1 204 380 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Startade Coroneten för nån dag sen och den gick som en påse nötter...
Spolade i 98 oktan till nästan full tank, var nog 1/4 tank med 95 som stått över vintern, men den gick kanske aningen bättre men inte bra.
Plockade av förgasaren, Holley 4 port, och tog lös huset (vad heter det? flottörhus? ) och det är rostigt, eller mer som en brun beläggning i hela huset. Vad gör jag rent med? Bromsrengöring verkar inte ta beläggningen, iaf inte bara genom att spruta på.
Har tyvärr inte tillgång till ultraljudstvätt
Spolade i 98 oktan till nästan full tank, var nog 1/4 tank med 95 som stått över vintern, men den gick kanske aningen bättre men inte bra.
Plockade av förgasaren, Holley 4 port, och tog lös huset (vad heter det? flottörhus? ) och det är rostigt, eller mer som en brun beläggning i hela huset. Vad gör jag rent med? Bromsrengöring verkar inte ta beläggningen, iaf inte bara genom att spruta på.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Carb clean.. det är inte samma sak som bromsrengöring... 👍🏾nino skrev:
Startade Coroneten för nån dag sen och den gick som en påse nötter...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Med lite tur slipper du gnugga, men det beror ju på hur mycket skit det sitter i alla små gångar och munstycken..
Det bör väl gå att ta bort "metering blocks"-en och spraya rent så gott det går...
Det bör väl gå att ta bort "metering blocks"-en och spraya rent så gott det går...
Just ja, ena nålventilen tycker jag kärvar lite, stänger man så får man blåsa till lite extra innan den öppnar.
Det är inte på första portarna utan de 2 andra.
Borde väl öppna direkt flottören inte ligger mot?
Det är inte på första portarna utan de 2 andra.
Borde väl öppna direkt flottören inte ligger mot?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Blir det inte bättre om du rengör och motionerar dem lite?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Nej, de ska löpa lätt...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 290 inlägg