RoTe
V Ville_Vessla skrev:
Har inte orkat läsa allt men varför är det idoti. Hatar vekligen att hitta en jävla trumbroms inne i skivan
Precis drum in hat rostar alltid ihop i vårt klimat. Betydligt bättre med elmotor på bromsoket som dessutom är programmerad för att motionera sig själv (Volvo).

Startade Coroneten för nån dag sen och den gick som en påse nötter...
Spolade i 98 oktan till nästan full tank, var nog 1/4 tank med 95 som stått över vintern, men den gick kanske aningen bättre men inte bra.

Plockade av förgasaren, Holley 4 port, och tog lös huset (vad heter det? flottörhus? ) och det är rostigt, eller mer som en brun beläggning i hela huset. Vad gör jag rent med? Bromsrengöring verkar inte ta beläggningen, iaf inte bara genom att spruta på.
Har tyvärr inte tillgång till ultraljudstvätt

Du får nog kolla så munstyckena inte geggat igen. Är det beläggning i flottörhuset, är det nog beläggning lite överallt. Prova attren göra med Diesel eller förtunning.

• Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Startade Coroneten för nån dag sen och den gick som en påse nötter...
Spolade i 98 oktan till nästan full tank, var nog 1/4 tank med 95 som stått över vintern, men den gick kanske aningen bättre men inte bra.

Plockade av förgasaren, Holley 4 port, och tog lös huset (vad heter det? flottörhus? ) och det är rostigt, eller mer som en brun beläggning i hela huset. Vad gör jag rent med? Bromsrengöring verkar inte ta beläggningen, iaf inte bara genom att spruta på.
Har tyvärr inte tillgång till ultraljudstvätt
Carb clean.. det är inte samma sak som bromsrengöring... 👍🏾

• Gilla
nino
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Carb clean.. det är inte samma sak som bromsrengöring... 👍🏾
Får åka på AD och se om det finns, bara att torka ur eller behöver man borsta / gnugga?

Med lite tur slipper du gnugga, men det beror ju på hur mycket skit det sitter i alla små gångar och munstycken..

Det bör väl gå att ta bort "metering blocks"-en och spraya rent så gott det går...

Hoppas det inte kommer från en rostig tank då nu när du tankat fullt

Ja... Men filtret borde väl ta en del?

nino nino skrev:
Ja... Men filtret borde väl ta en del?
Pass

• Gilla
nino
  • Laddar…
Just ja, ena nålventilen tycker jag kärvar lite, stänger man så får man blåsa till lite extra innan den öppnar.
Det är inte på första portarna utan de 2 andra.
Borde väl öppna direkt flottören inte ligger mot?

Blir det inte bättre om du rengör och motionerar dem lite?

Blir det inte bättre om du rengör och motionerar dem lite?
Jo jag antar det, för det ska väl inte vara så?

Nej, de ska löpa lätt...

• Gilla
nino
  • Laddar…
Nej, de ska löpa lätt...
Ja jag tänkte väl det, sen funderar man ju då det är 4port om det är annorlunda.
Carburator Cleaner är köpt, nu är det bara att hitta lite tid

RoTe RoTe skrev:
Precis drum in hat rostar alltid ihop i vårt klimat. Betydligt bättre med elmotor på bromsoket som dessutom är programmerad för att motionera sig själv (Volvo).
Bytte precis skivor bak på XC70n, en frisk vind jämfört med Lexusen som hade trummor för handbromsen.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.