skapa konto
Det blev väldigt bra, all odör försvann.Höghus skrev:
Ganska mycket jobb för att komma åt att ta ut kupéfiltret, men det var det värt.
Gamla filtret var så smutsigt så jag undrar om det verkligen bytts på servicen...
/Höghus